Skocz do zawartości

Migająca świeca zapłonowa w nocy


Qadrat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj w nocy wracałem motocyklem i przed garażem, gdy było ciemno a silnik pracował zauważyłem, że jedna ze świec błyska w miejscu porcelanowego izolatora. Nie jest to jakieś mocne błyskanie, żadnego przeskoku iskry nie widać, jedynie widać niebieskie migotanie. Dodam, że było dość wilgotne powietrze bo wcześniej padało i asfalt był mokry.

F650 wyposażone jest w 2 świece, druga świeca nie błyska. Świece Denso, na pewno oryginalne, dobrane wg katalogu, założone w maju, mają przejechane jakieś 6000km. Fajka, która siedzi na tej migającej świecy jest taka jakby luźna, po założeniu można nią ruszać na boki i kręcić (ale ze świecy sama z siebie nie zejdzie). Druga fajka dobrze i ciasno siedzi.

 

Zamówiłem już komplet nowych fajek NGK ale tak profilaktycznie chciałem zapytać, czy ktoś już miał podobny problem? Podejrzewam fajkę, ale czy to aby nie jest wada świecy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciemno było to w sumie mogło na porcelanie odbijać się błyskanie z środka fajki i powstał efekt migającej świecy. Też nigdy się nie spotkałem z taką świecą ale ja to jeszcze mało w życiu widziałem, dlatego pytam kogoś bardziej doświadczonego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to możliwe i właśnie po to porcelana świecy ma fałdy, aby prądy wędrujące miały dalszą drogę do masy. Świeca pewnie jest już stara i ma zasyfioną porcelankę, po tym właśnie brudzie wędruje prąd który widzisz, o proszę znalazłem:

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to możliwe i właśnie po to porcelana świecy ma fałdy, aby prądy wędrujące miały dalszą drogę do masy. Świeca pewnie jest już stara i ma zasyfioną porcelankę, po tym właśnie brudzie wędruje prąd który widzisz, o proszę znalazłem:

 

Fajnie pokazane a najlepsza jest "urwa" jak magik złapał przewodzik latarkowy przesylający napięcie w impulscie rzędu kilkunastu tysięcy wolt...albo i więcej :)

Wypowiedzi przed Twoimi świadczą jak niewiele ludziska widzieli i na pewno nie znają starych metod diagnostycznych dla przewodów wysokiego napięcia.

Dorzucę jeszcze tylko dwa grosze w kwestii metelowych obudów na fajkach- won wszystkie bo one są niby do lepszej izilacji a naprawdę przyspieszają proces przebicia.

Napięcie od pierwszego momentu szuka przebicia do masy, ma taką naturę :) a wszelkie metalowe elementy ułatwiają ten proces.

Powiedzenie "po najmniejszej linii oporu" znikąd się nie wzieło :)

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajki już mam, zrobiłem jeszcze wizualną ocenę przewodów i niestety, ale nie są za ciekawe, zapewne od nowości nie zmieniane. Izolacja już parcieje.

Mam metr takiego przewodu w garażu: http://allegro.pl/przewod-zaplonowy-wysokiego-napiecia-7mm-0-5m-beru-i4677032481.html

 

Czy taki przewód może posłużyć jako przewód zapłonowy do motocykla? O ile dobrze pamiętam to kupowałem go do jakiegoś auta, ale w sumie nie wiem, czy przewody samochodowe różnią się od tych motocyklowych?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma metalowy rdzeń czy grafitowy na sznurku?

Ogôlnie przewody się nie różnią. Ja kupowałem ze stalowym rdzeniem ale i ten ujdzie tyle, że trzeba umiejętnie go zacisnąć.

A stara garażowa metoda sprawdzenia przewodów to spryskanie je wodą z atomizera i wyłączenie światła gdy silnik pracuje. Jak ujżysz tańcujące błękity to czas na nie.

Miejsce przebicia charakteryzuje się maciupką dziurką i czarną od sadzy otoczką. Jak raz zobaczysz to zawsze znajdziesz.

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że powinieneś kupić z rdzeniem stalowym, taka jest zasada, której pochodzenia nie znam. Nigdy żaden producent nie wypuścił motocykla z grafitoywm przewodem WN, więc coś w tym jest. Kup taki:

http://allegro.pl/przewod-wysokiego-napiecia-beru-czarny-7-mm-miedz-i4646894862.html

I zrób to zgodnie ze sztuką.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód dociąłem, odpowiednio zamontowałem, dałem nowe fajki i błyskania nie ma. Odpaliłem motocykl, zamknąłem garaż i obserwowałem, prysnąłem psikaczem z wodą i czysto, żadnych przeskoków :) Przewód Beru, taki jak w linku, z rdzeniem miedzianym, fajki NGK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...