fredeq Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Witam, jestem tu nowy a temat który chcę poruszyć nie był rozwijany z tego co szukałem. Otóż mój problem jest w hondzie boldorce 900 z '80 roku. motocykl nabyłem w czerwcu, dużo nie jeździłem ale sprawdzając kompresję na sucho wynika że na kolejno 1 cylindrze ma ona 8,5 bar natomiast po zalaniu olejem 14,5, na drugim 7,5 sucho - 12 mokro, na trzecim 8,5 sucho - 13 mokro, na czwartym 8 sucho - 11 mokro. Motocykl wziął mi 200ml oleju na 400km jazdy, fakt że dostał troszkę po tyłku. Czasem zakopci jak sie go przepałuje (na rozgrzanym silniku oczywiście). Pod 4 cylindrem sączy się olej więc trzeba wymienić uszczelkę pod cylindrami. Zalewałem moto naftą bo stał 3 lata, nie poskutkowało zbytnio, czasem zakopci, oleju nie wiem czy bierzę bo zrobiłem po tym zabiegu 200km i stan jakby był ten sam. Moje pytanie brzmi czy warto zakładać nowe pierścienie do tego moto, jak polecił jeden z mechaniorów czy poprostu dać mu spokój i na bierząco go pieścić żeby żył jak najdłużej? W grę wchodziłoby dorobienie pierścieni w Łodzi i oddanie głowicy do roboty. Co sądzicie o takim zabiegu? Pozdrawiam, Fredeq. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 mój stał 6latnajpierw kopcił jak motorynka na luxie i brał olej, dużo, ze 2setki na zbiornik albo więcej, generalnie co jazda była dolewkaz czasem się uspokoiło, przestał kopcić, zużycie oleju spadło dość znacznie, obecnie jest ~ 1500km od ostatniej dolewki i stan się nie zmieniawięc zrób z 1000km, wymień olej na nowy i obserwuj zmiany bo to może być tylko z zastania Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Witam, jestem tu nowy a temat który chcę poruszyć nie był rozwijany z tego co szukałem. Otóż mój problem jest w hondzie boldorce 900 z '80 roku. motocykl nabyłem w czerwcu, dużo nie jeździłem ale sprawdzając kompresję na sucho wynika że na kolejno 1 cylindrze ma ona 8,5 bar natomiast po zalaniu olejem 14,5, na drugim 7,5 sucho - 12 mokro, na trzecim 8,5 sucho - 13 mokro, na czwartym 8 sucho - 11 mokro. Motocykl wziął mi 200ml oleju na 400km jazdy, fakt że dostał troszkę po tyłku. Czasem zakopci jak sie go przepałuje (na rozgrzanym silniku oczywiście). Pod 4 cylindrem sączy się olej więc trzeba wymienić uszczelkę pod cylindrami. Zalewałem moto naftą bo stał 3 lata, nie poskutkowało zbytnio, czasem zakopci, oleju nie wiem czy bierzę bo zrobiłem po tym zabiegu 200km i stan jakby był ten sam. Moje pytanie brzmi czy warto zakładać nowe pierścienie do tego moto, jak polecił jeden z mechaniorów czy poprostu dać mu spokój i na bierząco go pieścić żeby żył jak najdłużej? W grę wchodziłoby dorobienie pierścieni w Łodzi i oddanie głowicy do roboty. Co sądzicie o takim zabiegu? Pozdrawiam, Fredeq. Olej tego mechanika-naciągacza i normalnie używaj motocykla Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredeq Opublikowano 3 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Czyli kupuję olej i śmigam przed siebie :) Dzięki za radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malykrata Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Sprawdź jeszcze luzy zaworowe i stan łańcuszka i slizgów napinaczy, można sie niemile przekonać ile pózniej kosztuje naprawa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maneta Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Aby poprawnie wyregulować zawory,trzeba najpierw naciągnąć napinacze łańcuchów rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Z tym spręzaniem to troche mało . Ale polataj ze 2 kkm i zmierz powtórnie .A pierścionki na wymianę tylko wtedy gdy pasowanie tłok - cylinder jest w normie a zamek z jakiegos powodu za szeroki . W starych CB zuzycie było mniej więcej równomierne - jak moto zaczynało ostro brac oleum to tłoki z cylkami i pierscieniami równo nadawały się do roboty. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Aby poprawnie wyregulować zawory,trzeba najpierw naciągnąć napinacze łańcuchów rozrządu. a aby poprawnie napiąć łańcuszki rozrządu należy zdjąć pokrywę głowicy Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.