Skocz do zawartości

cisnienie/kompresja Evo


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

szukalem szukalem i nie znalazlem wiec pytam jaka wartosc cisnienia w cylindrach mozna uznac za dobra. Jaka wartosc swiadczy o tym, ze nalezy juz szukac zródła przedmichow (zawory/pierscienie) i jaka wartosc uzyska sie po temoncie pieca, po dotarciu.

Ja po zmierzeniu dwoch cylindrow otrzymalem rowna miedzy nimi wartosc 6 atm i to zarowno na zimnym jak i cieplym piecu. Ale nie wiem czy to umiarkowanie dobra jeszcze wartosc czy piec ewidentnie do remontu..

Znawcow tematu prosze o odpowiedz

HD Evo 1990

pozdrawiam, stempel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalna kompresja w Evo to 90 psi (ok 6.2 bara). 6 bar jeszcze ujdzie, choć to dolna granica.

 

Do sprawdzenia, czy problem jest z górą, czy dołem silnika musisz zrobić leak test.

 

Pisałeś o problemie z odmą :

 

1. Screen filter - może coś go blokuje i jest problem z przepływem oleju,

2. Zawór odmy po noskiem, może coś jest z nim nie tak (np. wyłamane zęby),

3. Pompa oleju - może jest coś nie tak w sekcji powrotnej i nie odbiera oleju z silnika.

 

Masz manometr pokazujący ciśnienie oleju? Jakie są wartości ciśnienia? Jeśli nie masz, polecam zainwestować, bardzo przydatny przyrząd w HD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIęc tak:

 

Jak to mierzyles ?

Miernik wkrecany czy wciskany i czy otwarles gaz podczas pomiarow ?

Miernik oryginalny, wkręcany. Wykręcone świece z garnków, moto kręcone na rozruszniku, na zamknietej przepustnicy. wynik 6 atm.

 

Ciśnienie oleju... na zimnym oleju, po rozruchu pokazuje ok 50, potem spada do 40 az wkoncu na rozgrzanym już oleju, wolnych obrotach utrzymuje 30, podczas jazdy ta wartosci jest pomiedzy 30 a 40 PSI

 

A co do wariacjii na temat rzucania oleju z odmy to bede musial szukac krok po kroku. zaczne od sprawdzenia przewodow czy sie nie rozwarstwily, wymienie filtr oleju, przeglądnę pompę. Jeśli to nie pomoże to pójdę dalej. Ale do dyskusji na ten temat zapraszam do posta ktoryego na ten temat zapodalem.

 

dziekuje za odpowiedzi i zapraszam do dalszej dyskujsji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz ciśnienie na otwartej przepustnicy.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób pomiaru poprzez cisnienie w cylindrach- nie jest miarodajne. Akurat w modelach 1989- 1990 przez te 2 lata wsadzali tam chu*owe rozruszniki. Instalacja elektryczna tego sprzeta (jej konstrukcja i przekroje kabli) tez sa chu*a warte akurat w tym przedziale rocznikowym. Silnik chodzi przy rozruchu na poł gwizdka... Kiepski rocznik sobie kolego wybrałeś do zabaw.

Dalej- przełozenie pierwotne także nie pomaga w całokształcie. Jest inne niż w rocznikach późniejszych, przez co bardziej obciaza cały układ rozuchu silnika. Wyniki moga wyjść kiepskie ale nie muszą... a kiedy się sprawdza i nie wie co się sprawdza to chyba niewiele się sprawdzi.

Jeden z moich sprzetów to akurat taki rocznik- załatwiłem w nim już 2 akumulatory- wiem, same aku też nie były najwyzszych lotów, ale... ku*wa- te EVO jest trudniejsze od innych... :cool: przez co chyba jest jeszcze bardziej Harleyowe... :rolleyes: :biggrin:

Polecam to zrobić w inny sposób. Ale do tego potrzebujesz dokładnie wiedzieć co mierzysz czym i jak. Potrzebujesz też urządzenie innego typu niż ten miernik cisnienia sprzezania, który pozwoli się otrzymać procentowy wynik pomiaru, a nie wartosci w PSI czy tam Barach...

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba trochę zeszliśmy z tematu. głównym problemem w moim piecu jest lejący sie olej z odmy o czym pisałem posta wcześniej. jednak trudno jest określić przyczynę taaaakich wycieków i pufania z odmy. Zgodnie z sugestią forumowicza "pompki" miałem sprawdzić kompresję czy nie ma przedmuchów do komory korbowej coby objawialo sie tym pufniem i takimi wylewami z odmy. okazuje się, że z tym cisnieniem nie jest najgorzej. wiem,że kompresja możę nie najlepsza, ale w jakiś tam normach sie mieści. sadzę,że otwarcie przepustnicy w nastepnym pomiarze możę tylko podnieść ten odczyt a tymbardziej lepsze/szybsze kręcenie rozrusznika go podniesie. poza tym moto jest skladane,custom, wiec sadzę, że kable też sa lepsze. szczerze, to nawet nie wiem który to rocznik pieca jest bo silnik jest na bloku STD i zadnych numerów nie ma, a historii konia szukaj w polu... a od sprzedawcy prawdy sie nie dowiesz. jestem swieżym urzytkownikiem hd-ka (25 lat czekałem na niego) i ten piec ma dla mnie jeszcze duzo tajemnic, ale pracuje nad tym zeby go poznać do śrubki bo go kofam w ujj mimo że mamy tak cięzki start.

Zapraszam więc na wątek poświęcony lejącej sie odmie bo od rozwiązania tego problemu chciałbym zacząć.

 

PS. moto miał przekładany napęd z paska na łańcuch, jaka jest zakładana zębatka przednia bo ni uja nie mogę jej dojrzeć? skrzynia 5..

 

pozdro, stempel

Edytowane przez stempel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ma do tego zebatka zdawcza skrzyni biegów?

Ja pisałem o przełożeniu pierwotnym, a nie wtórnym.

 

"szczerze, to nawet nie wiem który to rocznik pieca jest bo silnik jest na bloku STD" - chyba nalezałoby od tego zaczac, że to podróbka, a nie oryginał... bo piszesz co innego- "HD EVO 1990" - kolego- czas marnujesz ludziom... cześci rzeczywistosci dowiadujemy się w drugim temacie i to przy 10-tym poście.

 

Skoro to nawydziwiany silnik to przyczyn może być sporo- i to niekoniecznie widocznych na pierwszy rzut oka. Ten silnik najprawdopodobniej kwalifikuje się do generalnego przeglądu i pomiarów wszystkich elementów wchodzacych w jego skład- łacznie z kątami otwarcia zaworu odmy.

Ciekawe czy czesci sa podobierane prawidłowo.

Wg mnie może to być duperela, ale tez może to być coś wiekszego. I to chyba tyle co moge na ten temat napisać. :mellow:

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fisu, tema przelozenia pierwotnego jest dla mnie zrozumialy. O zebatke lancucha, pisalem jako PS, by nie zaczynac nowego watku. Sorry za zamieszanie.

Co do rocznika pieca to pisalem rok 90 bo taka informacje uzyskalem od goscia ktory skladal moto ale tez sam nie mogl tego zagwarantowac wiec powtarzam to co sam wiem. Niestety, na chwile obecna ja nie potrafie zwerifikowac tej informacji a i tez w poblizu nie mam tak dobrego fachowca ktory potrafilby to okreslic.

Problem lejacego sie oleju z odmy jest swierzy. Moto przez dwuletni okres uzytkowania przez wczesniejszego wlasciciela nie wykazywal problemow z tym zwiazanych (oczywiscie tego nie moge zagwarantowac). Stalo sie to nagle ..ze niby...

przepraszam jesli marnuje Twoj czas, jak pisalem wczesniej, jestem świeżym posiadaczem motocykla ze stajni HD i jedyne zrodlo informacji to jest to wlasnie forum i nie ukrywam, Twoja wiedza Fisu. Blądze w temacie, nie wiem za co mam sie chwycic stad tak poszarpane wiadomosci. Nie wiem co mnie czeka, czy bede musial wywalac piec, rozbierac czy remkntowac pompe tylko.

Oczywiscie ze chce wiedziec jaki piec siedzi w ramie i predzej czy pozniej bede musial go wywalic ale czy to juz jest ten moment by to robic aby naprawic problem z tym olejem to nie wiem, stad moj post na tym forum.

Dowiedzialem sie przez ten czas ze przyczyną moze byc niemal wszystko, od niedroznego filtra, przytkanych przewodow, przez zatkany kanal, uszkodzoja pompe, walek, odme do przedmuchow wlacznie. I jak ja mlody posiadacz HD mam sie wymadrzac z fachowacami takimi jak Ty niewatpliwie jestes. Jestemnpelen podziwu dla Twojej wiedzy w temacie, przeczytalem njemlze wszystkie posty zwiazane z HD na tym forum i widze, ze Twoja wiedza zasluguje na uznanie. Wiec nie wsciekaj sie prosze, tylko nakieruj od czego mam zaczac by niepotrzebnie banialukow nie pisac.

z poważaniem, stempel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już napisałem powyzej- temat nie jest jednoznaczny.

To co Ci napisali ludziska wcześniej to oczywiscie może być to, ale to nie znaczy, że to wszystko. Oni pisali o OEMowym silniku.

W przypadku silnika Aftermarket sprawa się komplikuje- gdyż nie dość, ze na przestrzeni lat sam Harley pozmieniał sporo silniki EVO to firmy konkurencyjne dołozyły swoje. Na rynku jest sporo różnych wersji zaworów odmy, sporo róznych bloków z róznymi katami otwarć. Są rózne pompy, różne przełożenia tych pomp, rózne końcówki wałów, systemy odpowietrzeń i wiele wiele innych. Ba, jesli budujesz silnik który ma pracowac w "górnym rejestrze", modyfikujesz kąty otwarc odmy do obrotow górnych (róznica do około 8 stopni), przy "rejestrach dolnych" modyfikacje w niektórych przypadkach trzeba przeprowadzić w przeciwnym kierunku lub pozostawić bez zmian - zalezy który z zaworów wdupisz do silnika. Zatem (wygląda na to, że) nawet sam wałek rozrzadu ma na to wpływ- a pozornie się wydaje, że nie ma on znaczenia- prawda? To wałek rozrzadu steruje charakterystyką mocy, zaś posrednio obroty użytkowe tego silnika "rządzą" kątem otwarcia zaworu odmy- i kółko się zamyka... Oczywiście ja nie twierdzę, ze taka jest przyczyna- tłumaczę Ci tylko co może się stac, gdy zaczyna się grzebać w czymś o czym nie ma się pojęcia i zdupi sie robotę budując coś co teoretycznie powinno działać.

 

Zapamietaj sobie jedną świętą zasadę, która jest wazna w tych silnikach. Jezeli silnik był modzony - to przy naprawie trzeba to uwzglednić. Jezeli wszystko wskazuje na fakt, że to "cud" ze coś z nim jest nie tak, to znaczy, ze trzeba sprawdzić WSZYSTKO!!! nawet elementy które pozornie nie mają na to wpływu (przykładowo- srednica otworów odpływowych oleju z głowic).

 

Bez działania na konkretach i konkretnych wymiarach niewiele zdziałasz. Sama uszczelka pod głowicą też może mieć na to wpływ, a już samych uszczelek jest conajmniej 3 rodzaje. EVO to potężny rynek wiedzy, części i doswiadczenia. Sam silnik przez te prawie 20 lat rozwoju doczekał się wielu wersji.. od REV Techa po TP. Wiedza i umiejetnosc poruszania się w tym gąszczu to niezła sztuka. Już samo wpakowanie bloku STD jest niezłą sztuką (i to kosztowną), a pewnie tylko własciciel i "pakujący" wie co tam zostało jeszcze zmienione.

 

P.S. 1

Nie chce mi sie wierzyć w "nagle... że niby" w naszej kochanej ojczyźnie takie przypadki pojawiają się nadzwyczaj często...

Zwróć uwage na kilka starszych postów o podobnych tematach. W 99% jest to problem silników "modzonych niewłaściwie"- przypadek??? Nie... ja już nie wierze w przypadki, jednak życzę Ci aby ten Twój taki własnie był- bo jeśli to faktycznie przypadek serii "że niby" - to jest to duperela o wartości "posmiania się na zlocie przy piwie". Szkoda tylko, że u mnie w warszacie takie faktyczne przypadki ze niby- zdarzają się niezwykle rzadko.

Zamiast grzebać po omacku - czytaj wiedze ogólną o silnikach oraz specjalistyczną o EVO. Nie minie dużo czasu, a bedziesz tu ekspertem... to fajny silnik. Warto sie go nauczyć.

 

P.S. 2

Sorki- źle odczytałem Twój PS.

 

FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz Fisu.

Pierwsza reakcja- O ja pier d.. le. Teraz zostalem uswiadomiony jak zlozonym urzadzeniem jest silnik Evo. I to nie o zlozonosc elementow mi chodzi a o roznorodnosc modyfikacji, mozliwosci zlozenia roznych opcji silnika, roznorodnosci czesci ktore mozna zastosowac. Musialbys mnie teraz widziec.. na japie mam wyrysowane zdziwienie tym jak tego duzo jest (tzw karpik) przerazenie tym czy uniose temat i podniecenie (to juz nie na twarzy) czyms nowym co bede odkrywal przez kolejne lata uzytkowania HD. Musze ochlonac i postanowic co dalej.

Co do tych przypadkow ktore naaagle wyskakuja tez mam podobne zdanie. Specyfika k"raju" nad Wisla. Tak jakos dziwnie wynika, ze wikszosc ludzi patrzy wyujac drugiego... tak czy siak, chcac dowiedziec sie co woze pod ...klejnotami, musze silnik wywalic, rozebrac i .... no wlasnie, co dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy owak wbrew temu co napisal Wallygator cisnienie 90 psi wyglada mi na zbyt male jesli moja BSA z tlokami na niskie sprezanie ( 7.5 : 1) i do tego kopana noga pokazuje 120 psi. Tak ze moze to byc po prostu zuzyty / niewlasciwie zlozony silnik.

Na poczatek zmierz jeszcze raz cisnienie z otwarta przepustnica :).

Z rozbieraniem silnika bym sie nie spieszyl zanim nie mam 100 % dowodow ze cos jest rzeczywiscie popsute.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...