szkudnik4 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 zamierzam jeździć turystycznie dwutaktem i czy mi ktoś może wytłumaczyć czy to zdrowe dla silnika (stała prędkość np.100 km/h) jak nie to co robić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rajzender Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Zależy od tego, co to dokładnie za maszyna... W dwusuwie liczą się raczej obroty, by nie były zbyt niskie. Przesadnie wysokie również szkodzą. ;) Przynajmniej mnie tak starsze maszyny nauczyły, w nowych teraz jakieś tam dozowniki oleju mają i - o ile wiem - wtedy to już wsjo rawno jak leci. Wueski raczej nie oszczędzałem, leciałem ile mocy było, a silnik żył i miał się dobrze. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mly96 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 jeśli kupisz jakąś 125 to możesz spokojnie z taką prędkością jeździć, ale jak wyżej, zależy jeszcze o czym myślisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Ktoś ci naoopowiadał jakiś urban legends i coś podchwyciłeś tylko nie wiesz co :D W tdr 125 masz zwykły elastyczny niewysilony 2T i stosujesz te same zasady co przy 4T -nie jedziesz na końcu czerwonego pola , ani na początku obrotomierza i tyle..... czy 100km/h możesz jechać w trasie to kwestia przełożenia , u mnie kumpel miał dt 125 co miała tak skrócone przełożenia że przy 100km/h miał 12 tys obr :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkudnik4 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 wiem, dużo właśnie słyszałem na ten temat i chcę jakieś wiadomości wyciągnąć. Dzięki wam za wszelkie informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 (edytowane) Jedna ważna rzecz mi się przypomniała-tdr 125 jak dobrze kojarzę to silnik DT 125 który nie ma kopniaka tylko sam rozrusznik elektryczny(jeśli źle piszę niech ktoś poprawi )więc zwróć uwagę od jakich obrotów ładuje instalacja, żebyś po zatrzymaniu się na siku i zgaszeniu nie musiał palić na popych :D W np crm 125 , ładowanie akumulatora było dopiero od 5 tys obr , jak jechałeś długą trasę trzymając (5 tys obr dla 125 2T to nie jest jakaś zbrodnia ) to akumulator padał... Ogólnie fora typu ,,Mam A1 , lece na kole zdobęde dziewoje'' mówią że nie powinno się długo utrzymywać silnika na obrotach niższych od obrotów rezonansu które operują gdzieś koło 7 tys obr dla większości 125 2T(mówie o nowoczesnych 125 2T z membraną i zaworem wydechowym typu dt czy kmx a nie o wsk czy iżu :D ) , bo zawala wydech i głowicę nagarem , z drugiej strony dla mnie trzymanie 8 czy 9 tys obr jak masz do przejechania 100km to strata paliwa chyba że w grę wchodzi lans czy kobieta :D 5-7 tys w trasie , co jakiś czas porządnie przedeptać na kilku biegach po czerwonym żeby odmulić i tyle filozofi.. Edytowane 5 Czerwca 2014 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_speedy_ Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Agresywne hamowanie silnikiem też raczej najlepszym pomysłem nie jest z uwagi na sposób smarowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 zamierzam jeździć turystycznie dwutaktem i czy mi ktoś może wytłumaczyć czy to zdrowe dla silnika (stała prędkość np.100 km/h) jak nie to co robić? 2T ma spore spalanie,więc moim zdaniem nie nadaje się do turystyki. Lepszy będzie 4T Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stanio50 Opublikowano 6 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2014 Fakt spalanie w 2t to dramat, ale koszty utrzymania mniejsze niż 4t, jak w 4t przyjdzie Ci remont robić to będzie to jednak trochę kosztować. Więc tak czy siak wd. mnie na jedno wychodzi czy więcej wpakujesz w paliwo czy w remont. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.