Arek-R Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 (edytowane) Witam, Panowie jest problem taki: mianowicie motocykl w zeszłym sezonie przeszedł gruntowny serwis tj. synchronizacja, czyszczenie gaźników, robienie luzów zaworowych, wymiana filtrów oleju, paliwa i powietrza, wymiana świec i wszystko po synchronizacji było w miarę ok, poza tym że została zmniejszona dawka paliwa na wolnych obrotach na 2,5 obr wykręcenia śrubki - z powodu tego że moto w mieście szybko łapało temperaturę i wolno schodziło z obrotów. Teraz po zimie (i już na końcu zeszłego sezonu coś się zaczynało) motocykl chodzi tak:https://www.youtube.com/watch?v=Np_X9RZkaFI&feature=youtu.be Dziwnie pierdzi, kolektory nagrzewają się równo, filtr powietrza czysty, zauważyłem że przepustnice są mokre przy filtrze powietrza od benzyny ale chyba tak było zawsze, i nie wiem co to może być? Mocy motocykl ma normalnie, ładnie się wkręca i rwie jak zawsze ale ta dziwna praca silnika...I spaliny chyba też delikatnie śmierdzą benzyną, dodam że w gaźniku są dysze te mniejsze (nie bodajże 132i 135 tylko ta wersja ok. 120?). Dodatkowo widać na filmiku jak się dławi na ciepłym, na zimnym w ogóle nie da sie gazu tknąć bo dusi się odrazu, chodzić może tylko na ssaniu. Wymontowalem swiece, no i wygladaja teoche dziwnie - w ogole wszystkie odkrecily sie prawie bez oporu, bardzo lekko. Wstawiam zdjecia, obok 3 stare swiece wkolejnosci 2 3 4 te nowe w kolejnosci 1234. Ma ktos jakies sugestie http://pokazywarka.pl/kz2dci/ Dzieki za rady i lewa w góre! Edytowane 3 Lipca 2014 przez Arek-R Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Pierwsza fota od góry - jedna świeczka delikatnie za bogato , pozostałe 3 nieco zbyt ubogo . Jesli wali ci z airboxu benzyną to trza sprawdzić zaworek iglicowy na garnku z ciemniejszą świecą . Potem pobawisz się iglicą na przepustnicy podciśnieniowej lub załatwisz filtr powietrza o zwiększonym oporze przepływu Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek-R Opublikowano 4 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 (edytowane) A co sadzisz o pracy silnika? Jak to dzis znajomy mechanik mowil ze chodzi tak jakby na 3,5 cylindra, i ta druga saieca wyglada dziwnie, sprobuje dzis zamienic cewki przejade sie trochei zobacze jak wygladaja te swiece. Ps: swiece moga byc biale jeszcze bo maja jakis znikomy przebieg 1000km moze, ale ta z pierwszego cylindra wyglada dziwnie... Edytowane 4 Lipca 2014 przez Arek-R Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Po tysiącu powinny być już normalnie namaszczone kawą z mlekiem . A że masz za ubogo to nieco wolniej schodzi z obrotów no i są bielutkie , A ta co ma za bogato to jest te brakujące "0,5" cylindra - za bogata mieszanka = złe spalanie , niższe ciśnienie , mniejszy moment itp. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek-R Opublikowano 4 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Czyli co wynikałoby że to odkręcenie składu mieszanki na wolnych obrotach było zbyt duże? Zamieniłem dziś cewki jutro spróbuję wykonać jazdę testową i wyjmę świece po jeździe pod obciążeniem. PS: Dziś u znajomego w warsztacie stała piękna CBR1000RR model ten z 2008r, z silnikiem na stole bo pękła irydowa świeca Denso i pojechały kawałki po gładzi...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Zdjecia swiec trzeba robic od strony elektrod zeby cokolwiek bylo widac.Czytaj dokladnie - to zaworek iglicowy moze troche podciekac i powodowac bogatsza mieszankena jednej swiecy, rozumiem ze regulacja byla taka sama dla wszystkich gaznikow ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek-R Opublikowano 4 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 Tak dokładnie, 2,5obr jest ustawione na każdym gaźniku.Czy da się wykryć przeciekanie zaworka poprzez wyjęcie gaźników i ocenę stanu paliwa w komorach pływakowych? I ew. da sie kupić zaworki bądź końcówki te gumowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 4 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2014 A kable i świece w jakim stanie? nie gubi jakby czasem zapłonu na tym cylindrze z okopconą świecą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek-R Opublikowano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 (edytowane) Cewki z zewnatrz wygladaja ok, nie popekane aninic, kable tez, podmienilem cewki zobaczymy efekt, sprawdze jeszcze czy nie widac przeskakujacej iskry ale jezeli juz to moze byc tak mala ze nie dojrze. Edit: przejechalem sie po zamianie cewek, i jednak motocykl nie chodzi tak jak powinien - od trojki i czworki i powyzej 180km/h nie ma mocy i nieprzyspiesza, chyba rzeczywiscie jest za uboga mieszanka bo wtedy zaczyna dobrze dzialac doladowanie dynamiczne - pierwsza diagnoza to filtr paliwa, ma ktos jeszcze jakies sugestie? Edytowane 5 Lipca 2014 przez Arek-R Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 Doładowanie dynamiczne zaczyna działać od 180km/h? To zasłoń wloty powietrza i wtedy się przejedź :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek-R Opublikowano 7 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 Doładowanie dynamiczne zaczyna działać od 180km/h? To zasłoń wloty powietrza i wtedy się przejedź :) Od tej mniej więcej prędkości zaczyna dostarczać na tyle dużo powietrza z tego co się orientuję. Oddam go jednak do znajomego serwisu bo boję się że znowu rok mi zajmie dochodzenie co jest przyczyną, może to jakiś elektrozawór czy coś z gaźnikami a aż takiej wiedzy nie mam. Za jakieś 2 tyg sprawa powinna się rozwiązać, mam nadzieję że to jakaś pierdoła, niestety nowy filtr paliwa nic nie poprawił :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Źle się orientujesz :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek-R Opublikowano 2 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 WItam, motocykl prawie zrobiony ale mam info tylko telefoniczne, przyczyną był syf w kraniku, w fitrze powietrza tak jakby się rozpuścił jakiś O-ring, i to co ostatnio było podczas mojego czyszczenia gaźników - w jednym cylindrze dysza wolnych obrotów była prawie całkowicie zatkana, w drugim do połowy, nie wiem co jest tego przyczyną że drugi raz w tym samym miejscu, przypuszczam że motocykl był zbyt mało używany (w tym sezonie 30km, w zeszłym jakieś 1500......) i z paliwa wydobywał się osad. No nic jak wszystko ok to mogę go sprzedać z czystym sumieniem, chyba nie mogę mieszkać w tym kraju, drugi raz sprzedaję motocykl odszykowany na tip top.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.