Skocz do zawartości

Jak samemu zrobić gaźniki


rafal1730
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, postanowiłem założyć temat, bo nigdzie nie mogę znaleźć jakiegoś poradnika jak samemu zrobić gaźniki.

Chodzi mi o regulację i synchronizację.

Sprawa dotyczy motocykla z 4 gaźnikami.

Widziałem filmiki na yt, że robią synchronizację za pomocą wężyków z olejem, więc jest to możliwe do zrobienia samemu.

Ma ktoś może link do jakiegoś poradnika czy coś ja to zrobić krok po kroku?

Również chodzi mi o regulację.

Z góry bardzo dziękuję ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak widziałeś na YT, to idź tym tropem i szukaj dalej. Jakie masz moto? Wpisz to na YT, dodaj carb setting i może coś znajdziesz. A jak nie konkretnie pod swoje moto, to ogólne filmiki na pewno są.

Można zrobić sobie zestaw do synchro z rurki do napowietrzania akwa i kawałka deski. Jak - ponownie odsyłam do YT. Mnie też ludzie mówią, że nie opłaca się kupować narzędzi, ale tutaj nie posłucham zbytnio :). Narzędzia są cool :).

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze kroki w regulacji gaźnika stawiałem na Suzuki GN125, ale tam z racji 1 cylindra i 1 gaźnika było to bajecznie proste.

 

Swoje pierwsze 4 gaźniki w XJ600 ustawiałem 5 lat temu na podstawie tego artykułu: http://www.motogen.pl/Czyszczenie-i-regulacja-gaznika-motocyklowego,5240.html

 

Zaopatrz się w czyścik w sprayu (Carb Cleaner), pędzelek, naftę bądź benzynę. W MotoDacie lub serwisówce sprawdź o ile obrotów powinny być wykręcone śruby regulacyjne (choć i tak w motocyklu, który swoje już przejechał i lata ma to trzeba będzie korygować ustawienia bo gaźniki nie będą już jak nowe i na książkowej ilości obrotów śrubek zapewne nie będzie dobrze) i jaki powinien być poziom paliwa. Sprawdź czy dysze aby na pewno masz takie, jak powinny być, oceń stan membran. Iglice i zaworki iglicowe również do sprawdzenia pod kątem zużycia, zobacz pod światło czy klapki przepustnic idealnie się domykają. Wszystko dokładnie poczyść i poustawiaj. Zwróć uwagę na szczelność króćców i prawidłowe osadzenie gaźników, żeby nie łapało lewego powietrza. Puszkę z filtrem powietrza też dokładnie obejrzyj czy nie ma nigdzie dziur oraz czy w ogóle filtr powietrza jest jakiś nie przerabiany.

Ja w żadne wężyki z olejem się nie bawiłem tylko pożyczyłem wakuometry i przy ich pomocy robiłem synchro, z resztą nie są aż takie drogie po widzę, że jakieś 200zł. Użyłem też kroplówki motocyklowej, żeby za każdym razem nie montować i demontować baku (chodzi o korygowanie ustawienia składu mieszanki).

 

Pierwszy raz zajęło mi to jakieś 4 godziny (musiałem robić 3 krotnie lekkie poprawki składu mieszanki). Gdy uznałem, że jest ok, motocykl ładnie się wkręca, nie zalewa, nie strzela, nie kopci na czarno, trzyma dobrze wolne i równe obroty to zrobiłem jazdę testową jakieś 30km. Po powrocie i ostygnięciu wykręciłem świece, żeby ocenić skuteczność regulacji. W moim przypadku była idealna kawa z mlekiem więc regulacja przebiegła poprawnie.

 

To nie jest taka wielka filozofia, jak masz zacięcie do mechaniki to bez problemu to zrobisz - jeśli dwie lewe ręce to oddaj komuś, kto to ogarnie za 2 stówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl to Yamaha Fzr 600, trochę starsza konstrukcja, lecz po tym co wyczytałem jest trochę utrudniony dostęp, ale wszystko da się zrobić :D

Znalazłem również na yt 45 minutowy filmik z rozbierania tych gaźników, niestety w języku angielskim, ale zawsze to jakieś ułatwienie.

W pojedynczym gaźniku doświadczenie już mam, bo nie raz takowy czyściłem i regulowałem.

Nie wiem czy dobrze rozumiem... Tu nie ma śrubki od regulacji składu mieszanki? Tylko aby od wolnych obrotów?

Artykuł na pewno się przyda.

Chyba wszystkimi niezbędnymi narzędziami dysponuję, również i kompresorem, więc chyba trzeba spróbować samemu.

W końcu nie mam nic do stracenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj jeszcze książki serwisowej. Z obrazkami i tekstem, który można wkleić w translatora, na pewno będzie łatwo :).

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruba w gaźniku od strony silnika to regulacja składu mieszanki ale tylko na biegu jałowym ! Skład mieszanki w zakresie użytkowym dobierasz położeniem iglicy na przepustnicy podciśnieniowej .

Jeśli masz rozjechane luzy zaworowe warto je najpierw zrobić a potem regulowac gaźniki . Jeśli występują znaczne róznice w spręzaniu na poszczególnych cylindrach to ciężko będzie ci wyregulować pod to gaźniki .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dotykasz regulacji poziomu paliwa, jedyne co jest zalecane to sprawdzenie czy odpowiada ustawieniom fabrycznym.

Stare gazniki moga cierpiec na zuzycie zespolu iglicy i rozpylacza, zuzycie zaworkow iglicowych, dysz wolnych obrotow i osiek przepustnic obrotowych / przetarcia membran. Poza tym moga miec osady ze wspolczesnego paliwa zmniejszajace przeswit kanalkow w korpusie gaznika, wiec taka regulacja powinna sie naprawde zaczac od rozbiorki i czyszczenia ( najlepiej na myjce ultradzwiekowej ) i sprawdzenia poszczegolnych czesci co w sytuacji uzytkownika jest dosc trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest jakiś skuteczniejszy środek niż Carb - cleaner ? Toto zwykły aceton w spreju jest i na cięzki osad nie da rady , już się niejednokrotnie przekonałem .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co naprawde dziala jest sprzedawane u nas przez specjalistyczne firmy tylko warsztatom naprawczym do myjek chemicznych i potem odbierane od nich do utylizacji bo zre tak ze zjada wszystko razem z farba. Moje czarne gazniki od Suzuki wyszly z takiego zabiegu mycia po godzinie srebrne jak prosto z odlewni. Podejrzewam ze to jest to co w moich czasach PRLu mialo handlowa nazwe TRI. Moze uda ci sie wygooglac, ale wiem ze w otwartym handlu tego chyba nie ma.

Poza tym to musi byc aktywne mycie jak w pralce, wowczas chemikalia lepiej dzialaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...