rafal1730 Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 (edytowane) Witam, mój motocykl to Yamaha Fzr 600.Problem mam taki, że jak postoi dłużej na świeżym powietrzu przy niższej temperaturze to nie chcę odpalić. Złapie na sekundę, zgaśnie i już nie chcę za nic odpalić, trzeba z popychu. Do regulacji i synchronizacji mam gaźniki, chciałem to teraz zrobić, ale mam też spękane króćce, więc postanowiłem, że zrobię to po zakończonym sezonie.Czy to może być od tego?Ostatnio motocykl stał 5 dni bez odpalania w nieogrzewanym garażu i odpalił bez problemu (temperatura gdzieś max 10 stopni), a tu postoi 4-5 godzin i tak się dzieje. Ktoś może mi wyjaśnić dlaczego tak jest? I czy da się coś zrobić?Z góry bardzo dziękuję ;) Edytowane 24 Listopada 2014 przez rafal1730 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gagat Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Hej. Ja zaczął bym na 100 % od regulacji gażników i zaworów. Temperatua ma na bank znaczenie przy rozrekulowanych zaworach. Można by się jeszcze pokusić o pobierzne sprawdzenie instalacji elektrycznej. Ja swego czasu miałem tak z ładowaniem .... ( jak zimny ładował a jak się rozgrzal to klapa ) nie łączył kabel. temperatura w tym przypadku powodowała utratę/spadek przewodzenia. Ale jak dla mnie to zawory :-) Yamaszki lubią się rozregulowywać.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal1730 Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Raczej nie ma tu problemu z ładowaniem, bo przejeżdżam krótkie dystansy, zresztą rozrusznik kręci. Zawory pewnie trzeba będzie zrobić razem z gaźnikami, ale teraz raczej nie czas na to, bo i tak sama końcówka jazdy.Zajmę się tym jak spadną śniegi.Jest jakiś sposób żeby temu zapobiec przez te kilka dni? Przepalać co godzinę czy jak?Możliwe, że to paliwo wyparowuje z gaźników? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Inna rzecz to jakość iskry. Zimny silnik do pracy potrzebuje o wiele mocniejszą iskrę, bo paliwo nie jest tak dobrze rozpylone. Sprawdź (jeżeli możesz) z lepszym akumulatorem, albo jak jesteś w stanie sobie zrobić prezent, wstaw świece irydowe. Z miejsca się poprawia odpalanie na zimnym. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal1730 Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Sprawdzić z lepszym akumulatorem nie mam jak ;/Dodam jeszcze, że jak tylko załapie z popychu to mogę go od razu zgasić i odpala bezproblemowo ze startera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proxma Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Kabelki i do akumulatora samochodowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel1992 Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Ja bym stawiał na te popękane króćce gaźników jak są zimne to szczeliny robią się większe a jak się rozgrzeją szczeliny się zmniejszają i w tedy nie łapie lewego powietrza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Wiesz, miałem tak ze dwa razy ze niby aku było dobre, niby kręciło a były problemy. Po zmianie aku, śmigało aż miło. Stąd zalecam podmiankę, bo to najtańszy sposób na sprawdzenie. Od biedy po kablach, ale od biedy :)Ja bym stawiał na te popękane króćce gaźników jak są zimne to szczeliny robią się większe a jak się rozgrzeją szczeliny się zmniejszają i w tedy nie łapie lewego powietrza .No wątpię. Króćce są z gumy, biorąc pod uwagę odległość od silnika to rozgrzeją się po 10-15 km. Na pewno nie po chwili. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal1730 Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Ale gdyby to był akumulator to raczej nie było by takiej sytuacji, że gdy tylko załapie mogę od razu zgasić i odpali bez żadnego problemu.Przecież w sekundę się nie naładuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 No wiesz, niekoniecznie. Po odpaleniu, i zgaszeniu, wszystko jest przesmarowane i się już kręci, gaźnik napełniony i od początku podaje lepszą mieszankę, świece już troszkę zagrzane... Oczywiście, to nie jest kwestia zero-jedynkowa, po prostu miewałem tak i bardzo często przyczyną był akumulator, a dokładniej, słaba iskra. Jest jeszcze metoda, zalecana do starych sprzętów, żeby zasilać cewki zapłonowe bezpośrednio z aku (poprzez przekaźnik ofkors) bo mały spadek napięcia na wejściu cewki to duży na wyjściu. A ma być napięcie jak największe :)Ale to taki bardziej tuning. ;) Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal1730 Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Może w takim razie jutro wezmę ze sobą miernik i zobaczę czy duży jest spadek po takim postoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.