BASSRIDE Opublikowano 9 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2004 Witam wszystkichJestem tu nowy wiec na początku wszystkich pozdrawiamPostanowiłem odkurzyć moego junaka (z wózkiem), który stoi juz 6 lat i czeka na remont. Mam nadzieje że sobie poradzę, najbardziej boję się silnika i elektryki. Mam pierwsze pytanie dotyczące blach:motor jest pomalowany zykłą olejną za pomocą pędzla :-)nie wiem czy dać części do piaskowania, czy wystarczy zmatowić lakier i dać do lakiernika, co o tym myślicie?Dziekuję za odpowiedzi. Bardzo liczę na Waszą pomoc, mam nadzieję że że dzięki niej uda mi się doprowadzić remont do końca.Podrawiam wojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dakmen Opublikowano 9 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2004 Wypiaskuj.Inaczej lakiernik będzie rzucał bluzgami że np. gotuje mu się lakier (co przy olejnej jest 100% pewne)Także zainwestuj i wypiaskuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 9 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2004 Nie ma dwóch zdań.Na olejną żaden lakier ( samochodowy ) nie podejdzie Trza wypiaskować innego wyjścia nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASSRIDE Opublikowano 9 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2004 A nie znacie jakiegoś zakładu z piaskowaniem w Krakowie?Nie wiem co zrobić z kołami - też sa pomalowane - łącznie ze szprychami i bębnami. Rozkręcić i piaskować? A może bębny spróbować ręcznie. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dakmen Opublikowano 10 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2004 Koła bym rozebrał i :- felgi oddałbym do piaskowania jeśli mają być malowane np. na srebrno, jeżeli mają być chromowane to tylko czyszczenie ręczne,-szprychy wstawiłbym pionowo w ponawiercaną płyte wiórową i tak ustawione oddałbym do piaskowania a następnie do ocynkowania na biało,-bębnów absolutnie bym nie piaskował-co prawda ładnie potem wyglądają ale piaskowane aluminium łatwo łapie brud który potem ciężko jest usunąć-więc czyściłbym je ręcznie przez szczotkowanie Co do ręcznego czyszczenia felg-popytaj w sklepach zaopatrujący zakłady blacharsko-lakiernicze w środki ścierne. Jest coś takiego, co wygląda jak zwykła szczotka okrągła mocowana w wiertarce, ale zamiast "włosia" drucianego ma hmmmm... krótkie sznurki oklejone materiałem ściernym (korundem). Widziałem to ostatnio w akcji i każda szczotka druciana przy tym wysiada. Kosztuje coś takiego ok 30-40 zł ale warto. A i piaskować musisz drobnym piachem - dopilnuj tego. Nie oddawaj do zakładu któru piaskuje np. wagony lub duże konstrukcje stalowe-czyszczą grubym piachem i odbierzesz sito. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASSRIDE Opublikowano 10 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2004 Dzięki za odpowiedzi, zrobię tak jak radzicie, niezły patent z tymi szprychami dakmen :buttrock:w miarę postępu moich prac /tempo zależy nie tylko od czasu ale niestety od kasy/ będę zadawał kolejne pytania.pozrd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korba Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2004 O ile uda Ci się szprychy wykręcić, to możesz tak zrobić. Ja u siebie, coprawda w Dnieprze, szprychy ciąłem diaxem, nie dało się nypli ruszyć. Potem w obręcz wypiaskowaną i pomalowaną proszkowym lakierem wsadziłem nówki szprychy i nyple, i kółka wyglądają czadowo. Piaskowanie szprych i nypli, a później ich cynkowanie nie bardzo chyba będzie opłacalne. Lepiej i prościej kupic nowe chyba. Cytuj Gryf MC Poland Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Piaskowanie szprych i nypli, a później ich cynkowanie nie bardzo chyba będzie opłacalne. Lepiej i prościej kupic nowe chyba.Znajomy dawał do ocynku białego 3 komplety szprych od Junaka i zapłacił około 40zł. Za 40 zł to nie będzie nawet całe koło w Junaku ponieważ szprycha do Junaka kosztuje okolo 2 zł - 3zł. Więc lepiej ocynkować i polerka i bedzie jak chrom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korba Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2004 Owszem, cynk polerowany wygląda jak chrom, ale przez tydzień. Powłoka cynkowa, ma to do siebie, że robi się szara i matowa po pewnym czasie. I broń boże jeździć zimą, po posolonych drogach. Robią się paskudne, białe naloty jak pleśń, trudne do usunięcia. A ile kosztuje cynkowanie nie wiem, bo znajomek pracujący na galwanizerni, ocynkował mi z 50kg części za flaszkę, którą razem z nim wypiłem :mrgreen: Cytuj Gryf MC Poland Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.