Skocz do zawartości

Kupno nowego motocyka Enduro/Cross


Pijak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zapewne jest tak jak piszesz, nie maiłem okazji jeździć na takich sprzętach ze zmienionymi mapami i sprężynkami. Tylko piszesz tutaj o pewnym ekstremalnym przypadku tak jak wspomniany przeze mnie ktm 350 (do standardowych niskopojemnościowych 2t nijak się to nie ma), wnioskuje więc że się zgadzamy tylko inaczej to opisaliśmy. :)

 

żaden ekstremalny przypadek kolego, chyba nie sądzisz że czołówka enduro i wiekszosc ogarniętych amatorów uzywa nowoczesnych 2T i specjalnie się męczy, mają właśnie taką charakterystykę jak trzeba i wystarczający dół, oczywiście trzeba używac sprzęgła i gazu caly czas ale to wyczynówka a nie turystyk

nie no jjanku nie przesadzajmy , od 600 4T w jednym garze to mocniejszy dół ma chyba tylko klr 650 dla armi amerykańskiej ( silnik diesla yanmara od maszyn budowlanych ) :D

 

600 4T ma zazwyczaj słabą górę i dlatego wydaje się ze ma taki mocny dół, pamiętam ze jak w tt600e przy dzidowaniu zmieniało się bieg na wyższy(co w normalnych motocyklach ze powoduje chwilowo słabsze przyspieszenie) to ona przyspieszała bo po prostu lepiej ciągnęła dołem niż górą

 

najlepszy dół mają enduraki 450, że nie wspomnę o poprzerastanych wynalazkach 500ccm+ z ktma, husqi i husaberga

Tylko teraz Berg i huska to praktycznie KTM:).

 

berg juz nie istnieje jako marka

 

najlepszym motocyklem w historii tego sportu był/jest Maico 490

 

kiedys motocykle cross enduro robiono tylko w Europie, następnie Japończycy kopiowali motocykle maico(podobnie jak teraz chińczycy zachodnie marki) i z czasem wygryźli ich z rynku niższymi kosztami

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w jakim sensie ?? ch-ka silnika jest bardzo ostra , strzał mocy wywołany rezonansem pieca wyrywa kręgosłup po prostu , ale tak ma być to był motocykl crossowy a nie enduro i ma ch-ke typowo pod ten sport ..........

Jasne, że chodzi o charakterystykę silnika przyprawiającą o zawał. Niby masz rację ale łagodna charakterystyka silnika pozwala na szybsze wychodzenie z zakrętów, po prostu taka maszyna ma lepszą trakcję. Dobrym przykładem jest tutaj już przytaczany Maico, Japonia próbowała skopiować ich genialną charakterystykę silnika ale nadaremno.

 

700 2T to już głupota i przerost formy nad treścią

Niekoniecznie, to niby ciągnie jak traktor, a tak jak pisze enduromaster na pustynie jak znalazł. W ciasnym terenie to pewnie moment obrotowy jest zbyt ogromny ale w otwartym terenie czemu nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@Mly96, flaszka czeka.

Mierzenie ok, teraz tylko znaleźć sztukę do kupienia (mierzoną musiałabym właścicielowi spod dupy wyrwać :wink: a większy był ciut ode mnie i strach mnie obleciał)

Dominator NX250 pilnie poszukiwany (chcę nabyć drogą kupna, a nie rozboju), w jakim dziale umieścić posta "poszukiwany, poszukiwana"? Wpiszę zaraz w giełdę, ale w sumie info tutaj też nie zaszkodzi...

A na zamówionym Duke'u polansuję się w mieście, w sumie 2 motóry to nie grzech :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cieszę się, że Ci pomogłem, mocy pewnie trochę będzie brakować :)

Jeśli nie zamierzasz jechać daleko po moto to może być problem bo ciężko będzie znaleźć takie coś blisko, ale jeśli odległość nie robi Ci różnicy to na pewno coś znajdziesz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...