samolot Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 W swojej CBR 600RR mam nierówno zużytą przednią oponę. W okolicy środka opony niektóre klocki bieżnika są wyższe a niektóre niższe - ale to minimalnie, ta różnica nie sięga nawet 1mm. Po przyjrzeniu się z bliska jednak widać nierównomierne zużycie. Czy takie zużycie jest wynikiem ząbkowania opony? Czy można zmianą stylu jazdy lub mechanicznie "naprawić tą" oponę. Czym grozi jazda z taką oponą? Nie zrozumcie mnie źle, mam pieniądze na nową oponę (nawet niejedną), ale czy wyrzucanie takiej opony do śmietnika nie będzie marnotrawstwem? Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Wiele motocykli ząbkuje przednią oponę z niewiadomej przyczyny.To czy będziesz na niej jeździł to Twoja brocha. Kumpel zjeździł takich kilka bo u niego było to normą. Na początku zgubił zęby na próbie znalezienia przyczyny jednak mu się to nie udało.Opona ząbkuje z powodu problemów z zawieszeniem lub złym ciśnieniem. Również brak geometrii moze poząbkować oponę. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 W RF900 ząbkowało mi przednią oponę, po wyząbkowaniu drugiej sztuki (po ok. 1500km) zacząłem drążyć temat bo przecież nie będę co chwila nowej opony kupował - w moim przypadku problemem okazało się źle wyregulowane zawieszenie z przodu - RF miał pełną regulację przód i tył, znajomy majster od motocykli ogarnął mi to w chwilę i po tym zabiegu opona nic a nic się nie ząbkowała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 15 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Co masz na myśli "źle wyregulowane zawieszenie"? Zawieszenie z przodu musi być ustawione na jednej ladze i drugiej jednakowo - miałeś tu różnicę? Z tego co wiem czy "miękko" ustawiony teleskop czy "twardo" to opony nie powinno ząbkować. Czytałem gdzieś kiedyś, że opony marki Dunlop mają samoistne skłonności do ząbkowania. Spotkał się ktoś z czymś takim? Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Mogą być wady fabryczne i złe przechowywanie. Jakie ciśnienie kolega pompuje i czy lagi są jednakowo ustawione? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Nie było ustawione identycznie na jednej i drugiej ladze ale wyząbkowanie miałem w identycznym stylu jak u Ciebie z tym, że na oponie Pirelli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mongor Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Najczestsza przyczyna zabkowamia. tak z przodu jak i tylu, jest zle ustawienie dobicia i odbicia. Duzo czsu mi to zajelo, znim do tego doszedlem, szukajac przyczyny telepania kiery i zabkowania tylnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 8 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2014 Co do ustawienia tłumienia to pamiętam, że po kupnie motocykla chciałem stwierdzić czy ustawione jest ono standardowo tak jak podano w serwisówce. Wkręciłem wiec korki tłumienia odbicia do oporu a następnie odkręcałem tak jak podano 2,5 obrotu w lewo. Okazało się, że kropki na korkach regulacyjnych nie pokrywają się z kropkami na nakrętce jak odkręcę o te 2,5 obrotu. Podejrzewam, że poprzedni właściciel siłowo wkręcał te korki i trochę "ubił materiał" i dlatego nie wychodzi teraz te 2,5 obrotu ( na jednej ladze 3 obroty na drugiej 2,75). Ustawiłem tak, żeby się te kropki jednak pokrywały, może z stąd te ząbkowanie opony, Może prawidłowo trzeba wkręcić korki do końca i wykręcić 2,5 obrotu nie patrząc na te kropki aby się zgrywały, Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.