Skocz do zawartości

f4 problem z obrotami po zagrzaniu


master611
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Moja cebra czesto po zagrzaniu lubi miec dziure w obrotach, trzeba powoli ja wkrecac na obroty bo szybsze odkrecenie manetki powoduje zgasniecie...wczoraj bylem na obstawce slubnej i wiadomo ze krecilismy mocno manetka i temperatura byla okolo 3/4wskaznika i moto tez mialo problem z wejsciem na obroty; gdy jade gdzies trasa to jest ok,ale jazda po miescie gdzie moto nie ma lepszego chlodzenia lubi sie dlawic...sugestie? swiece wymienione,regulacje byly robione

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie regulacje? Gaźniki i zawory czy tylko jedno z dwojga?

Jak wyglądały stare świece? Jeśli gaźniki był regulowane to co zostało zmienione? Jak wyglądają świece teraz?

Może też być nieszczelny airbox lub np przewód od odmy - taka nieszczelność która uwydatnia się dopiero po rozgrzaniu.

Najgorszy scenariusz to uszkodzona uszczelka pod głowicą - po takiej jeździe kiedy są problemy z zasilaniem sprawdź czy nie ma symptomów takiej usterki.

Sprawdź kompresję na ciepło.

Generalnie przyczyn może być bardzo dużo - musisz znaleźć więcej symptomów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis zdjalem bak zeby oblukac i wgl..na zdjeciu w zaznaczoych miejscach, miejsca te sa upocone i slabo dolegaja do kroccow gaznikow,dokrecilem je ale i tak mozna reka robic ruch tym gora-dol; ta sa krocce ssace tak? powinny one ciasno dolegac? moze to byc przyczyna?post-74329-0-98685000-1408386173_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są obejmy filtra powietrza, króćce ssące są w miejscu łączenia gaźników z głowicą silnika. Te wskazane na zdjęciu powinny być szczelne jak najbardziej jednak skoro są zapocone to obstawiałbym źle ustawioną mieszankę na gaźnikach. Sprawdź kolor świec. Zbyt czarne - mieszanka zbyt bogata, a białe - zbyt uboga. Przy zbyt ubogiej mieszance może "strzelać" właśnie w dolot, a przy zbyt bogatej w tłumik.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to się nazywa lewe powietrze. Nie powinno być żadnego ponoszenia airboxu ani żadnego pocenia na króćcach . Zdejmij airbox, poluzuj obejmy na króćcach ( między gaźnikami a głowicą), dociśnij konkretnie, później poluzuj obejmy na airboxie, dobrze dociśnij airbox i skręć obejmy . Później miłego odwijania . Co do syczenia przy nieszczelności to nie do końca musi być je słychać, zależy jak jest duże . "Pocenie" się dowodzi że jest nieszczelność .Nie ma prawa się pocić w tym miejscu .To tak jakbyś chciał pierdnąć a skończyłoby się na puszczeniu kleksa w gacie . gdyby króćce były odkształconej na stałe możesz je przy montażu potraktować np. suszarką do włosów. Chodzi o to aby nagrzać gumę i żeby się lekko uplastyczniła wtedy po nałożeniu przyjmie odpowiedni kształt . A jak jest przy schodzeniu z obrotów? Trzeba równe wolne obroty czy faluje?



ktoś tu pisał o nieszczelności odmy....a co ma piernik do wiatraka i co ma do tego odma w ogóle ? Odma to może być sobie nieszczelna w 100 miejscach nawet .Jaki to ma wpływ na wkręcanie się motocykla ?

Edytowane przez Venom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to się nazywa lewe powietrze. Nie powinno być żadnego ponoszenia airboxu ani żadnego pocenia na króćcach . Zdejmij airbox, poluzuj obejmy na króćcach ( między gaźnikami a głowicą), dociśnij konkretnie, później poluzuj obejmy na airboxie, dobrze dociśnij airbox i skręć obejmy . Później miłego odwijania . Co do syczenia przy nieszczelności to nie do końca musi być je słychać, zależy jak jest duże . "Pocenie" się dowodzi że jest nieszczelność .Nie ma prawa się pocić w tym miejscu .To tak jakbyś chciał pierdnąć a skończyłoby się na puszczeniu kleksa w gacie . gdyby króćce były odkształconej na stałe możesz je przy montażu potraktować np. suszarką do włosów. Chodzi o to aby nagrzać gumę i żeby się lekko uplastyczniła wtedy po nałożeniu przyjmie odpowiedni kształt . A jak jest przy schodzeniu z obrotów? Trzeba równe wolne obroty czy faluje?

 

ktoś tu pisał o nieszczelności odmy....a co ma piernik do wiatraka i co ma do tego odma w ogóle ? Odma to może być sobie nieszczelna w 100 miejscach nawet .Jaki to ma wpływ na wkręcanie się motocykla ?

obroty lekko faluja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś tu pisał o nieszczelności odmy....a co ma piernik do wiatraka i co ma do tego odma w ogóle ? Odma to może być sobie nieszczelna w 100 miejscach nawet .Jaki to ma wpływ na wkręcanie się motocykla ?

 

F4 ma odmę wpiętą w układ AVC i jak to rozszczelnisz nie będzie się wkręcać. Dojdziesz do 5-6 tys obrotów i zacznie się dusić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to się nazywa lewe powietrze. Nie powinno być żadnego ponoszenia airboxu ani żadnego pocenia na króćcach . Zdejmij airbox, poluzuj obejmy na króćcach ( między gaźnikami a głowicą), dociśnij konkretnie, później poluzuj obejmy na airboxie, dobrze dociśnij airbox i skręć obejmy . Później miłego odwijania . Co do syczenia przy nieszczelności to nie do końca musi być je słychać, zależy jak jest duże . "Pocenie" się dowodzi że jest nieszczelność .Nie ma prawa się pocić w tym miejscu .To tak jakbyś chciał pierdnąć a skończyłoby się na puszczeniu kleksa w gacie . gdyby króćce były odkształconej na stałe możesz je przy montażu potraktować np. suszarką do włosów. Chodzi o to aby nagrzać gumę i żeby się lekko uplastyczniła wtedy po nałożeniu przyjmie odpowiedni kształt . A jak jest przy schodzeniu z obrotów? Trzeba równe wolne obroty czy faluje?

 

ktoś tu pisał o nieszczelności odmy....a co ma piernik do wiatraka i co ma do tego odma w ogóle ? Odma to może być sobie nieszczelna w 100 miejscach nawet .Jaki to ma wpływ na wkręcanie się motocykla ?

 

 

herezję Waść szerzysz :banghead:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

odswiezam...

wymienilem jeszcze styki w pompce paliwowej,zrobione zostaly gazniki ale problem jest caly czas...osoba ktora mi to robila,przypuszcza ze pompka jest jednak do wyrzucenia bo wg niego raz podaje paliwo a raz nie,tzn: nie podaje i nagle jak szalona zaczyna pompowac...jakies pomysly bo juz opadam z sil...z pradem jest ok bo tez mi to sprawdzal zaraz

Edytowane przez master611
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałeś czy to sprawdziłeś, ale ja bym nadal obstawiał jakąś nieszczelność w układzie w AVC. Po prostu łatwo tam niewprawną ręką namieszać, a uszkodzone wężyki ciężko zdiagnozować. Chociaż wydaje mi się że ten wpływał bezpośrednio na prace gaźników, nie pompy - po prostu już nie pamiętam dokładnie i manuala też brak. Może rozjaśni to ktoś lepiej zorientowany.

Pompa to popularna usterka w F4, ale droga w naprawie - chociaż mi się nigdy taka Efka z uszkodzoną pompą nie trafiła wydaje mi się, że jak styki, wiązki i masa są spoko, a sama pompa pracuje dramatycznie nierówno to przyczyna jest gdzieś indziej. Najpewniej - jeśli już tego nie zrobiliście - zdemontować pompę i sprawdzić jak się zachowuje i wydajność poza motocyklem. To da absolutną jasność co do jej kondycji.

Edytowane przez Bimbak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałeś czy to sprawdziłeś, ale ja bym nadal obstawiał jakąś nieszczelność w układzie w AVC. Po prostu łatwo tam niewprawną ręką namieszać, a uszkodzone wężyki ciężko zdiagnozować. Chociaż wydaje mi się że ten wpływał bezpośrednio na prace gaźników, nie pompy - po prostu już nie pamiętam dokładnie i manuala też brak. Może rozjaśni to ktoś lepiej zorientowany.

Pompa to popularna usterka w F4, ale droga w naprawie - chociaż mi się nigdy taka Efka z uszkodzoną pompą nie trafiła wydaje mi się, że jak styki, wiązki i masa są spoko, a sama pompa pracuje dramatycznie nierówno to przyczyna jest gdzieś indziej. Najpewniej - jeśli już tego nie zrobiliście - zdemontować pompę i sprawdzić jak się zachowuje i wydajność poza motocyklem. To da absolutną jasność co do jej kondycji.

wyjalem pompke i po podlaczeniu ja na sucho podaje paliwo non stop...podczas pracy slychac jak pompka puka ale nieregularnie raz co kilka sekund...czasem znow dluzej milczy...a przekaznik pompki?jak mozna go sprawdzic?ma on 3piny ale jest jakis sposob na jego sprawdzenie?

zbiornik nie jest zapowietrzony,weze ok,swiece wymienione,filtry tez, powoli jestem bezradny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka powinna mieć określoną wydajność. W manualu jest opisane ile powinna podawać paliwa.

Przekaźnik pompy z tego co pamiętam jest identyczny z przekaźnikiem znajdującym się obok. Można je chyba podmienić. W każdym raziem zajrzyj do manuala tam było to opisane, a ja z pamięci mogę tylko zgadywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...