wueska Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Generalnie nic nie trzeba dłubać tylko lać dobry olej co 10-12 tys i po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 (edytowane) VP44(to jest dopiero gówno! To chyba za delikatnie powiedziane. Tutaj nawet nieumiejętna wymiana filtra paliwa grozi uszkodzeniem sterownika. A konkretna naprawa tania nie jest. Gość wjeżdża na wymianę filtra, a auto nie chce odpalić-i zaczyna się jazda. Choć są też tacy, którym auto się zapowietrza i ileś razy z rzędu odpalają go na sucho na plaka-i sterownik żyje, bo tłoczek przestawiacza kąta wtrysku chodzi.. Nie wiem dlaczego nie można dołożyć pompki w zbiorniku to rozwiązanie zapewnia tylko same plusy.Pewnie ucieczka od kosztów i uproszczenie konstrukcji, bo innej przyczyny nie widzę. A rzeczywiście rozwiązało by to sporo problemów. Edytowane 31 Maja 2014 przez grizzli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Czyli to nie w tym silniku występują problemy z tym wężykiem od smarowania turba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 To nie przypalenie węża tylko zatkane sito odpadami w oleju. Masz 2 posty na temat. Pompka vp44 jest też w moim 1,6hdi 9HZ ? Google pokazują ople audi i bmw .. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 (edytowane) Pompka vp44 jest też w moim 1,6hdi 9HZ ?Nie. Hdi to zupełnie inny typ układu wtryskowego. Edytowane 31 Maja 2014 przez grizzli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 A gdzie toto można znaleźć (żeby wiedzieć co omijac ) ? Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 (edytowane) To się samo ominie. :) Samochody z pompami vp44 i pochodnymi są już powoli na wymarciu. Awaria pompy i związane z tym niemałe koszty eliminują powoli te pojazdy z rynku. Sporo używanych pomp jest jeszcze na rynku części zamiennych, ale ich kupno to przysłowiowy kot w worku. Handlarz ich przed sprzedażą nie sprawdza, bo to też tanie nie jest, więc testerem jest klient. Zagra, to ok, nie zagra, wymienia na inną, a ta idzie na półkę jako uszkodzona. Ale mechanikowi za robociznę trzeba zapłacić. A to też nie jest 5 złotych. Do tego trzeba jeszcze trafić na pompę o odpowiedniej numeracji.Jest jeszcze jeden zonk na rynku-pompa lucas epic-najczęściej spotykany, choć nie tylko, w starszych fordach, fiatach, francuzach. Przez dwa lata albo trochę dlużej wkładal je do siebie w latach dziewięćdziesiątych również mercedes, ale chyba się w porę polapali, że to szajs, i wycofali te pompy. Tu jednak, jeśli ktoś jest bardzo przywiązany do auta, można po przeróbkach założyć pompę zwykłą, mechaniczną. Inaczej auto ląduje na złomie, bo koszt naprawy jest porównywalny z vp44, a do tego ciężko jest już znależć firmę, która to naprawi. Ten rodzaj pompy eliminuje już z reguły sam wyciek ropy z powodu nieszczelności, co się zdaża najczęściej, mimo, że auto pracuje jeszcze na niej normalnie. Edytowane 31 Maja 2014 przez grizzli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Koszt remontu VP44 to 500zł moduł a potem odsyłamy do serwisu i tam 2000 z małym kawałkiem, koszt naprawy epika w fiacie(ostatnia generacja tych pomp) to 3500zł. To ceny za sam remont pompy! Bez montażu/demontażu! Generalnie nie było dobrych elektronicznych pomp wtryskowych każdą coś bolało. Awarie pompy wtryskowej w układach CR to rzadkość, częściej padają wtryski. Tyle że CR jest można powiedzieć coraz lepszy, w legendarnym 1.5dci wyeliminowano skutecznie awarie układu wtryskowego. Zresztą francuskie i włoskie silniki diesla są konstrukcjami według mnie bardziej udanymi od niemieckich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Może rzeczywiście nie powinienem się odzywać. Udzielanie rad, gdy wokół są tabuny znawców, nigdy nie wychodzi na dobre i powoduje tylko niepotrzebne spięcia. :)Wybacz, ze uraziłem Twoje doświadczenie. Musisz nauczyć się żargonu, którym operujemy w naszej branży. :) To bardzo ułatwia zrozumienie pewnych pojęć i pomaga w dyskusji, jeśli się oczywiście wie, czego ona dotyczy.Zupełnie nie zajarzyłem o co chodzi, tak se wpadłem popisać :)Jak ci się zdarzy, tak jak Wuesce, albo mnie, jak wchodziły pierwsze uklady CR w osobówkach, kiedy dopiero poznawałem temat, to wtedy zrozumiesz, o czym mowię.Rozumiem, że zawodowo zajmujesz się dieslem, więc nie będę dyskutować, bo nigdy nie kopię się z koniem. To kiedy Wam się to zdarzyło? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 (edytowane) To kiedy Wam się to zdarzyło?Zacząłeś dobrze. Rzeczywiście- luzowanie rurek to pierwszy krok do odpowietrzenia ukladu. Natomiast drugim krokiem jest wypięcie wtyczek z wtryskiwaczy, bo nie otwierają się pod wpływem ciśnienia paliwa, jak w dieslach starego typu, tylko steruje nimi impuls elektryczny. Więc skoro zaczną pracować bez wymaganego ciśnienia paliwa, czyli, jak to mówimy, na sucho to ze względu na konstrukcję i bardzo precyzyjne wykonanie po prostu staną. I wtedy, bywa, trzeba je rozebrać. To się właśnie zdarzyło Wuesce we fordzie, najprawdopodobniej z wtryskami delphi, bo to one są najmniej odporne na takie zdarzenia :)Oczywiście wcześniej , jeśli nie ma wstępnej pompki elektrycznej, tylko jest mechaniczna, zintegrowana z pompą wysokiego ciśnienia, trzeba cały układ przepompować ręcznie. Edytowane 1 Czerwca 2014 przez grizzli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 dokładnie ;) delphi zresztą te same wtryski siedzą w 1.5dci ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 (edytowane) dokładnie ;) delphi zresztą te same wtryski siedzą w 1.5dci ;)Czyli "siara i wszystko jasne" :) Edytowane 1 Czerwca 2014 przez grizzli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 teraz 1.5 dostało simensa wiec jest bezawaryjne jeśli chodzi o układ wtryskowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.