piotrek023 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam wszystkich. Mam problem z yamahą yz450 f, dokładnego rocznika nie mogłem znaleźć, jest 4 biegowa, na gazniku keihin FCR- MX 39, problem jest taki, że zimna odpali normalnie i chodzi ale już chwile później jak się rozgrzeje nie trzyma wolnych obrotów. Jedzie normalnie moc ma ale jak się puści gaz i zgaśnie to już jej odpalić nie mogę, na pych jakoś tam załapie w końcu. Świecę odkręcałem i jest czarna, ewidentnie za dużo paliwa, dałem iglicę (po paru próbach) na najwyższy rowek (najniższa dawka paliwa), bawiłem się śrubkami od składu mieszanki i jest trochę lepiej ale już nie ma czy zmniejszyć paliwo. Ssanie zimne i ciepłe zamyka, gaźnik czyściłem i przedmuchałem. Zauważyłem ze na gaźniku jest jakiś czujnik, chyba TPS, i ma on pod śrubą taką fasolkę do przesuwania (regulacji). Jeszcze tego nie ruszałem, bo nie chce tego rozregulować, ale chciałem zapytać czy to by mogło coś zmienić? Edytowane 28 Sierpnia 2014 przez piotrek023 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) Odłącz wtyczkę od TPS i wtedy spróbuj. Ale przede wszystkim sprawdź luzy zaworowe. Przy okazji możesz też popatrzeć czy dysze są oryginalnych rozmiarów. Edytowane 28 Sierpnia 2014 przez heniek128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek023 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Zaznaczyłem sobie położenie tego TPSu na gaźniku kręciłem nim i nic nie zmieniało, potem ustawiłem jak był. Luzy na pewno są już duże, bo nikt tam nie zaglądał co najmniej rok, ale jak luz zaworu może wpłynąć na brak wolnych obrotów i za dużą dawkę paliwa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Sprawdź. W tym sprzęcie masz sprawdzać co 10 godzin jazdy. A TPS już prawdopodobnie rozregulowałeś teraz musisz ustawić rezystencje z serwisówką, bo pardzo lekkie przestawienie już ją zmienia. Pisałem o odłączeniu a nie regulowaniu, ten czujnik na wolne obroty raczej za wielkiego wpływu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Zaznaczyłem sobie położenie tego TPSu na gaźniku kręciłem nim i nic nie zmieniało, potem ustawiłem jak był. Luzy na pewno są już duże, bo nikt tam nie zaglądał co najmniej rok, ale jak luz zaworu może wpłynąć na brak wolnych obrotów i za dużą dawkę paliwa ?Posluchaj rad i sprawdz jednak te luzy, obawa dotyczy zbyt malych luzow a nie zbyt duzych, o ktorych piszesz Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 (edytowane) Tak OT to jak nie zaglądałeś w zawory przez rok to cienko to widzę. Obawiam się, że mogą już tylko nadawać się do wymiany.Radzę poczytać serwisówkę, bo widzę, że za bardzo nie masz pojęcia o serwisie tego sprzętu. Luzy się zacieśniają. Jak są za ciasne to właśnie mogą być problemy z odpałem na ciepłym. Mieszanka wtedy co prawda powinna być uboga ale kto wie co masz tam namieszane. Edytowane 29 Sierpnia 2014 przez heniek128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek023 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Ja tym motocyklem nie jeżdzę, naprawiam go tylko znajomemu. PS. JAK TO SIĘ K***A MOGŁO STAĆ ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 a znajomy powinien Ci teraz paluszki połamać za popsucie motocykla bo edukację mechaniki rozpoczynamy od książek a trenujemy na swoim motocyklu Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Pomijając ustawienie tego rozrządu - sprawdź w jakim stanie(czystość) jest filtr powietrza. Pozdrokiki Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Jak się przez rok nie zagląda to i tak twój kolega ma szczęście, że jeszcze nic się nie urwało. Radzę kupić uszczelki top-end i sprawdzić jak wygląda góra silnika. Chyba, że kolega ma przygotowane 7tys. na ewentualny remont jak już będzie za późno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek023 Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 a znajomy powinien Ci teraz paluszki połamać za popsucie motocykla bo edukację mechaniki rozpoczynamy od książek a trenujemy na swoim motocyklu Jak ja mu go niby popsułem ? Ja nie dbałem o jego rozrząd czy on ? Ja mu powinienem kontrolować luzy czy on ? Zastanów się trochę co piszesz... Filtr powietrza jest nowy, założyłem mu gąbkowy HifloFiltro powinien na jakiś czas starczyć. Łańcuszek jeszcze jest napięty ale to już koncówka napinacza więc wymienię mu na nowy Morse. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.