Skocz do zawartości

Ząbkująca opona Dunlop Qualifier D209?


samolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W swojej CBR 600RR mam nierówno zużytą przednią oponę. W okolicy środka opony niektóre klocki bieżnika są wyższe a niektóre niższe - ale to minimalnie, ta różnica nie sięga nawet 1mm. Po przyjrzeniu się z bliska jednak widać nierównomierne zużycie. Czy takie zużycie jest wynikiem ząbkowania opony? Czy można zmianą stylu jazdy lub mechanicznie "naprawić tą" oponę. Czym grozi jazda z taką oponą? Nie zrozumcie mnie źle, mam pieniądze na nową oponę (nawet niejedną), ale czy wyrzucanie takiej opony do śmietnika nie będzie marnotrawstwem?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele motocykli ząbkuje przednią oponę z niewiadomej przyczyny.

To czy będziesz na niej jeździł to Twoja brocha. Kumpel zjeździł takich kilka bo u niego było to normą. Na początku zgubił zęby na próbie znalezienia przyczyny jednak mu się to nie udało.

Opona ząbkuje z powodu problemów z zawieszeniem lub złym ciśnieniem. Również brak geometrii moze poząbkować oponę.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W RF900 ząbkowało mi przednią oponę, po wyząbkowaniu drugiej sztuki (po ok. 1500km) zacząłem drążyć temat bo przecież nie będę co chwila nowej opony kupował - w moim przypadku problemem okazało się źle wyregulowane zawieszenie z przodu - RF miał pełną regulację przód i tył, znajomy majster od motocykli ogarnął mi to w chwilę i po tym zabiegu opona nic a nic się nie ząbkowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli "źle wyregulowane zawieszenie"? Zawieszenie z przodu musi być ustawione na jednej ladze i drugiej jednakowo - miałeś tu różnicę? Z tego co wiem czy "miękko" ustawiony teleskop czy "twardo" to opony nie powinno ząbkować. Czytałem gdzieś kiedyś, że opony marki Dunlop mają samoistne skłonności do ząbkowania. Spotkał się ktoś z czymś takim?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Co do ustawienia tłumienia to pamiętam, że po kupnie motocykla chciałem stwierdzić czy ustawione jest ono standardowo tak jak podano w serwisówce. Wkręciłem wiec korki tłumienia odbicia do oporu a następnie odkręcałem tak jak podano 2,5 obrotu w lewo. Okazało się, że kropki na korkach regulacyjnych nie pokrywają się z kropkami na nakrętce jak odkręcę o te 2,5 obrotu. Podejrzewam, że poprzedni właściciel siłowo wkręcał te korki i trochę "ubił materiał" i dlatego nie wychodzi teraz te 2,5 obrotu ( na jednej ladze 3 obroty na drugiej 2,75). Ustawiłem tak, żeby się te kropki jednak pokrywały, może z stąd te ząbkowanie opony, Może prawidłowo trzeba wkręcić korki do końca i wykręcić 2,5 obrotu nie patrząc na te kropki aby się zgrywały,

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...