Skocz do zawartości

Suzuki DR 125 zamula przy dodawaniu gazu w połowie manetki


Pawlo_j23
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, jak w temacie od kilku dni walczę z gaźnikiem w DR 125. Motocykl na gaźniku mikuni z przepustnicą podciśnieniową i czujnikiem położenia przepustnicy.

 

Motocykl kupiłem rozregulowany, po zagrzaniu miał duży problem z jazdą. Nie miał filtra powietrza.

Założyłem filtr powietrza, podregulowałem iglicę i pływak ale dalej mam problem. Nie mogę znaleźć dokładnych informacji jak ustawić ten gaźnik. W serwisówce jaką znalazłem od GS i DR nie ma tego typu gaźnika.

 

Gaźnik to mikuni 44AH K722.. póki co nie mogę znaleźć nic na jego temat.

 

Problem polega na tym, że rozgrzany motocykl po dodaniu gazu z niskich obrotów w początkowej fazie dobrze się wkręca a potem w połowie manetki strasznie muli. Po obniżeniu iglicy i zmniejszeniu paliwa w komorze pływakowej było lepiej chwilowo.

Wybrałem się na dłuższą przejażdżkę chwila po mokrej ulicy i znów to samo, silnik zaczął potwornie zamulać, dopiero po wkręceniu na luzie na wyższe obroty można było dalej jechać. Sądziłem że zamoczył się filtr powietrza ale był suchutki, elektryka raczej nigdzie nie zamoczona.

 

Czy ktoś ma pomysł co to może być ? Ewentualnie czy ma ktoś dane jak ustawić prawidłowo ten gaźnik ?

 

Pozdrawiam !

Edytowane przez Pawlo_j23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dzisiaj walczyłem znów z drką. Wymieniłem głowicę, tłok i pierścienie. Kompresja to ok 8bar. Drka po przejażdżce zaczyna zamulać. Wymieniłem dyszę główną na oryginalną 110 bo ktoś wsadził większą. Wymieniłem sprężynkę od iglicy. Jakbym nie regulował gaźnika to drka się zalewa na wolnych obrotach. Na wysokich obrotach idzie jak burza. Po zagrzaniu na wolnych obrotach nie da się wkręcić motocykla, dopiero po zakręceniu kranika przez chwilkę jest ok. Mimo zmniejszenia poziomu paliwa w komorze pływakowej poniżej poziomu z serwisówki.

Wykręciłem świecę żeby sprawdzić zapłon. Iskra wydaje mi się słaba. Przy pierwszym wciśnięciu rozrusznika iskra jest, przy drugim iskry przez kilka obrotów nie ma i za chwile się pojawia.

Czy to może być np cewka lub moduł ? Po jakimś czasie przestaje poprawnie działać i mieszanka nie jest do końca spalana...

Szukam właśnie danych o cewce żeby ją sprawdzić.

 

Bardzo proszę o pomoc znawców tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj walczyłem znów z drką. Wymieniłem głowicę, tłok i pierścienie. Kompresja to ok 8bar. Drka po przejażdżce zaczyna zamulać. Wymieniłem dyszę główną na oryginalną 110 bo ktoś wsadził większą. Wymieniłem sprężynkę od iglicy. Jakbym nie regulował gaźnika to drka się zalewa na wolnych obrotach. Na wysokich obrotach idzie jak burza. Po zagrzaniu na wolnych obrotach nie da się wkręcić motocykla, dopiero po zakręceniu kranika przez chwilkę jest ok. Mimo zmniejszenia poziomu paliwa w komorze pływakowej poniżej poziomu z serwisówki.

Wykręciłem świecę żeby sprawdzić zapłon. Iskra wydaje mi się słaba. Przy pierwszym wciśnięciu rozrusznika iskra jest, przy drugim iskry przez kilka obrotów nie ma i za chwile się pojawia.

Czy to może być np cewka lub moduł ? Po jakimś czasie przestaje poprawnie działać i mieszanka nie jest do końca spalana...

Szukam właśnie danych o cewce żeby ją sprawdzić.

 

Bardzo proszę o pomoc znawców tematu :)

BO jest za bogato z powodu nieszczelnego zaworka iglicowego albo uszkodzonego kranika podciśnieniowego .

Poziom w komorze powinien być taki jak w serwisówce.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BO jest za bogato z powodu nieszczelnego zaworka iglicowego albo uszkodzonego kranika podciśnieniowego .

Poziom w komorze powinien być taki jak w serwisówce.

Zaworek iglicowy wymieniony na nowy, trzyma dobrze. Kranik podciśnieniowy w dr ? Tam jest zwykły kranik jak w wsce :) Poziom w komorze nawet ustawiony jak w serwisówce i dalej to samo. Teraz przemierzyłem cewkę. Między pinami ma 4,4ohm a między masą a pinami niecałe 14kohm czyli wygląda na sprawną.

 

Teraz sobie tak myślę, że zmieniłem dyszę główną ale nie sprawdziłem czy rozpylacz jest dobry. Może być od niewłaściwego rozpylacza coś takiego ?

 

Zgłupiałem już. W serwisówce jest tylko jeden gaźnik 31mm. Ja mam dwa takie gaźniki oba z suzuki dr 125. Jeden ma zupełnie inne elementy niż drugi. Jeden działa na totalnie innych ustawieniach niż drugi. Nie wiem teraz na które parametry patrzeć bo jak widać serwisowe dane nie do końca się zgadzają..

Edytowane przez Pawlo_j23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może cos z akumulatorem ?
jaki masz gaźnik ? może jakieś zdjęcie ja mam ten 44AE i też z nim walczę ale póki co musze kupić oring do zaworka od pływaka bo leje się nim bena.
U mnie takie ustawienia wyczytalem iglica na 2 rowek od góry , śrubka od składu na wolnych 1 i 3/4 a pływak na 13mm .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ssanie się domyka, świeca czarna okopcona. Jutro jeszcze raz wsadzę drugi gaźnik na którym lepiej chodził i zrobię przejażdżkę. Akumulator kupowany w zeszłym roku sprawny. Gaźnik mam 44AH według serwisówki to niby 44AN 31mm ale coś mi te dane nie pasują albo ktoś wcześniej pozmieniał dysze i teraz mam problem z ustawieniem.

Skąd wziąłeś ustawienie 1 i 3/4 obrotu ? 2gi rowek i 13mm się zgadza ale w serwisówce jest napisane 1 obrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ciężko stwierdzic. jest szansa żebyś mi wysłał tą serwisówke na maila? porównam dane bo widzę rozbieżności. Jutro postaram sie zrobic zdjecia gaźników.

Edytowane przez Pawlo_j23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Walczę dalej z drką w wolnych chwilach ale już nie ogarniam. Tłok i pierścienie nowe, szlif cylindra. Gaźnik wyregulowany, cewki alternatora podmienione sprawne, cewka WN sprawna, świeca sprawna a dalej po zagrzaniu ma spory problem z wkręceniem się na obroty. Jak się wkręci chodzi idealnie i ma moc. Co to jeszcze może być ? Czy moduł może robić takie dziwne akcje ?

 

Bardzo proszę o pomoc bo czasem drobna rzecz może nakierować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł w dr jest zalany z jednej strony więc musiał bym go całkiem rozbebeszyć żeby wyjąć. Dzisiaj sprawdziłem kompresję, rośnie co mnie cieszy już jest 10bar. Obniżyłem też iglicę na ostatni ząbek. Motocykl chodzi dużo lepiej, coś czuję że obydwa gaźniki które mam są już mocno wysłużone i stąd problemy z regulacją. Szkoda, że nie mam od kogo pożyczyć modułu bo miałbym pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł w dr jest zalany z jednej strony więc musiał bym go całkiem rozbebeszyć żeby wyjąć. Dzisiaj sprawdziłem kompresję, rośnie co mnie cieszy już jest 10bar. Obniżyłem też iglicę na ostatni ząbek. Motocykl chodzi dużo lepiej, coś czuję że obydwa gaźniki które mam są już mocno wysłużone i stąd problemy z regulacją. Szkoda, że nie mam od kogo pożyczyć modułu bo miałbym pewność.

może obniż trochę poziom paliwa w komorze pływakowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie mogę już edytować poprzedniego posta więc napiszę ostatniego. Po wymianie iglicy i dyszy na nowe wyregulowałem gaźnik. Drka ładnie trzyma wolne obroty, dobrze się wkręca i świeca ma odpowiedni kolor. Kompresja wraca, aż przyjemnie się jeździ :) Coraz lepiej. Dzięki za pomoc i podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...