Skocz do zawartości

Pytanie na temat chińskich silników


mateusz786
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem nie dawno jakiś wynalazek praktycznie za cenę złomu z silnikiem Kymco 125 w ramie chyba starej yamahy dt (silnik taki sam jak na tym zdjęciu http://img28.olx.pl/images_tablicapl/153985465_2_644x461_kymco-sektor-125-z-2002r-dodaj-zdjecia.jpg) i zamiast tego silnika chciałbym wstawić silnik Loncina 250 i pytanie czy elektryka i mocowania silnika będą pasowały ? te silniki są bardzo podobne i oby dwa to chinole. Proszę o odpowiedz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kymco jest z Tajwanu , tam już nie tłuką chujni z grzybnią . Za to loncin to "kwiat " chinskiej roboty za miske ryżu :D . Więc może byc gorzej niż na 125 od Kymco .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozebrałem głowice w tym silniku Kymco i okazało się że zawór wydechowy na bardzo duże wżery. Więc wziąłem się za docieranie zaworów. Niestety okazało się że motor nie ma iskry. Domyślam się że to przez to że motor stał 3 mieś nie ruszany :sad:. Co mogło się stać w tym czasie jak motor stał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 miechy to za krótko żeby padła instalacja czy moduł , to po prostu rzeźba w gunwie którą trzeba wyprostować i poprzedni właściciel nie ogarnął tematu . Znajdź moduł , sprawdź czy pasi do pieca kymco (dt to 2T a kymco 4T więc moduły nijak nie będa kompatybilne ) .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale motor jezdził wcześniej tylko po prostu nie tak jak powinien coś przerywało. Sam nim jezdziłem (moto kupiłem od kolegi z wioski) i iskra była. Poprzedni właściciel postawił go 3 mieś temu i tak stał aż postanowił go sprzedać mi i u mnie już nie było iskry :sad: Teraz domyślam się że nie chodził jak powinien przez ten zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kymco jest powiązane z hondą, tak jak suzuki-hyousung

zamienianie tego silnika na chinola to nieporozumienie

poszukaj przyczyny, duże prawdopodobieństwo że usterka za kilka zł albo i mniej

na silniku powinny być oznaczenia modelu

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że na elektryce nie znam się ani trochę. Dużo lepiej idzie mi w mechanice. może ktoś z Was zrobi mi prosty schemat jak podłączyć elektryke tak żeby była tylko iskra. W tej rame jest cała niepotrzebna instalacja i przez to nie mogę się połapać w tych wszystkich kablach :dry:. Chyba mnie przekonaliście, zostanę przy silniku Kymco tylko co z tą iskrą :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, iskra pojawiła się sama z siebie nie wiem co było przyczyną ale silnik przerywa. Chciałbym sprawdzić cewkę ale niestety nie mam takiej cewki i mam pytanie czy taka cewka np z MZ lub simsona będzie pasować ? Jeżeli tak to gdzie podłączyć masę a gdzie kabelek prądowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze silnik to Chiński Senke występujący np w Romet Z125 czy 150.

Cewka od MZ nie bedzie pasować a cewkę do niego kupisz z parę groszy w każdym sklepie handlującym Chińczykiem.

Zanikająca iskra to raczej problem ze stykiem więc ogladnij złączki do modułu i masę która jest przykręcona z lewej strony na wieszaku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta elektryka w tym motorze jest zrobiona "na odpiernicz" cewka jest taka jak na tym zdjęciu http://moto-maniak.eu/galerie/1/14-cewka-wysokiego-napie_6764.jpg masa do cewki jest poprowadzona kablem gdzieś z ramy i kabel jest zawinięty o ucho cewki za które się ją mocuje do ramy. Ja myślałem że cewka ma być przykręcona bezpośrednio do masy, wiec zeszlifowałem lakier na ramie w miejscu przykręcenia cewki i ją tam przykręciłem. Nic to nie dało i dalej to samo raz iskra jest a raz nie ma. Poprawiło się tylko to że jak iskra się pojawia to jest mocniejsza ale nie wiem czy tak powinno być jak zrobiłem. Jutro jeszcze oglądne złączki do tego modułu tak ja mówisz. Gdzieś jeszcze czytałem że może być winny iskrownik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponieważ jeszcze rok temu naprawiałem i serwisowałem te motocykle w serwisie Rometa w Krakowie

mateusz786

powinno być zakończenie w kształcie podkładki nazywane oczkiem i wystarczy je przylutować i dopiero przykręciś tą samą śrubą co cewka jest mocowana do ramy.

Edytowane przez senekkorzenna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie w Kymco tylko w Romecie :D .

 

ponieważ jeszcze rok temu naprawiałem i serwisowałem te motocykle w serwisie Rometa w Krakowie

to coś chyba sie dobrze nie przyjrzałeś

 

SENKE

 

http://www.nanlianmotor.com/cn/product_detail.asp?id=650&SmallclassP=302&classP=114

 

KYMCO

 

http://img28.olx.pl/images_tablicapl/153985465_2_644x461_kymco-sektor-125-z-2002r-dodaj-zdjecia.jpg

 

http://www.kymco.com/product/category/Motorcycle/Pulsar_S125/360.asp

 

Kymco ma w Indonezji i w Chinach działy OEM/ODM ale wdrożenie i jakośc to nie ta półeczka co chiński kwiat rozpaczy .

 

Grzebałem we Wrocku w złomecie (głównie skutry , czasami 125) i jeden raz w starym kymco .Wystarczy . Części mogą pasowac - to napewno tylko czy ich trwałośc będzie komus odpowiadać . Napewno zamiana cewki nie powinna sprawiać problemu.



Ta elektryka w tym motorze jest zrobiona "na odpiernicz" cewka jest taka jak na tym zdjęciu http://moto-maniak.eu/galerie/1/14-cewka-wysokiego-napie_6764.jpg masa do cewki jest poprowadzona kablem gdzieś z ramy i kabel jest zawinięty o ucho cewki za które się ją mocuje do ramy. Ja myślałem że cewka ma być przykręcona bezpośrednio do masy, wiec zeszlifowałem lakier na ramie w miejscu przykręcenia cewki i ją tam przykręciłem. Nic to nie dało i dalej to samo raz iskra jest a raz nie ma. Poprawiło się tylko to że jak iskra się pojawia to jest mocniejsza ale nie wiem czy tak powinno być jak zrobiłem. Jutro jeszcze oglądne złączki do tego modułu tak ja mówisz. Gdzieś jeszcze czytałem że może być winny iskrownik

Dobrze zrobiłeś , jesli na kablu przy cewce jest normalny konektor to go wyczyśc i sprawdź jescze raz . Jesli to nie pomoże to pozostaje podmiana modułu lub statora , podejrzewam że od chinola tez mogą pasować .



Proponuję zakup statora , cewki i modułu a potem opchniesz na allegro co niepotrzebne . Dużo czasu zaoszczędzisz i stracisz kilkanascie zł . A tak zamwiając po jednej części to możesz nie dosc że stracić czas to i więcej na przesyłkę .

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...