Skocz do zawartości

cieknący olej z holenderka przy chłodnicy w xj600 wymiana podkładek miedianych


omt579
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

W mojej xj600 cieknie olej z holenderka przy chłodnicy, wymieniłem podkładki miedziane na nowe lecz wyciek moim zdaniem jedynie powiększył się. Chłodnica jest aluminiowa, holenderek chyba stalowy podkładki były miedziane i takie też zastosowałem przy wymianie.

W sieci znalazłem informacje ze warto podgrzać podkładki przed wymiana (gorąca miedź będzie miększa i lepiej sie ułoży).

Wyciek mnie denerwuje bo brudzi silnik, nogę :ohmy: niżej kolana i na dłuższa metę spowoduje ubytki w stanie oleju.

Proszę o pomoc chciałbym poskładać to tak żeby nigdzie się nie pociło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zrozumiałem to zrobiłeś połowę. Podkładkę miedzianą trzeba podgrzać i szybko schłodzić np. w zimnej wodzie, wtedy miedź staje się bardziej plastyczna i poprawia to uszczelnienie połączeń.

Edytowane przez J.Pastor

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biore palnik, rozgrzewam do czerwonego miedź i na drucie wkładam do bańki z wodą. Pewnie, że dziala. Oblukaj też dokładnie przylgnie na holenderce czy są równe, płaskie i czy nie mają wżerów czy innych uszkodzeń. Dobrze zrobiona uszczelka trzyma, no chyba że wyciek jest gdzieś obok. Trzeba wszystko dokładnie oblukać.

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 5 lat temu XJ, też miałem ten sam problem. Kupiłem podkładki miedziane (1,50zł sztuka), rozgrzałem nad gazem, schłodziłem i po założeniu na połączenia przewód - chłodnica zero wycieków.

dziś też tak zrobiłem tylko na starych podkładkach te nowe które miałem miały węższą obręcz, przed ogrzewaniem i szybkim schłodzeniem wziąłem papier ścierny 2000 położyłem na szybie i "splanowałem' je by uzyskać idealnie gładkie powierzchnie. Póki co nic nie cieknie ale silnik długo nie chodził, około 5 min. wszystko wyjdzie przy mocniejszej jeździe. Wcześniej zaraz po odpaleniu tworzyła się kropelka oleju w okolicy łączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie:(
Problem wycieku powrócił po ostrej jeździe. Na końcówce w chłodnicy jest pękniecie, dosłownie jak rysa, obawiam się ze to powoduje powracanie tego wycieku.
Brakuje mi już pomysłów na naprawy, wcześniej miałem pod spodnią uszczelkę miedzianą założony oring i wszystko działało super przez jakieś 80km.
Rozważam opcje pozbycia się chłodnicy bo fundusze nie pozwalają mi na wymianie jej na nowa a wiem ze wcześniejsze xj były bez chłodnicy oleju i nic im sie nie działo. Dodam że moja xj 1992 rok seryjnie nie miała chłodnicy, nabyła ją wraz z silnikiem od nowszej wersji. Da się jakoś zaślepić re rurki? zrobić obieg oleju bez nich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj do pospawania albo kup drugą- koszt około 200 zł . Nie świruj z tym oszczędzaniem.

 

kiki

chętnie pozbyłbym się tej chłodnicy bo jest ona przymocowana do ramy prowizorycznie na opaskach - tak to zostawił poprzedni właściciel, na ramie nie ma uchwytów trzeba byłoby je dorobić, z pospawaniem może być problem bo pęknięcie jest w miejscu gdzie dolega podkładka miedziana, nie mam wgl namiarów na osobę która spawa aluminium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...