pit Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 WitamMam problem z Derbi Vamos 50cm 2T rok 1995 silnik Morini, mechanik rozłożył ręce.1. Silnik czasami odpala i pracuje normalnie.2. Ginie iskra i nie mozna go odpalić lub gaśnie.3. Pracuje normalnie i nagle dymi na biało jak lokomotywa. Wymieniona cewka, świeca, najprostsze rzeczy bez efektu.Cewko moduł to chyba nie jest bo ma kabel wysokiego napięcia, masę i styk sterujący.Po zdjęciu magneta są tylko 4 cewki i nic więcej.Jeżeli jest tam moduł zapłonowy to jak on wygląda i gdzie jest? Bardzo mało jest materiałów na temat tego silnika w sieci, elementy zapłonu na allegro są wydaje mi się błędnie opisywane przez sprzedających np. moduł zapłonowy 3 różne części włącznie z cewką opisane jako moduł zapłonowy. Z góry dzieki za jakiekolwiek informacje. Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 (edytowane) sprawdź stacyjkęsprawdź pompkę dozownika czy nie leje miałem atlantisa, teoretycznie ten sam silnik, nie pamiętam czy coś poza cewką było więcej, jeśli już to pod boczkaminapewno nie ma żadnego ogranicznika obrotów więc jest podejrzenie że jakiekolwiek elektroniki brak Edytowane 5 Sierpnia 2014 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 (edytowane) Dzięki Enduro, rzeczywiście nie odnalazłem żadnej poważnej elektroniki w tym sprzęcie.Jest jeszcze taka sytuacja że odpala pracuje kilka minut nagrzeje się i gaśnie, trzeba odczekać 15min żeby znowu odpalił. Zastanawiam się jak w tym silniku realizowany jest moment zapłonu, nie ma żadnego mechanicznego przerywnika.Samo magneto, jedna z cewek ma czujnik nie wiem??? Edytowane 5 Sierpnia 2014 przez pit Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr R1 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2014 czy ten sprzęt ma platynki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 na kole jest punktjak w starej japonii czy kosiarcetam chyba nawet jest japoński układ, kokusan Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 (edytowane) Dla zapytania kokusan znalazłem taka grafikę ale to na pewno nie jest to:http://www.rnmotor.eu/shop/11081/art81/h8456/14258456-origpic-fb46b8.jpg Ukałd z którym mam doczynienia jest o wiele bardziej archaiczny (a może wręcz przeciwnie).Nie zdążyłem zrobić zdjęć, ale poszczególne elementy wyglądaja tak: Stator jest podobny do tego ale 4 cewki są identyczne: http://www.scooter-works.co.uk/generator-stator-plate-morini-79mm-diameter.htmlCewka: http://www.gg.pl/dysk/p00I-VfHfenEpk0I-VfHjhg/DSC_0163.jpg Edytowane 6 Sierpnia 2014 przez pit Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hipolfs Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2014 wychodzi na to ze masz ten sam strator co suzuki katana oraz cewko modul :) gasnie tak jak brakowalo by mu paliwa? byc moze tlok za bardzo sie rozszerza i przyciera stad gaśniecie i brak możliwości odpalenia go ponownie zaraz po zgaśnięciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Brzmi sensownie, ale po zgaśnieciu nie odczuwam żeby silnik ciężej obracał przy ponownej próbie odpalenia.Z czasem problem eskalował, na poczatku dało sie przejechać 20km później zeszło do 5km i na koniec może do 1km max. Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2014 A co z tym dymieniem na biało ? nie masz wywalonej uszczelki pod głowicą ? Zdaje się że to chłodzone cieczą, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Nie oczywiście że nie:1. 2T2. Chłodzony powietrzem3. Dozownik oleju4. Zwykła cewka podaje iskrę5. Pod magnetem nie ma elementu który steruje zapłonem chyba że to jedna z cewek i ma wbudowany czujnik. Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2014 wymień cewkomoduł zwykle właśnie tak kończą swoje życie. Iskra wyzwalana jest w momencie szerszej przerwy miedzy magnesami. Rozwiązanie najprostsze z możliwych. Często korzystam z chińskiego odpowiednika tego zapłonu żeby dać 3 życie starym małym japończykom oraz wszystkim sprzętom polskiej konstrukcji 50ccm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.