czarnymagik Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Ze zdjęcia udało mi się odczytać coś takiego: 6205NX3 lub 620SNX3 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 6205NX3 łożysko powszechnie stosowane przez kawasaki. Wymiarami pewnie będzie identyczne ze standardowym 6205, ale pytanie jaki luz i jakie materiały kryje w sobie oznaczenie NX3 idzie też kupić taniej jak za 500 plnhttp://www.ebay.ca/itm/NOS-Kawasaki-Ball-Bearing-6205NX3-92045-010-1969-1975-H1-H2-KH250-KH400-KH500-S1-/121312478806 Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 (edytowane) No bez jaj z tą ceną http://www.motosport.com/DE/motorcycle/oem-parts/92045-1013?ride=KAWASAKI;NINJA%20300;2014Ps.Teraz mi się przypomniało .6205 to mam w pralce :D Niedawno wymieniałem . 10 - 15zł za SKF w sklepie z łożyskami i uszczelnieniami .Pytanie o to NX3 w oznaczeniu . Tak czy inaczej połówki pieca trzeba rozdzielic i wymienić łozysko "po bożemu" albo umiejętnie dorabianym ściągaczem i migomatem na poluzowanych połówkach karterów wydobyć łożysko i wcisnąć nowe .Obawiam się że karterów nie poluzujesz bez zrzutu głowicy i cylindrów . No chyba że porządne podgrzanie karteru w miejscu osadzenia łożyska pozwoli je wydobyć .A jak jest bolec ustalający to pozamiatane i trzeba piec na pół rozłożyć . Edytowane 21 Sierpnia 2014 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Z NX3 chodzi chyba jednak wyłącznie o klasę dokładności, a jako że to łożysko jest szeroko stosowane przez kawasaki to w używanym motocyklu myślę że można się pokusić o zastosowanie łożyska znormalizowanego 6205, ciężko jednak określić ryzyko takiego zabiegu nie znając kryteriów kawasaki. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Teoretycznie odkręcenie tych 3 śrub których odlewy widzisz na zdjęciu powinno załatwić tą setną milimetra luzu potrzebnego do wymiany łozyska bez rozszczelniania karterów . Pytanie czy sie skrzynia nie rozpadnie . warto by było jakos przez miskę ustalić pozycję wałka albo jakąs konstrukcją na zewnątrz .No i kwestia łozyska z drugiej strony . Jak jedno leci to drugie zaczyna mocno przyśpieszać swoje zużycie (wibracje i mikroruchy ) . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
satanic_masta Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 trzeba rozdzielić kartery, bo w tym łozysku jest pierscien osadczy, co monza wywnioskować z samego oznaczenia NX3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarnymagik Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Mój mechanik powiedział, że jeśli rozbiera się silnik to należy wymienić już wszystkie łożyska skrzyni bo za chwilę rozsypie się kolejne... Podobno są 4 takie łożyska ale czy to prawda to nie wiem... Jeśli chodzi o zamienniki to nie poleca mi z własnego doświadczenia, bo kiedyś założył takie komuś w moto i rozsypały się po 2 tys. kilometrów. Motocykl nie ma dużej wartości a taka naprawa jest nieopłacalna, dlatego chętnie kupiłbym jakiś piec na podmianę ale to jest bardzo śliska sprawa :( może kupiłbym skrzynię używaną z dobrymi łożyskami? Jeśli w ogóle znajdę coś w dobrym stanie... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 trzeba rozdzielić kartery, bo w tym łozysku jest pierscien osadczy, co monza wywnioskować z samego oznaczenia NX3 NTN z tego co wiem pierścienie osadcze oznacza końcówką NR, N oznacza rowek osadczy, ale czy tutaj to nam coś mówi tego nie był bym pewien bo to nie jest typowa przemysłówka. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 bez przesady, taka usterka należy do bardzo rzadkich, te łożyska zazwyczaj przeżywają cały motocykl, więc możesz śmiało kupić używaną skrzynię albo lepiej nowe łożysko OEM, i wymienić tylko uszkodzone łożysko. Wiadomo, że najlepiej byłoby przy okazji wymienić pół silnika na nowy, ale to nie opłacalne zupełnie. Łożyska na skrzynie muszą być w jakiś sposób precyzyjnie blokowane we właściwym miejscu, dlatego mają zazwyczaj rowki z pierścieniem bądź inne zabezpieczenia- rozpołowienie obowiązkowe. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.