Skocz do zawartości

Adaptacja se120r (dedykowany do tc96) do tc88


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie szanowne grono.
Mam pytanko:

Czy mozecie podzielic sie wiedza na temat roznic jakie maja tc96 i tc88 - sprawa dotyczy adaptacji CALEGO silnika screaming eagle 120r - silnik ten jest przeznaczony do modeli tc96 (wyciaga sie stary piec - zaklada nowy (oczywiscie wymiana zasilania paliwem i aparatu sterujacego itp itd - detale) - ale czy mozna taki silniczek wcisnac zamiast tc88 - mowa o elektrowni.
Czy jest jakas roznica w mocowaniach silnika albo zlaczenia skrzyni z silnikiem pomiedzy tc88 a tc96 ??

- jakie moga byc przyczyny tego ze piec pasuje zamiast tc96 a nie pasuje zamiast tc88?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno dać się zamontować,jest parę różnic ,ale nie wnikałem w temat.Zmieniłem po prostu Road Kinga z TC 88 na innego z TC 96.Koledze padł w Elektrowni z 2006 silnik TC 88 I założył TC 103.Więc da się.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wg mnie nie.

Chyba ze razem ze sprzegłaem i sk. biegów.

Tam jest róznica w budowie kapy wewn. więc bez rzeźby się nie da. Po za tym są inne przełożenia.

Rozumiem, ze pytasz od Softa '06 czy ELE '06, bo jeśli pytasz o Dyne '06 to się da. Tak więc doprecyzuj.

 

Hm tak na marginesie- jesli chcesz to do springera włozyć to - uwazaj, abyś sobie potem krzywdy nie zrobił. To nie sa motocykle do zdrowego ganiania po polskich drogach... choć Ty do Niemiec masz blisko - :biggrin:

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest róznica w budowie kapy wewn. więc bez rzeźby się nie da. Po za tym są inne przełożenia.

Rozumiem, ze pytasz od Softa '06 czy ELE '06, bo jeśli pytasz o Dyne '06 to się da.

 

:lalag:

Nawet jeżeli silnik przypasuje do skrzyni, z primary będą schody. Wszystko w 88" i 96" jest inne, a zaczyna się już od innego czopa wału korbowego, marne szanse na hybryde :unsure:

RIDE HARD!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to do elektrowni z 2002roku (ewentualnie) - springerka juz nie ma , za to jest dyna 2008 i elektra 2002 - czyli z tego co rozumiem - daloby sie wpiac taki silniczek do elektrowni tc88 ale jako kpl czyli silnik 120r skrzyna i prima od tc96 ? - czyli uchwyty w ramie sa te same w tc88 i tc96 tak?
- musze wiedziec takie rzeczy bo w razie czego jak juz zamowie silnik to ide w wielkie koszta - sam silnik to 6000 dolcow - i nie bardzo bym chcial sie wkopac z czyms takim ze wywale kase i bedzie "mebel" w salonie za kupe kasy - Panowie pomozcie :)

- jezeli trzeba dokupic skrzynie i prime to koszt zwiekszy sie ale caly czas jest to do przyjecia.
p.s. moze opisze sytuacje w jakiej jestem:
mieszkam w noszkowni aktualnie, w pl mam w/w electre ktora jestem w stanie tutaj zarejestrowac za okolo 25000pln (tak tyle to kosztuje tutaj) to daje nam 50 000 nok (ich "funymany") - kasa jaka dysponuje pozniej to okolo 70 000 nok - czyli 10 000 dolarow.

I eraz jezeli ten silnik + skrzyni + prime da sie zamontowac w tc88 to jestem w domu :) - koszt calkowity tego to okolo 120 000 nok

za tyle to tutaj kupie juz zarejestrowanego sprzeta (elektre) z rocznikow 1999-2006 czyli tc88 - ale o przebiegu okolo 80 tys km i bedzie to caly czas tc88 - a tak mam sprzeta na silniku 120r - jezeli chcialbym tu kupic tc96 elektre - najtaniej znalazlem za 180 000 nok z przebiegiem 70 000km. - i wtedy zakladanie 120r jest latwe ale finalnie sprzet wychodzi grubo powyzej 120 000 nok.

Edytowane przez Heffi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... generalnie ja bym tego tak nie robił.

Piece po 2002 to ch**nia pochyła, bez znaczenia czy OEM czy SE.

Sa 2 opcje w takim wypadku.

1. Rozwiert na S&Sie lub Jimsie tego piecyka 88 do jakichś tam powiedzmy 106 cali

lub

2. kupno całego pieca (ale nie SE) pod konkretny model

Silniki SE to podobna ch**nia (no moze odrobinę mniejsza) jak OEMy zatem pakowanie dodatkowej kasy w ten złom to wiazanie sobie za pare lat pętli do szyi.

Jak się dobrze postarasz to zrobienie rozwiertu na tym 88 z 2002 bedzie dużo lepsze niż wrąbywanie tam SE jakiejkolwiek pojemnosci.

Zas dla opcji pakowania czegoś innego to napisze, że - Silniki S&S serii T w opcji 124, 120, czy nawet 96 sa pozbawione praktycznie elementarnych wad jednostki rodzimej no i są wykonane dokładniej i z lepszych materiałów. S&S naprawde przyłozył sie do przeróbek i pozmieniał TC na takim poziomie, że chyba lepiej się już tego zrobić nie da.

 

Jak Cię stać i chcesz się pobawić to myslę aby to zrobić raz i porządnie.

Wadą tego co piszę jest to, ze nie posiadasz już HD, tylko Electre z silnikiem S&S lub na częściach S&Sa, jesli to dla Ciebie wazne że piec nie jest Harleya to masz klopot... i to powazny...

Moje zdanie jest takie- ładowanie kasy w zakup piecy OEMowych lub SE serii TC to wyrzucanie pieniedzy.

W tym roku zbudowałem dwa takie silniki na częściach S&S w obudowach OEM, oraz jednego S&Sa w rozwiercie na 113. To naprawde są konkretne części, konkretnie wykonane i poprawione zgodnie ze sztuką. Co byś nie kombinował z częściami SE lub całymi silnikami SE to zawsze bedziesz za jakiś tam czas w dupie. HD robi te swoje SE tak, aby tam wciąż czegoś brakowało, już prawie prawie jest ok, ale... zawsze jest jakieś ale..

Feuling, S&S czy Jims już takich problemów nie ma. Wiadmo jeden ma lepsze jedno inny drugie, ale jak z głową pomeandrujesz pomiedzy firmami to poskładasz całkeim niezłe cacuszko, które nie dość ze polata, to jeszcze poodpycha Cię solidnie spod swiateł.

 

Skrzynia biegów.

Jak już zdecydujesz sie zapakowac do tej ELi coś wiekszego to koniecznie przebuduj trochę skrzynię, bo się bidaka rozleci za jakiś czas.

Nie dalej jak 5 dni temu miałem taki przypadek u kumpla - informacje o ich wadach sa powszechne w necie...

 

"Wbijanie" szóstki do 120 calowego pieca to lekka zenada, to za duzy silnik. Ta piątka co ją masz bedzie ok, tylko musisz nad nią trochę popracowac... :)

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zes mi cwieka zaladowal z tymi silnikami se - sadzilem ze skoro to hd wypuszcza to powinno to smigac a nie "kaszlec"

 

- to co bys proponowal aby wsadzic w tc88 na wtrysku (niestety) - jezeli moglbys pomoc i podac wlacznie z takimi detalami jak sprzeglo czy zmieniac i jakie - oraz co ze skrzynia biegow zrobic itp - interesuje mnie efekt finalny taki jak proponuje 120r - czyli okolo 140KM i okolo 185 Nm

Edytowane przez Heffi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He, he - fantasta...

Trochę mi to przypomina młodzieńca co to SE kupił taką podkladkę plastikową pod dupę do ślizgania i puuscił się ze szczytu Mont Blanc nie za bardzo mysląc jak to się skończy tam na dole.

 

Jak chcesz tyle Heffi - to zastanów się nad karosą po 2010 bo się zabijesz na tym starym Touringowym pudle.

Jesli jednak wciąż masz zapał tego dokonac to... daj mi trochę czasu - musze to przemysleć, aby całość miała ręce i nogi.

Jednak ja tego za bardzo nie widze.

 

P.S.

Hm.. chciałbym zobaczyć te 140 kucy i 185 Nm w tym SE120R na fabrycznie spawanym wale korbowym... bo wykresik to SE mozna namalowac...

A nawet jeśli to ciekawe jak to długo polata... pewnie do czasu aż spawy nie popękają... :cool: :biggrin:

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tu sie wkleja linki??????????? - chcialbym pokazac ciekawy filmik itp itd a pozatym znalazlem kit s&s do tc88 na 124cc



na bude po 2010 nie stac mnie niestety - to koszt tu okolo 260 000 nok - to o wiele za duzo jak na sprzeta "dawce"

- inaczej : to o wiele za duza na koszt finalny z przerobka hehehehe - mam okolo 9000-10 000 dolcow na zrobienie czegos z tc88 (ale gdyby wyszlo taniej bylbym uper zadowolony - zostaloby mi na wizualny lift na baggera - znajomy z rollin baggers przerobi mi na baggera za okolo 10000pln - wkleilbym linka do nich coby moznabylo zobaczyc jakie sprzety wychodza spod ich reki (ale nie umim wkleic tu linki - wpiszcie sobie w fb rollin baggers (albo wejdzcie na strone: baddad.pl) - tak wiec fajnieby bylo gdyby tak zrobic aby koszty 124 i podzespolow wyniosly mniej niz 10 000 dolcow to reszta by mi zostala na przerobke - OCZYWISCIE nie obcinac ceny kosztem jakosci :)

znalazlem kit s&s na rozwiert 124cc przystosowany do tc88B - czyli dokladnie to co mam - koszt 4500 dolcow (to taniej o 1500 niz silnik se120 - i to mi sie podoba :) ) - ale co oprocz tego trza tam wrzucic i w zaleznosci od tego co sie wrzucic ile mozna Nm z tego wyciagnac - bo KM nie sa tak istotne. AAAA i co ze skrzynia - przeca oryginalana 5 to zmieli - jest jakis kit lub cala skrzynia 6speed do takieczegos?

 

p.s. - nie musi miec 185Nm - nie chodzi mi o cyferki - ale chodzi o to coby wyciagnac z s&s 124 tyle Nm ile sie da nie ryzykujac tym ze silnik mi sie przekreci po 10tys km. (jezeli to bedzie 150 Nm tez nie bede plakal hehehe)

Edytowane przez Heffi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz ELE na TC88 to po co Ci kit do TC88B, który jest do softa?

Ciebie interesuje kit do TC88A.

Z reszta o ile dobrze pamiętam, S&S nie robi silników TC do softa. Moge się oczywiście mylić, bo to wciąż się zmnienia, a ja rzadko sięgam po nowinki, ale myslę też, że S&S nie poniżyłby się do przebudowywania silnika serii "B" z racji jego totalnie idiotycznej budowy i konstrukcji.

 

"Wyciągnąć tyle ile się da"- uwierz- duzo się da. Tylko ,że problem tkwi w nadwoziu i funduszach- nie w mozliwościach silnika.

Moge oczywiscie podac Ci dokładnie - Co MOŻNA zrobić. Ale myslę, ze to trochę bez sensu- bo koszt całkowitej przebudowy przekroczy Twój budżet.

 

Proponuję do ELI 2002 zapakowac kit na 106 od S&Sa z full modami pod ta firme i stosownymi modyfikacjami budy.

 

 

Jesli jednak chcesz wymieniac silnik na T124 to musisz pomysleć o wymianie sprzegła, flaków skrzyni biegów plus jej dodatkowe wzmocnienie na łozyskach.

Do tego hamulce, zawiecha przód tył, stabilizatory wachacza. Dodałbym do tego wymianę kół na wieksze i opony o nizszym profilu.

O takich sprawach jak zapłon i gaźnik już pisac nie będe, na tym etapie mozesz sobie wybrac sposób zasilania.

Mozna tez pokusić się zapakowanie wkładki 6 biegowej i tak pozmieniać przełozenia pierwotne i wtórne, aby szóstka pozostała nadbiegiem.

Ale generalnie z motorka powinna zostać tylko oryginalna rama i plastiki.

Jak zakończysz temat samym napędem, to nie wykorzystasz tego nadwozia w pełni. To bedzie jak amerykański muscle car- bedzie dobrze jechać tylko do przodu, nic więcej i generalnie bedzie to źródło problemów i ciagłych kombinacji.

Tak więc odpuściłbym sobie budowanie w tej budzie T124. Lepiej doinwestować oemowy blok i wygrzebać samemu silnik w pojemnosci około 106 cali robiąc małe mody reszty napędu. Do silnika wtedy możesz sobie podobierac części różnych producentów zgodnie z potrzebami aby uwzglednić np. zywotność.

Inną opcją jest zakup całej jednostki o podobnej pojemnosci.

Ludzie dość czesto wracaja po takich tuningach z prośbami, aby odpuscić z ta mocą bo się jeździć nie da. Raz że góry nie da się wykorzystać to jeszcze na dole brakuje i mówię to o jednostkach 80- 96 cali... ;) a co dopiero przy 124 szczególnie jak deszczyk popada. :wink:

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz ELE na TC88 to po co Ci kit do TC88B, który jest do softa?

Ciebie interesuje kit do TC88A.

Z reszta o ile dobrze pamiętam, S&S nie robi silników TC do softa. Moge się oczywiście mylić, bo to wciąż się zmnienia, a ja rzadko sięgam po nowinki, ale myslę też, że S&S nie poniżyłby się do przebudowywania silnika serii "B" z racji jego totalnie idiotycznej budowy i konstrukcji.

 

"Wyciągnąć tyle ile się da"- uwierz- duzo się da. Tylko ,że problem tkwi w nadwoziu i funduszach- nie w mozliwościach silnika.

Moge oczywiscie podac Ci dokładnie - Co MOŻNA zrobić. Ale myslę, ze to trochę bez sensu- bo koszt całkowitej przebudowy przekroczy Twój budżet.

 

Proponuję do ELI 2002 zapakowac kit na 106 od S&Sa z full modami pod ta firme i stosownymi modyfikacjami budy.

 

 

Jesli jednak chcesz wymieniac silnik na T124 to musisz pomysleć o wymianie sprzegła, flaków skrzyni biegów plus jej dodatkowe wzmocnienie na łozyskach.

Do tego hamulce, zawiecha przód tył, stabilizatory wachacza. Dodałbym do tego wymianę kół na wieksze i opony o nizszym profilu.

O takich sprawach jak zapłon i gaźnik już pisac nie będe, na tym etapie mozesz sobie wybrac sposób zasilania.

Mozna tez pokusić się zapakowanie wkładki 6 biegowej i tak pozmieniać przełozenia pierwotne i wtórne, aby szóstka pozostała nadbiegiem.

Ale generalnie z motorka powinna zostać tylko oryginalna rama i plastiki.

Jak zakończysz temat samym napędem, to nie wykorzystasz tego nadwozia w pełni. To bedzie jak amerykański muscle car- bedzie dobrze jechać tylko do przodu, nic więcej i generalnie bedzie to źródło problemów i ciagłych kombinacji.

Tak więc odpuściłbym sobie budowanie w tej budzie T124. Lepiej doinwestować oemowy blok i wygrzebać samemu silnik w pojemnosci około 106 cali robiąc małe mody reszty napędu. Do silnika wtedy możesz sobie podobierac części różnych producentów zgodnie z potrzebami aby uwzglednić np. zywotność.

Inną opcją jest zakup całej jednostki o podobnej pojemnosci.

Ludzie dość czesto wracaja po takich tuningach z prośbami, aby odpuscić z ta mocą bo się jeździć nie da. Raz że góry nie da się wykorzystać to jeszcze na dole brakuje i mówię to o jednostkach 80- 96 cali... ;) a co dopiero przy 124 szczególnie jak deszczyk popada. :wink:

Fisu czy moglbys napisac mi tel do Ciebie na adres [email protected] - moze bede mial propozycje dla Ciebie :)

Edytowane przez Heffi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Zamierzam kupić do FatBoya TC88 coś takiego:

http://www.zippersperformance.com/products/performance-kits/muscle-kits-carb-tc/zippers-muscle-95-kit-carb.html

Co sądzicie o tym kicie?

Może ktoś mi pomoże zdecydować jaki wybrać gażnik, jest opcja z Mikuni i S&S.

Czy powinienem ulepszyć sprzęgło? Co sądzicie?

Przebudowałem mojego staruch z 2000r dokumentnie, przyszedł czas silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam kupić do FatBoya TC88 coś takiego:

http://www.zippersperformance.com/products/performance-kits/muscle-kits-carb-tc/zippers-muscle-95-kit-carb.html

Co sądzicie o tym kicie?

Może ktoś mi pomoże zdecydować jaki wybrać gażnik, jest opcja z Mikuni i S&S.

Czy powinienem ulepszyć sprzęgło? Co sądzicie?

Przebudowałem mojego staruch z 2000r dokumentnie, przyszedł czas silnik.

Nie znam tej firmy więc trudno mi coś powiedzieć o jakości komponentów, ale wydaje się, że zestaw zawiera wszystkie, co potrzeba.

Jeśli chodzi o gaźnik, to wg mnie zdecydowanie Mikuni.

Sprzęgło założył bym mocniejsze.

<span style='color: rgb(128,0,0)'>Absens carens</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hm... generalnie ja bym tego tak nie robił.

Piece po 2002 to ch**nia pochyła, bez znaczenia czy OEM czy SE.

Sa 2 opcje w takim wypadku.

1. Rozwiert na S&Sie lub Jimsie tego piecyka 88 do jakichś tam powiedzmy 106 cali

lub

2. kupno całego pieca (ale nie SE) pod konkretny model

Silniki SE to podobna ch**nia (no moze odrobinę mniejsza) jak OEMy zatem pakowanie dodatkowej kasy w ten złom to wiazanie sobie za pare lat pętli do szyi.

Jak się dobrze postarasz to zrobienie rozwiertu na tym 88 z 2002 bedzie dużo lepsze niż wrąbywanie tam SE jakiejkolwiek pojemnosci.

Zas dla opcji pakowania czegoś innego to napisze, że - Silniki S&S serii T w opcji 124, 120, czy nawet 96 sa pozbawione praktycznie elementarnych wad jednostki rodzimej no i są wykonane dokładniej i z lepszych materiałów. S&S naprawde przyłozył sie do przeróbek i pozmieniał TC na takim poziomie, że chyba lepiej się już tego zrobić nie da.

 

Jak Cię stać i chcesz się pobawić to myslę aby to zrobić raz i porządnie.

Wadą tego co piszę jest to, ze nie posiadasz już HD, tylko Electre z silnikiem S&S lub na częściach S&Sa, jesli to dla Ciebie wazne że piec nie jest Harleya to masz klopot... i to powazny...

Moje zdanie jest takie- ładowanie kasy w zakup piecy OEMowych lub SE serii TC to wyrzucanie pieniedzy.

W tym roku zbudowałem dwa takie silniki na częściach S&S w obudowach OEM, oraz jednego S&Sa w rozwiercie na 113. To naprawde są konkretne części, konkretnie wykonane i poprawione zgodnie ze sztuką. Co byś nie kombinował z częściami SE lub całymi silnikami SE to zawsze bedziesz za jakiś tam czas w dupie. HD robi te swoje SE tak, aby tam wciąż czegoś brakowało, już prawie prawie jest ok, ale... zawsze jest jakieś ale..

Feuling, S&S czy Jims już takich problemów nie ma. Wiadmo jeden ma lepsze jedno inny drugie, ale jak z głową pomeandrujesz pomiedzy firmami to poskładasz całkeim niezłe cacuszko, które nie dość ze polata, to jeszcze poodpycha Cię solidnie spod swiateł.

 

Skrzynia biegów.

Jak już zdecydujesz sie zapakowac do tej ELi coś wiekszego to koniecznie przebuduj trochę skrzynię, bo się bidaka rozleci za jakiś czas.

Nie dalej jak 5 dni temu miałem taki przypadek u kumpla - informacje o ich wadach sa powszechne w necie...

 

"Wbijanie" szóstki do 120 calowego pieca to lekka zenada, to za duzy silnik. Ta piątka co ją masz bedzie ok, tylko musisz nad nią trochę popracowac... :)

No to chyba mam problem i to bardzo poważny bo planowałem tej zimy wymienić swoją 110-kę na 120R.

Kierując się wyborem nie brałem pod uwagę tylko reklamy Harleya ale opinie ludzi z międzynarodowego forum którzy mają doświadczenia z tym silnikiem.

Oczywiście negatywy też były ale większość twierdzi że lepiej zakupić gotowy 120R niż bawić się w stage III czy VI i finalnie nie osiągnąć podobnego wyniku jeśli chodzi o moc i moment.Dodatkowo poprzedni piec można odsprzedać "Jeden lubi ogórki inny ogrodnika córki". Patrząc na specyfikację 120R jedną rzeczą którą można by dodać to timken ale z drugiej strony chyba Elką nikt nie będzie startował na 1/4 mili. W moim przypadku S&S odpada, do rocznicowej cvo pasuje jak kwiatek do kożucha. Wszelkie sugestie mile widziane.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...