Skocz do zawartości

SHL m04 numery ram i silników - identyfikacja


qlimaxDJ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Otóż nabyłem silnik,najprawdopodobniej od shl m04 i jako że apetyt rośnie w miarę jedzenia,to chciałbym teraz dorwać jakąś ramę do tego silniczka. Oczywiście wszystko miałoby być jak najbliższe oryginału,więc dobrze było by zidentyfikować mniej więcej rok, z którego może być ten silnik i do ramy o jakich numerach mógłby pasować? Pochodzi od wersji warszawskiej czy kieleckiej? Dopiero wchodzę w temat shlek,więc za wielkiej wiedzy jeszcze nie posiadam :P Silniczek wygląda tak:

 

http://www.imagic.pl/files/view/25815/IMG_20140913_192630448.jpg

 

a numery jego to : 25901

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie jestem zainteresowany odsprzedaniem tego silniczka bo na 80% uda mi się załatwić kielecką ramę z trochę niższym numerem od Twojego :) A czy posiadasz przy tej ramie jakąś tabliczkę znamionową,albo chociaż wiesz z którego roku ona pochodzi?

Edytowane przez qlimaxDJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 oryginalne tabliczki znamionowe SHL M04. Na obu widnieje na dole nazwa wytwórcy "Warszawska Fabryka Motocykli".

Pozostałe istotne dane:

1. rok produkcji 1953, nr ramy 5278, nr silnika 7924

2. rok produkcji 1952, nr ramy 32260, nr silnika 18456

Ciekawostka, prawda? Podejrzewam, że nr 1 jest z Warszawy, a nr.2 z Kielc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku dni nic innego nie robię tylko szperam w necie i literaturze na temat numerów ram,silników i różnic w budowie modeli M03-M04. Dowiedziałem się już sporo i pomimo tego,że na pierwszy rzut oka wersja kielecka i warszawska wydają się być identyczne to w rzeczywistości różnią się prawie wszystkim,oczywiście w malutkim stopniu,w większości raczej były to zabiegi kosmetyczne.

 

@ Gregor84 Jeżeli przed numerem ramy nie masz literki "W" to jest to wersja kielecka,rok 1951. Twardszego dowodu póki co nie znalazłem: http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galerie/gal_m04/shlm04-12.jpg

 

@HD1940 Zacytuję to co znalazłem na ten temat na innym forum od niejakiego zakrzesa (Adam Zakrzewski,autor książki albumu "Auto Moto PRL-władcy dróg i poboczy"),który stworzył sporą bazę,około 300 motocykli,od modelu M02-M05 i mógłby coś powiedzieć na temat naszych ram i silników,ale nie mogę z nim złapać kontaktu:/ Cytat:

 

"Pierwsze kilkaset warszawskich egzemplarzy miało jeszcze numer ramy kielecki około 30000-31000. Widocznie wraz z całym inwentarzem przeniesiono do stolicy kilkaset niewykorzystanych w Kielcach ram.
Silniki za to wydaje się, że od początku produkcji w Warszawie miały już nową numerację zaczynającą się od W.
Widziałem takie zestawienie dla numerów ram od 29600 do 31600. Silniki przy nich od ok. W200 do ok. W1300, przy czym był niezły bałagan w silnikach ponieważ ramy z wyższym numerem miewały silniki z niższym nr niż ramy z numerem niższym icon_wink.gif Generalnie nie było ciągłości, co świadczy o kompletnie przejściowym i nieuporządkowanym momencie w historii SHL M04.
Jednocześnie widziałem SHL M04 z kieleckim numerem ok. 30200 i silnikiem też kieleckim ok. 21900. Czyżby po przeniesieniu produkcji do W-wy powstało w Kielcach jeszcze kilkadziesiąt (kilkaset) motocykli?

Egzemplarze z 1952 r. montowane już w W-wie ale z kieleckim numerem ramy miały też kielecką tabliczkę znamionową. Na dole wytarta była tylko nazwa wytwórni, a na to ordynarnie wybite oznaczenie W.F.M.
Właściwe ramy warszawskie z numerem W... pojawiły się dopiero po wykorzystaniu zapasów kieleckich. Najniższy znany mi kompletny zestaw ramy i silnika (numery z tabliczki) to ok. W870 i silnik ok. W3790."

 

Teraz szukam odpowiedzi na pytanie ile egzemplarzy wyszło modelu U48?

Edytowane przez qlimaxDJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oczywiście,że kupiona :) Nawet zdobyłem już kielecki bak,a w przyszłym tygodniu przyjdzie mi puszka na narzędzia,tak więc powoli się kompletuje :) Bar strasznie z zewnątrz skorodowany i dobrze,że zacząłem go czyścić wiertarką,bo jak się okazało,piaskowania by nie przeżył...Od czyszczenia wyleciało mi kilkanaście dziurek w największych wżerach i teraz muszę się zastanowić jak je połatać...Jedyny sensowny pomysł jaki mi na razie przychodzi to zaspawanie tych dziurek migomatem:) Ogólnie to wejdzie na ten bak chyba wiadro szpachli :P

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6fc6dc8651c6bed4.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ff4f5663d3bd21c0.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bee99cddab6209e7.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Czołem! Pomimo tego,że ciężko z niektórymi częściami bo są po prostu mega rzadkie,to jakoś kompletowanie idzie do przodu:) Można powiedzieć,że mam już jakieś 2/3 motocykla :) Dodatkowym utrudnieniem jest to,że chce go złożyć tak jak wyszedł z fabryki,czyli nawet śrubki muszą się zgadzać z oryginałem :P No ale mam czas,nie spieszy mi się :) Wrzucę w najbliższym czasie jakieś foto :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cyknąłem fotkę na szybkiego:

 

http://www.imagic.pl/files/25815/IMG_20150513_170223010.jpg

 

Wygląda to mniej więcej tak,ale nie ma tutaj na zdjęciu silnika i całego kompletnego wydechu,który posiadam + kilka drobnych gratów od piast i trapezu:)

 

I tak będę musiał dorwać inny trapez bo ten jest z wcześniejszej wersji (60cm),a ja potrzebuje już raczej ten nowszy (62cm),do tego mam kierownice z frezem na rolgaz ze suwakiem,a w tym roczniku powinna być już chyba zwykła kiera:) Przynajmniej takie są moje przypuszczenia i wnioski po godzinach spędzonych w necie i szukaniu różnic pomiędzy kolejnymi egzemplarzami U48:) Natomiast nie ustaliłem jeszcze czy błotnik z tyłu ma być składany czy nie...Jeżeli ktoś siedzi w temacie SHLek i może mi coś doradzić,to z góry dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...