Skocz do zawartości

CO Z BLACHAMI


BASSRIDE
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Jestem tu nowy wiec na początku wszystkich pozdrawiam

Postanowiłem odkurzyć moego junaka (z wózkiem), który stoi juz 6 lat i czeka na remont. Mam nadzieje że sobie poradzę, najbardziej boję się silnika i elektryki.

Mam pierwsze pytanie dotyczące blach:

motor jest pomalowany zykłą olejną za pomocą pędzla :-)

nie wiem czy dać części do piaskowania, czy wystarczy zmatowić lakier i dać do lakiernika, co o tym myślicie?

Dziekuję za odpowiedzi. Bardzo liczę na Waszą pomoc, mam nadzieję że że dzięki niej uda mi się doprowadzić remont do końca.

Podrawiam wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła bym rozebrał i :

- felgi oddałbym do piaskowania jeśli mają być malowane np. na srebrno, jeżeli mają być chromowane to tylko czyszczenie ręczne,

-szprychy wstawiłbym pionowo w ponawiercaną płyte wiórową i tak ustawione oddałbym do piaskowania a następnie do ocynkowania na biało,

-bębnów absolutnie bym nie piaskował-co prawda ładnie potem wyglądają ale piaskowane aluminium łatwo łapie brud który potem ciężko jest usunąć-więc czyściłbym je ręcznie przez szczotkowanie

 

Co do ręcznego czyszczenia felg-popytaj w sklepach zaopatrujący zakłady blacharsko-lakiernicze w środki ścierne. Jest coś takiego, co wygląda jak zwykła szczotka okrągła mocowana w wiertarce, ale zamiast "włosia" drucianego ma hmmmm... krótkie sznurki oklejone materiałem ściernym (korundem). Widziałem to ostatnio w akcji i każda szczotka druciana przy tym wysiada. Kosztuje coś takiego ok 30-40 zł ale warto.

 

A i piaskować musisz drobnym piachem - dopilnuj tego. Nie oddawaj do zakładu któru piaskuje np. wagony lub duże konstrukcje stalowe-czyszczą grubym piachem i odbierzesz sito.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

O ile uda Ci się szprychy wykręcić, to możesz tak zrobić. Ja u siebie, coprawda w Dnieprze, szprychy ciąłem diaxem, nie dało się nypli ruszyć. Potem w obręcz wypiaskowaną i pomalowaną proszkowym lakierem wsadziłem nówki szprychy i nyple, i kółka wyglądają czadowo. Piaskowanie szprych i nypli, a później ich cynkowanie nie bardzo chyba będzie opłacalne. Lepiej i prościej kupic nowe chyba.

Gryf MC Poland

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piaskowanie szprych i nypli, a później ich cynkowanie nie bardzo chyba będzie opłacalne. Lepiej i prościej kupic nowe chyba.

Znajomy dawał do ocynku białego 3 komplety szprych od Junaka i zapłacił około 40zł. Za 40 zł to nie będzie nawet całe koło w Junaku ponieważ szprycha do Junaka kosztuje okolo 2 zł - 3zł. Więc lepiej ocynkować i polerka i bedzie jak chrom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, cynk polerowany wygląda jak chrom, ale przez tydzień. Powłoka cynkowa, ma to do siebie, że robi się szara i matowa po pewnym czasie. I broń boże jeździć zimą, po posolonych drogach. Robią się paskudne, białe naloty jak pleśń, trudne do usunięcia. A ile kosztuje cynkowanie nie wiem, bo znajomek pracujący na galwanizerni, ocynkował mi z 50kg części za flaszkę, którą razem z nim wypiłem :mrgreen:

Gryf MC Poland

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...