Skocz do zawartości

Motocykl pali uzwojenie alternatora (stator)


erykkyre
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Napięcie w instalacji było sprawdzane bo motocykl stał w serwisie bo sam nie mogłem zdiagnozować problemu niby jakaś iskra była ale słaba, a z drugim statorem to było tak motocykl jeździł do końca pewnego razu podeszłem do kawy i odpaliła pochodziła 3 sekundy i zgasła wymieniłem stator i znowu gada.

Ale co może być przyczyną że pali statory po około 100 km jazdy??? :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trza zmierzyć pobór pradu przez regulator na każdej fazie - sprawny amperomierz i mierzysz na jałowych i w okolicach 5000obr .

Czy pali cały stator czy tez tylko któres fazy ?

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pali tylko dwie największe zwoje(cewki) robią się czarne i iskra jest sporadycznie i bardzo słaba.

Jeszcze jedno pytanko wylewając olej z silnika był czarno-grafitowy czy ma coś z tym wspólnego olej był wymieniony 100 km wcześniej wlany był motul 10w40 półsyntetyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak podejrzewałem że może być też wina w kole magnesowym bo wcześniej jeździłem na innym kole magnesowym i nic się nie działo jak zmieniłem koło (bo miałem taką potrzebę) to właśnie po 100 km paliło uzwojenie.

Zmienie na tamto i zobaczymy co będzie się działo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz napięcie na wyjściu tych uzwojeń modułu oraz uzwojeń alternatora na obenym kole i na tym które założysz . Będzie jakiś punkt zaczepienia czy to koło czy uzwojenie.

Ale faktycznie - słabsze magnesy = niższe napięcie zasilające moduł , większy prad potrzebny dla zachowania tej samej mocy pobieranej przez moduł . Większy prad - większe obciążenie , być może ponad normę aż do spalenia.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!

Zrobiłem już 220 km i kawa śmiga :crossy: przyczyna leżała po stronie koła magnesowego DZIĘKI ZA ODPOWIEDZI :biggrin:​

A mam jeszcze jedno pytanie czy klr z reguły chodzi głośno chodzi mi o to że jak jadę to na niższych obrotach tak do 4 tyś słychać dość głośne dudnienie powyżej 4 tyś obr cichnie :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...