omt579 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Witam!W mojej xj600 cieknie olej z holenderka przy chłodnicy, wymieniłem podkładki miedziane na nowe lecz wyciek moim zdaniem jedynie powiększył się. Chłodnica jest aluminiowa, holenderek chyba stalowy podkładki były miedziane i takie też zastosowałem przy wymianie. W sieci znalazłem informacje ze warto podgrzać podkładki przed wymiana (gorąca miedź będzie miększa i lepiej sie ułoży).Wyciek mnie denerwuje bo brudzi silnik, nogę :ohmy: niżej kolana i na dłuższa metę spowoduje ubytki w stanie oleju.Proszę o pomoc chciałbym poskładać to tak żeby nigdzie się nie pociło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 (edytowane) Z tego co zrozumiałem to zrobiłeś połowę. Podkładkę miedzianą trzeba podgrzać i szybko schłodzić np. w zimnej wodzie, wtedy miedź staje się bardziej plastyczna i poprawia to uszczelnienie połączeń. Edytowane 8 Czerwca 2014 przez J.Pastor Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omt579 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 czyli to będzie skuteczny sposób? da sie jeszcze jakoś to doszczelnić poza zgrzewaniem i schłodzeniem tych podkładek jeśliby ciekło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Biore palnik, rozgrzewam do czerwonego miedź i na drucie wkładam do bańki z wodą. Pewnie, że dziala. Oblukaj też dokładnie przylgnie na holenderce czy są równe, płaskie i czy nie mają wżerów czy innych uszkodzeń. Dobrze zrobiona uszczelka trzyma, no chyba że wyciek jest gdzieś obok. Trzeba wszystko dokładnie oblukać. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omt579 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 ładnie oblukałem i to na bank tam, palnika nie mam ale podgrzeje kuchenką gazową jak mi się to nie uda to jeszcze się odezwę, póki co dziękuję za rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 8 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Miałem 5 lat temu XJ, też miałem ten sam problem. Kupiłem podkładki miedziane (1,50zł sztuka), rozgrzałem nad gazem, schłodziłem i po założeniu na połączenia przewód - chłodnica zero wycieków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omt579 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 Miałem 5 lat temu XJ, też miałem ten sam problem. Kupiłem podkładki miedziane (1,50zł sztuka), rozgrzałem nad gazem, schłodziłem i po założeniu na połączenia przewód - chłodnica zero wycieków.dziś też tak zrobiłem tylko na starych podkładkach te nowe które miałem miały węższą obręcz, przed ogrzewaniem i szybkim schłodzeniem wziąłem papier ścierny 2000 położyłem na szybie i "splanowałem' je by uzyskać idealnie gładkie powierzchnie. Póki co nic nie cieknie ale silnik długo nie chodził, około 5 min. wszystko wyjdzie przy mocniejszej jeździe. Wcześniej zaraz po odpaleniu tworzyła się kropelka oleju w okolicy łączenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omt579 Opublikowano 22 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Witam ponownie:(Problem wycieku powrócił po ostrej jeździe. Na końcówce w chłodnicy jest pękniecie, dosłownie jak rysa, obawiam się ze to powoduje powracanie tego wycieku.Brakuje mi już pomysłów na naprawy, wcześniej miałem pod spodnią uszczelkę miedzianą założony oring i wszystko działało super przez jakieś 80km. Rozważam opcje pozbycia się chłodnicy bo fundusze nie pozwalają mi na wymianie jej na nowa a wiem ze wcześniejsze xj były bez chłodnicy oleju i nic im sie nie działo. Dodam że moja xj 1992 rok seryjnie nie miała chłodnicy, nabyła ją wraz z silnikiem od nowszej wersji. Da się jakoś zaślepić re rurki? zrobić obieg oleju bez nich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Daj do pospawania albo kup drugą- koszt około 200 zł . Nie świruj z tym oszczędzaniem. kiki Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
omt579 Opublikowano 23 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 Daj do pospawania albo kup drugą- koszt około 200 zł . Nie świruj z tym oszczędzaniem. kikichętnie pozbyłbym się tej chłodnicy bo jest ona przymocowana do ramy prowizorycznie na opaskach - tak to zostawił poprzedni właściciel, na ramie nie ma uchwytów trzeba byłoby je dorobić, z pospawaniem może być problem bo pęknięcie jest w miejscu gdzie dolega podkładka miedziana, nie mam wgl namiarów na osobę która spawa aluminium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.