Skocz do zawartości

Rajzender

Forumowicze
  • Postów

    41
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    Jawa Kývačka
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Poznań

Osiągnięcia Rajzender

NOWICJUSZ - romeciarz

NOWICJUSZ - romeciarz (9/46)

0

Reputacja

  1. Jak ja uwielbiam takie typowo polaczkowate myślenie... Nie rób nic samemu, nie myśl za dużo; najlepiej to usiąść przed telewizorem i zajadać się ogórkami... :banghead:
  2. Jak zwał, tak zwał - motór zawsze będzie motórem. :D Kosza niet - wolę dwa koła. Jak będę starym dziadkiem albo zapragnę taplać się w śniegu - to pomyślę. ;) Pierwsza kwestia - jaki silnik wpakować do ramy Urala?... Pierwsze, co mi przychodzi do głowy, to sprzęt typu XJ900 (z kardanem) czy GS750 (również kardan), a może coś z gatunku V-ki... Jest tego od groma, a wszystkich przymierzać nie będę. :D
  3. Widzę, że nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi... Przeczytaj sobie jeszcze raz - ze zrozumieniem - to odkryjesz może, że Twoja rada jest nie na miejscu. ;)
  4. W jednym z wątków pytałem się o sprzęty mocniejsze i rzekomo lepsze od Jaw, Wuesek i tak dalej... Coś tam popatrzałem, coś się dowiedziałem, coś pomacałem - niby fajnie, ale to nie to raczej... Kiedyś po głowie chodziło mi stworzenie własnego pojazdu, dostosowanego do stawianych przeze mnie wymagań. ;) Wstępnie obmyśliłem więc dwie różne koncepcje oraz wspólne założenia... Założenia: - wygodna pozycja kierowcy (+ czasami pasażerki), odpowiednia do tras dłuższych, - bezawaryjność, łatwość obsługi (prosta budowa, dobra dostępność części o stosownej jakości itd...), - moc (wiadomo - prędkość podróżna to raczej 50-100 km/godz., ale osiągać ją powinien sprzęt bez większego problemu.. no i czasem chce się troszkę ten gaz odkręcić! :D) - ekonomia (spalanie, konserwacja itd...), - wygląd/klimat nawiązujący do sprzętów "socjalistycznych" starszej daty. Pomysł 1. Pojazd bazujący na ramie Jawy 350 z lat 80. (dobra konstrukcja, łatwa dostępność), wyposażony w silnik czterosuwowy dwucylindrowy (czyli podobny do oryginału, ale o większej mocy i innej jednak charakterystyce) - coś jak np. w GS500, wygląd nawiązujący do pojazdów z lat 50./60. (Jawa Kyvacka czy też Junak), poprawienie hamulców (z przodu tarcza, z tyłu lepszy bęben lub również tarcza). Nie licząc wmontowania silnika do ramy oraz przeróbki hamulców, nie widzę tu jakiś ogromnych trudności. ;) Pomysł 2. Pojazd bazujący na ramie większej, pochodzącej z pojazdu typu Ural/K-750/Dniepr, wyposażony w jakiś większy silnik (nie mam zbytnio pomysłu, co tu wsadzić - czy dobrze oswoić oryginalny ruski, czy może wstawić coś japońskiego - jakiś czterocylindrowiec koło litra czy cóś...), hamulce tarczowe (przód - pasowałoby koło szprychowe z tarczą, z czego by to zaadaptować?, a tył?), wygląd... Mam jedynie mglisty zarys pomysłu, ale to raczej kwestia nieproblematyczna - czysta zabawa. :D Tu najbardziej martwi mnie niewielkie doświadczenie w większych motocyklach (czyt. dobór odpowiednich części oraz ich wytrzymałości itp...), zapewne większe koszta i wyższy stopień trudności oraz... Praktyczność turystyczna (tzn. waga sprzętu, bo z pozycją jakoś chyba sobie poradzę - odpowiednie umiejscowienie kierownicy, kanapy, podnóżków, właściwy kształt kanapy - trzeba by też zadbać o dobre zawieszenie i właściwe tłumienie drgań z silnika oraz niewielką głośność - ale silnik raczej powinien być słyszalny ;)). Nie ukrywam, że bardziej ciągnie mnie do pomysłu drugiego - większe wyzwanie i zapewne ciekawszy efekt. ;) Tylko tutaj potrzebowałbym Waszej pomocy - jakie części dobrać, z jakich motocykli? Tzn. silnik, zawieszenie, koła - tak, by współgrało to z radziecką ramą... Koszta? - im mniejsze, tym lepsze. Aczkolwiek wykonanie może być długoterminowe, także coś się wymyśli. :D O mechanice pojęcie mam (gorzej z elektryką ;D), narzędzia są, spawacz/piaskarz/tokarz itd... dostępni. ;) Jakieś sugestie, podpowiedzi, komentarze, może nawet oferty części, cokolwiek? :)
  5. Coś tam się podszkoliłem w osobistej styczności z "nowoczesnością"... I jeszcze wynalazłem, że w miarę tanie są Yamahy XJ 600 - niby o nich piszą, że to "turystyki", "wygodna pozycja" itp... Parę koni też więcej. :D Jak myślicie, co się lepiej nada do dalszych tras, również we dwójkę - GS450L czy XJ600? Wiem, że trzeba się przymierzyć i tak dalej... Ale dopiero po kilkuset km można mieć jakiekolwiek prawdziwe pojęcie o sprzęcie. ;) Bo na pierwszych kilometrach każdy jest wygodny i szybki... A jak się sprawdzą na dłuższą metę? - jakieś doświadczenia?
  6. Rajzender

    SHL M06U 59r.

    To zależy, czy mówimy tu o wartości w sensie finansowym czy emocjonalnym... ;)
  7. Rajzender

    SHL M06U 59r.

    Nie słuchaj się ludzi, którzy bredzą - dobra rada. ;) Po stodołach to walają się Wieśki, wystawiane później na tablice/allegra po kilka tysięcy, bez papiera i połowy części. A ta SHL-ka wcale w takim złym stanie wizualnym nie jest! ;) Technicznie go nie ocenię, bo jak - ze zdjęć? ;) Swój klimat ma - popieram pozostawienie tak, jak stoi. Technicznie czegoś wymaga?
  8. Rajzender

    SHL M06U 59r.

    Widać, że ktoś tu albo ma kiepskie poczucie humoru, albo po prostu się nie zna... Nie słuchaj pierdół - elegancka SHL-ka! ;) Remontujesz czy zostawiasz tak?
  9. 1600 zł? Dużo pieniądza... Ładną Jawę/Cezetę byś wyrwał, MZ też się trafi. A jak jeszcze starsze - WSK do tej kwoty to ze spokojem się znajdzie, SHL do remontu i tak dalej... - tylko wybierać. Przeglądaj ogłoszenia i po prostu wybierz to, co Ci najbardziej pasuje i jest w najlepszym stanie. ;) Osobiście odradzę Ci polską produkcję... :D Jakbyś szukał starszej pięćdziesiątki - to zgłoś się do mnie. :D
  10. Wszystko działało i nagle się tak zaczęło (po jakiejś wymianie/zmianie/czynności?), czy nigdy nie chodziło poprawnie?
  11. To równie dobrze może być przerwa na świecy, gaźnik, cokolwiek... Daj informacje - czy wyregulowany, kiedy, kiedy wszystko czyszczone, kiedy ustawiane, jaki stan i tak dalej... Bo będziesz błądził w naprawie wg porad strzelanych na domysły. ;)
  12. W co strzela? I przydałoby się więcej informacji o silniku - stan, ostatnie czynności eksploatacyjne itd... ;)
  13. Jak kto bardzo na moc wyczulony jest... To polecam lekturę: http://www.jawakolemsveta.cz/ :D Można? Można!
  14. Zna ktoś faktyczne dane tego silnika (moc itd...)? Bo w internecie widzę pełen przegląd, od 20 do 50 KM...
  15. Jedyne problemy, jakie miałem z moimi motórami, wynikały z... własnej głupoty/lenistwa. Nie chciało się zatankować, nie chciało się wyregulować, nie chciało się wyczyścić... Ale jak się zachciało, to już problemów nie było. ;) Nie mam pojęcia, skąd ludzie biorą opinie o ich awaryjności... Z własnego zaniedbania chyba, albo z wyjątkowego pecha. Ale jak wiadomo - zawsze może być lepiej. ;) Wybiorę się, obejrzę tego GS-a. Jak będzie w dobrym stanie i będzie jeździł lepiej od tego, co ja znam - to biorę. Jak kicha - zostaję przy swoim! :D Rocznik 1988, to jeszcze to jakoś powinno motocykl przypominać. ;) Byłby to najmłodszy u mnie sprzęt! :D
×
×
  • Dodaj nową pozycję...