rafal1730 Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Witam, postanowiłem założyć temat, bo nigdzie nie mogę znaleźć jakiegoś poradnika jak samemu zrobić gaźniki.Chodzi mi o regulację i synchronizację. Sprawa dotyczy motocykla z 4 gaźnikami. Widziałem filmiki na yt, że robią synchronizację za pomocą wężyków z olejem, więc jest to możliwe do zrobienia samemu. Ma ktoś może link do jakiegoś poradnika czy coś ja to zrobić krok po kroku? Również chodzi mi o regulację. Z góry bardzo dziękuję ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 No to jak widziałeś na YT, to idź tym tropem i szukaj dalej. Jakie masz moto? Wpisz to na YT, dodaj carb setting i może coś znajdziesz. A jak nie konkretnie pod swoje moto, to ogólne filmiki na pewno są.Można zrobić sobie zestaw do synchro z rurki do napowietrzania akwa i kawałka deski. Jak - ponownie odsyłam do YT. Mnie też ludzie mówią, że nie opłaca się kupować narzędzi, ale tutaj nie posłucham zbytnio :). Narzędzia są cool :). Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Pierwsze kroki w regulacji gaźnika stawiałem na Suzuki GN125, ale tam z racji 1 cylindra i 1 gaźnika było to bajecznie proste. Swoje pierwsze 4 gaźniki w XJ600 ustawiałem 5 lat temu na podstawie tego artykułu: http://www.motogen.pl/Czyszczenie-i-regulacja-gaznika-motocyklowego,5240.html Zaopatrz się w czyścik w sprayu (Carb Cleaner), pędzelek, naftę bądź benzynę. W MotoDacie lub serwisówce sprawdź o ile obrotów powinny być wykręcone śruby regulacyjne (choć i tak w motocyklu, który swoje już przejechał i lata ma to trzeba będzie korygować ustawienia bo gaźniki nie będą już jak nowe i na książkowej ilości obrotów śrubek zapewne nie będzie dobrze) i jaki powinien być poziom paliwa. Sprawdź czy dysze aby na pewno masz takie, jak powinny być, oceń stan membran. Iglice i zaworki iglicowe również do sprawdzenia pod kątem zużycia, zobacz pod światło czy klapki przepustnic idealnie się domykają. Wszystko dokładnie poczyść i poustawiaj. Zwróć uwagę na szczelność króćców i prawidłowe osadzenie gaźników, żeby nie łapało lewego powietrza. Puszkę z filtrem powietrza też dokładnie obejrzyj czy nie ma nigdzie dziur oraz czy w ogóle filtr powietrza jest jakiś nie przerabiany.Ja w żadne wężyki z olejem się nie bawiłem tylko pożyczyłem wakuometry i przy ich pomocy robiłem synchro, z resztą nie są aż takie drogie po widzę, że jakieś 200zł. Użyłem też kroplówki motocyklowej, żeby za każdym razem nie montować i demontować baku (chodzi o korygowanie ustawienia składu mieszanki). Pierwszy raz zajęło mi to jakieś 4 godziny (musiałem robić 3 krotnie lekkie poprawki składu mieszanki). Gdy uznałem, że jest ok, motocykl ładnie się wkręca, nie zalewa, nie strzela, nie kopci na czarno, trzyma dobrze wolne i równe obroty to zrobiłem jazdę testową jakieś 30km. Po powrocie i ostygnięciu wykręciłem świece, żeby ocenić skuteczność regulacji. W moim przypadku była idealna kawa z mlekiem więc regulacja przebiegła poprawnie. To nie jest taka wielka filozofia, jak masz zacięcie do mechaniki to bez problemu to zrobisz - jeśli dwie lewe ręce to oddaj komuś, kto to ogarnie za 2 stówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal1730 Opublikowano 13 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Motocykl to Yamaha Fzr 600, trochę starsza konstrukcja, lecz po tym co wyczytałem jest trochę utrudniony dostęp, ale wszystko da się zrobić :DZnalazłem również na yt 45 minutowy filmik z rozbierania tych gaźników, niestety w języku angielskim, ale zawsze to jakieś ułatwienie. W pojedynczym gaźniku doświadczenie już mam, bo nie raz takowy czyściłem i regulowałem. Nie wiem czy dobrze rozumiem... Tu nie ma śrubki od regulacji składu mieszanki? Tylko aby od wolnych obrotów? Artykuł na pewno się przyda.Chyba wszystkimi niezbędnymi narzędziami dysponuję, również i kompresorem, więc chyba trzeba spróbować samemu.W końcu nie mam nic do stracenia ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Poszukaj jeszcze książki serwisowej. Z obrazkami i tekstem, który można wkleić w translatora, na pewno będzie łatwo :). Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 13 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Śruba w gaźniku od strony silnika to regulacja składu mieszanki ale tylko na biegu jałowym ! Skład mieszanki w zakresie użytkowym dobierasz położeniem iglicy na przepustnicy podciśnieniowej .Jeśli masz rozjechane luzy zaworowe warto je najpierw zrobić a potem regulowac gaźniki . Jeśli występują znaczne róznice w spręzaniu na poszczególnych cylindrach to ciężko będzie ci wyregulować pod to gaźniki . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Nie dotykasz regulacji poziomu paliwa, jedyne co jest zalecane to sprawdzenie czy odpowiada ustawieniom fabrycznym.Stare gazniki moga cierpiec na zuzycie zespolu iglicy i rozpylacza, zuzycie zaworkow iglicowych, dysz wolnych obrotow i osiek przepustnic obrotowych / przetarcia membran. Poza tym moga miec osady ze wspolczesnego paliwa zmniejszajace przeswit kanalkow w korpusie gaznika, wiec taka regulacja powinna sie naprawde zaczac od rozbiorki i czyszczenia ( najlepiej na myjce ultradzwiekowej ) i sprawdzenia poszczegolnych czesci co w sytuacji uzytkownika jest dosc trudne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Czy jest jakiś skuteczniejszy środek niż Carb - cleaner ? Toto zwykły aceton w spreju jest i na cięzki osad nie da rady , już się niejednokrotnie przekonałem . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 To co naprawde dziala jest sprzedawane u nas przez specjalistyczne firmy tylko warsztatom naprawczym do myjek chemicznych i potem odbierane od nich do utylizacji bo zre tak ze zjada wszystko razem z farba. Moje czarne gazniki od Suzuki wyszly z takiego zabiegu mycia po godzinie srebrne jak prosto z odlewni. Podejrzewam ze to jest to co w moich czasach PRLu mialo handlowa nazwe TRI. Moze uda ci sie wygooglac, ale wiem ze w otwartym handlu tego chyba nie ma.Poza tym to musi byc aktywne mycie jak w pralce, wowczas chemikalia lepiej dzialaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.