Pawlo_j23 Opublikowano 14 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2014 (edytowane) Hej, jak w temacie od kilku dni walczę z gaźnikiem w DR 125. Motocykl na gaźniku mikuni z przepustnicą podciśnieniową i czujnikiem położenia przepustnicy. Motocykl kupiłem rozregulowany, po zagrzaniu miał duży problem z jazdą. Nie miał filtra powietrza.Założyłem filtr powietrza, podregulowałem iglicę i pływak ale dalej mam problem. Nie mogę znaleźć dokładnych informacji jak ustawić ten gaźnik. W serwisówce jaką znalazłem od GS i DR nie ma tego typu gaźnika. Gaźnik to mikuni 44AH K722.. póki co nie mogę znaleźć nic na jego temat. Problem polega na tym, że rozgrzany motocykl po dodaniu gazu z niskich obrotów w początkowej fazie dobrze się wkręca a potem w połowie manetki strasznie muli. Po obniżeniu iglicy i zmniejszeniu paliwa w komorze pływakowej było lepiej chwilowo.Wybrałem się na dłuższą przejażdżkę chwila po mokrej ulicy i znów to samo, silnik zaczął potwornie zamulać, dopiero po wkręceniu na luzie na wyższe obroty można było dalej jechać. Sądziłem że zamoczył się filtr powietrza ale był suchutki, elektryka raczej nigdzie nie zamoczona. Czy ktoś ma pomysł co to może być ? Ewentualnie czy ma ktoś dane jak ustawić prawidłowo ten gaźnik ? Pozdrawiam ! Edytowane 14 Września 2014 przez Pawlo_j23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo_j23 Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Dzisiaj walczyłem znów z drką. Wymieniłem głowicę, tłok i pierścienie. Kompresja to ok 8bar. Drka po przejażdżce zaczyna zamulać. Wymieniłem dyszę główną na oryginalną 110 bo ktoś wsadził większą. Wymieniłem sprężynkę od iglicy. Jakbym nie regulował gaźnika to drka się zalewa na wolnych obrotach. Na wysokich obrotach idzie jak burza. Po zagrzaniu na wolnych obrotach nie da się wkręcić motocykla, dopiero po zakręceniu kranika przez chwilkę jest ok. Mimo zmniejszenia poziomu paliwa w komorze pływakowej poniżej poziomu z serwisówki. Wykręciłem świecę żeby sprawdzić zapłon. Iskra wydaje mi się słaba. Przy pierwszym wciśnięciu rozrusznika iskra jest, przy drugim iskry przez kilka obrotów nie ma i za chwile się pojawia. Czy to może być np cewka lub moduł ? Po jakimś czasie przestaje poprawnie działać i mieszanka nie jest do końca spalana...Szukam właśnie danych o cewce żeby ją sprawdzić. Bardzo proszę o pomoc znawców tematu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Dzisiaj walczyłem znów z drką. Wymieniłem głowicę, tłok i pierścienie. Kompresja to ok 8bar. Drka po przejażdżce zaczyna zamulać. Wymieniłem dyszę główną na oryginalną 110 bo ktoś wsadził większą. Wymieniłem sprężynkę od iglicy. Jakbym nie regulował gaźnika to drka się zalewa na wolnych obrotach. Na wysokich obrotach idzie jak burza. Po zagrzaniu na wolnych obrotach nie da się wkręcić motocykla, dopiero po zakręceniu kranika przez chwilkę jest ok. Mimo zmniejszenia poziomu paliwa w komorze pływakowej poniżej poziomu z serwisówki. Wykręciłem świecę żeby sprawdzić zapłon. Iskra wydaje mi się słaba. Przy pierwszym wciśnięciu rozrusznika iskra jest, przy drugim iskry przez kilka obrotów nie ma i za chwile się pojawia. Czy to może być np cewka lub moduł ? Po jakimś czasie przestaje poprawnie działać i mieszanka nie jest do końca spalana...Szukam właśnie danych o cewce żeby ją sprawdzić. Bardzo proszę o pomoc znawców tematu :)BO jest za bogato z powodu nieszczelnego zaworka iglicowego albo uszkodzonego kranika podciśnieniowego .Poziom w komorze powinien być taki jak w serwisówce. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo_j23 Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 (edytowane) BO jest za bogato z powodu nieszczelnego zaworka iglicowego albo uszkodzonego kranika podciśnieniowego .Poziom w komorze powinien być taki jak w serwisówce.Zaworek iglicowy wymieniony na nowy, trzyma dobrze. Kranik podciśnieniowy w dr ? Tam jest zwykły kranik jak w wsce :) Poziom w komorze nawet ustawiony jak w serwisówce i dalej to samo. Teraz przemierzyłem cewkę. Między pinami ma 4,4ohm a między masą a pinami niecałe 14kohm czyli wygląda na sprawną. Teraz sobie tak myślę, że zmieniłem dyszę główną ale nie sprawdziłem czy rozpylacz jest dobry. Może być od niewłaściwego rozpylacza coś takiego ? Zgłupiałem już. W serwisówce jest tylko jeden gaźnik 31mm. Ja mam dwa takie gaźniki oba z suzuki dr 125. Jeden ma zupełnie inne elementy niż drugi. Jeden działa na totalnie innych ustawieniach niż drugi. Nie wiem teraz na które parametry patrzeć bo jak widać serwisowe dane nie do końca się zgadzają.. Edytowane 8 Marca 2015 przez Pawlo_j23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 A ssanie się domyka ?Czy świeca jest czarna czy kawa z mlekiem? Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zamela Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 może cos z akumulatorem ? jaki masz gaźnik ? może jakieś zdjęcie ja mam ten 44AE i też z nim walczę ale póki co musze kupić oring do zaworka od pływaka bo leje się nim bena. U mnie takie ustawienia wyczytalem iglica na 2 rowek od góry , śrubka od składu na wolnych 1 i 3/4 a pływak na 13mm . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo_j23 Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 ssanie się domyka, świeca czarna okopcona. Jutro jeszcze raz wsadzę drugi gaźnik na którym lepiej chodził i zrobię przejażdżkę. Akumulator kupowany w zeszłym roku sprawny. Gaźnik mam 44AH według serwisówki to niby 44AN 31mm ale coś mi te dane nie pasują albo ktoś wcześniej pozmieniał dysze i teraz mam problem z ustawieniem. Skąd wziąłeś ustawienie 1 i 3/4 obrotu ? 2gi rowek i 13mm się zgadza ale w serwisówce jest napisane 1 obrót. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zamela Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 wrzucam wycinek serwisówki i teraz jak patrze to można to rozumieć dwojako 3/4 do 1 obrotu albo prawie 2 obroty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo_j23 Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 (edytowane) no właśnie ciężko stwierdzic. jest szansa żebyś mi wysłał tą serwisówke na maila? porównam dane bo widzę rozbieżności. Jutro postaram sie zrobic zdjecia gaźników. Edytowane 8 Marca 2015 przez Pawlo_j23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo_j23 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Walczę dalej z drką w wolnych chwilach ale już nie ogarniam. Tłok i pierścienie nowe, szlif cylindra. Gaźnik wyregulowany, cewki alternatora podmienione sprawne, cewka WN sprawna, świeca sprawna a dalej po zagrzaniu ma spory problem z wkręceniem się na obroty. Jak się wkręci chodzi idealnie i ma moc. Co to jeszcze może być ? Czy moduł może robić takie dziwne akcje ? Bardzo proszę o pomoc bo czasem drobna rzecz może nakierować :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamYZF Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 masz przepaloną ścieżkę w module, odkręć klapkę i zobacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo_j23 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Moduł w dr jest zalany z jednej strony więc musiał bym go całkiem rozbebeszyć żeby wyjąć. Dzisiaj sprawdziłem kompresję, rośnie co mnie cieszy już jest 10bar. Obniżyłem też iglicę na ostatni ząbek. Motocykl chodzi dużo lepiej, coś czuję że obydwa gaźniki które mam są już mocno wysłużone i stąd problemy z regulacją. Szkoda, że nie mam od kogo pożyczyć modułu bo miałbym pewność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zamela Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Moduł w dr jest zalany z jednej strony więc musiał bym go całkiem rozbebeszyć żeby wyjąć. Dzisiaj sprawdziłem kompresję, rośnie co mnie cieszy już jest 10bar. Obniżyłem też iglicę na ostatni ząbek. Motocykl chodzi dużo lepiej, coś czuję że obydwa gaźniki które mam są już mocno wysłużone i stąd problemy z regulacją. Szkoda, że nie mam od kogo pożyczyć modułu bo miałbym pewność.może obniż trochę poziom paliwa w komorze pływakowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo_j23 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Będę się z tym jeszcze bawił ale iglica jest wytarta. Zamówiłem już nową w serwisie razem z dyszą. Jak to wymienię to wyreguluję porządnie :) Póki co da się jeździć.. wreszcie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo_j23 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Nie mogę już edytować poprzedniego posta więc napiszę ostatniego. Po wymianie iglicy i dyszy na nowe wyregulowałem gaźnik. Drka ładnie trzyma wolne obroty, dobrze się wkręca i świeca ma odpowiedni kolor. Kompresja wraca, aż przyjemnie się jeździ :) Coraz lepiej. Dzięki za pomoc i podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.