qba Opublikowano 20 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2017 Jak idzie kompletowanie? Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 27 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2017 (edytowane) Jak idzie kompletowanie? Witam ! Kompletowanie idzie powoli ,ale zawsze do przodu :) Co miesiąc po wypłacie staram się zdobyć jakiegoś fanta do SHL-ki :) Na wiosnę biorę się na ostro za remont :) W międzyczasie wyremontowałem sobie koła: http://www.imagic.pl/files/25815/./IMG_20170122_102458.jpg Na temat kół do tego modelu mogę powiedzieć tyle: udało mi się złożyć koła kieleckie (piasta przednia z wytłoczoną "gwiazdką",piasta tylna nitowana),ale obręcze i szprychy założyłem od WFM. Wydaje się na pierwszy rzut oka,że jest to to samo,jednak w oryginalnych kołach kieleckich,szprychy były cieńsze od tych stosowanych w WFM i sama obręcz była trochę węższa i mniej masywna. Niestety posiadam tylko jedną taką obręcz,drugiej nie udało mi się zdobyć,niemniej uważam,że jest to niewielkie odstępstwo od oryginału. Nie wiem jakie obręcze i szprychy były stosowane w późniejszej wersji warszawskiej,ale podejrzewam,że właśnie takie jak w WFM :) Na zdjęciu nie są założone tarcze bębnów,ale oczywiście są,brakuje mi tylko szczęk i rozpieraków,ale to drobiazg. W następnej kolejności będę się brał za składnie trapezu :) Edytowane 27 Stycznia 2017 przez qlimaxDJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Witam ! Kompletowanie idzie powoli ,ale zawsze do przodu :) Co miesiąc po wypłacie staram się zdobyć jakiegoś fanta do SHL-ki :) Na wiosnę biorę się na ostro za remont :) W międzyczasie wyremontowałem sobie koła: http://www.imagic.pl/files/25815/./IMG_20170122_102458.jpg Na temat kół do tego modelu mogę powiedzieć tyle: udało mi się złożyć koła kieleckie (piasta przednia z wytłoczoną "gwiazdką",piasta tylna nitowana),ale obręcze i szprychy założyłem od WFM. Wydaje się na pierwszy rzut oka,że jest to to samo,jednak w oryginalnych kołach kieleckich,szprychy były cieńsze od tych stosowanych w WFM i sama obręcz była trochę węższa i mniej masywna. Niestety posiadam tylko jedną taką obręcz,drugiej nie udało mi się zdobyć,niemniej uważam,że jest to niewielkie odstępstwo od oryginału. Nie wiem jakie obręcze i szprychy były stosowane w późniejszej wersji warszawskiej,ale podejrzewam,że właśnie takie jak w WFM :) Na zdjęciu nie są założone tarcze bębnów,ale oczywiście są,brakuje mi tylko szczęk i rozpieraków,ale to drobiazg. W następnej kolejności będę się brał za składnie trapezu :)Sam malowałeś obręcze czy oddałeś od proszkowego ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Po fakturze obstawiam obręcze proszek a piasty na makro - lub proszek z podkładem. Imo jak obręcze są ładne to tylko proszek z proszkiem bezbarwnym, jak coś trzeba ukryć to niestety zostaje na mokro. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 3 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Wszystko piaskowane i malowane proszkowo :) Nie wiem jak,bo oddałem do zakładu i tyle :) Na obręczach widać trochę wżery,ale mi się to podoba,bo przynajmniej wiadomo,że motocykl swoje przeszedł i dostaje drugie życie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Też uważam że robienie starych PRLowskich motocykli na ideał ociekający chromem i farbą z drobinkami mija się z celem.One nigdy takie nie były, nawet po wyjechaniu z fabryki.Mam Rometa ogara który odkąd pamiętam był miejscami pociapany podkładem.Już po pierwszym roku farba złaziła ze zbiornika i błotników. Ojciec zabezpieczył tym co było do kupienia w GSie. To właśnie chyba urok tych maszyn, Były robione po kosztach ale z klasą i dobrym smakiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oldmotory Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 Też uważam że robienie starych PRLowskich motocykli na ideał ociekający chromem i farbą z drobinkami mija się z celem.One nigdy takie nie były, nawet po wyjechaniu z fabryki.To właśnie chyba urok tych maszyn, Były robione po kosztach ale z klasą i dobrym smakiem.Ja również dość ortodoksyjnie podchodzę do remontu. Może być trochę brudu, trochę matu, trochę ... nie idealnie. Ale prawdziwieWymaga to nieraz większego nakładu pracy niż odpicowanie.Pamiętam jak na zlot przyjechał chłopak WFMką. Lakier lustro ,szparunki pod klarem, koła chrom. Wyglądała jak z żurnala :)Chłopaczek był dumny z remontu ( aż za bardzo ). Pamiętam jak przyszedł starszy pan (miłośnik motocykli) i kręcąc głową powiedział ,że "ta chińska podróbka WFM jest obrzydliwa i nie podobna do oryginału :blink: . Mina chłopaczka bezcenna! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 Ktoś może mi wyllistować co było "białe" w shl o numerze W8XX/ Chrom: ramka lampy, kierownica, gwiazdki trapezu, kolanko wydechu Ocynk: szpilki trapezu Nakrętka sztycy czarna? Pręt hamulca czarny czy w ocynku? Imo wszystkie sprężyny czarne, wydech czarny, kopniak i zmiana biegów czarna. elementy kół i śruby czernione lub w oksydzie. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 29 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 Mała aktualizacja. Na kołach są już opony: http://www.imagic.pl/files/view/25815/IMG_20170328_181952.jpg Trapez też już został złożony: http://www.imagic.pl/files/view/25815/IMG_20170322_181514.jpg I mała przymiarka: http://www.imagic.pl/files/view/25815/IMG_20170325_144627.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oldmotory Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 (edytowane) Zazdroszczę opon ;). Mam wprawdzie 6 szt ale znacznie gorsze. Zastanawiam się jakie mam dać szprychy? ocynk, czy czarne? nyple ocynk czy mosiądz? Edytowane 31 Marca 2017 przez Oldmotory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 imo szprychy i nyple w ocynku Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OldKrakMoto Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Mam pewną zagwostkę. Trafiłem kilka dni temu ciekawy silnik s01 z początku produkcji. Silnik ma użebrowanie na karterach, cylinder ze skośnym wydechem, dekiel sprzęgłowy z logo PZL, dekiel wycisku sprzęgła z nadlewem i mosiężną kalamitka, iskrownik ZWAO z kołem magnesowym na 3 magnesy, silnik posada 2 wyjścia prądowe a nr tego silnika to okolice nr X06450. Nie jestem pewien czy jest to jeszcze silnik do sokoła 125 czy już do shl m2/03/04u48? Z jednej strony sokołów 125 wyszło około 2500 szt. - i do takiej wysokości są numeracje na ramach, nie wiem za to jak się sprawa miała z numerami silników. Mam dwa podobne silniki z numeracją zaczynająca się od X jeden jest przy shl m04 z 51 ma nr w okolicy X16200 - natomiast drugi z numerem w okolicy X18000 jest luzem. Wiem, że sokoły miały ponoć odlewaną 1 na karterze w okolicach przedniego mocowania silnika do ramy i w tym silniku tego nie ma , taka 1 natomiast jest natomiast w silniku o nr w okolicy X16200, z kolei w silniku o numerze w okolicy X18000 po jednej stronie karteru jest odlana 1 a po drugiej 2. Swego czasu widziałem sokoła 125 z numerem silnika x06002 ale nie mam pewności co do jego oryginalności. Mam nadzieję, że ktoś coś wniesie do mojego tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 15 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2017 Wrzuć zdjęcia jak możesz bo twoj opis jest dość pobieżny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OldKrakMoto Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Niestety nie mam go pod ręką i nie dam rady go sfotografować. Wiadomo opis nie odda tego co na zdjęciu ale może ktoś rozwieje moje wątpliwości. Dodam, że w silniku siedzi tłok URSUS a połówki tego silnika są od pary i posiadają zbieżną numerację technologiczną w okolicach 6000. Na 100% nie było też nic kombinowane z numerami a struktura aluminium jest chropowata (tak jakby był odlewany jeszcze na formach piaskowych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 2 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Z moich obserwacji wynika ,że będzie to silnik do shl 125 u48 najprawdopodobniej rocznik 1949. Dużo czytałem o tych silnikach bo sam kompletuję taką U48 określoną wg numeru ramy na przełom 1949/1950. Mam do niej dokupiony silnik z numeracja X85** coś tam bo nie pamiętam dokładnie i ma on nadlane na kartarech numery "2" . Kiedyś pisałem do gościa który prowadzi ewidencję istniejących SHLek U48 i określił mi że do mojego numeru ramy powinienem mieć numer silnika około X6500,więc jeżeli chcesz się zamienić silnikami to ja bardzo chętnie :P hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.