Skocz do zawartości

Volvo C30 1.6Hdi(psa) Odpowietrzenie układu paliwowego.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć emot_wink.gif


Musiałem wyczyścić zbiornik paliwa w moim Volvo. Po ponownym podłączeniu i zalaniu paliwa auto nie chce odpalić .
Wymieniłem filtr paliwa , zalałem go paliwem jednak auto nie chce nawet załapać . Pokręciłem trochę silnikiem ale dałem sobie spokój. Nie mam koncepcji czemu nie chce odpalić, dobrze myślę że komputer mógł złapać jakiś błąd i odcina zapłon ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj musisz poluzować nakrętki aby odpowietrzyć wtryski. Po poluzowaniu krecisz aż będzie tryskac diesel. Najlepeij we dwóch. Jeden kręci na zawołanie a drugi luzuje pojedyńczo i zakręca. Jak silnik zaskoczy to możesz darować sobie resztę.

Uważaj na oczy ;)

14611articleTeaser_zpsd3c4acb5.jpg

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zacznijmy od początku-dlaczego musiałeś czyścic zbiornik? Może tu mamy częściową odpowiedz na Twoje pytanie.

Z tym samostartem bym tak radośnie nie podchodził. Bo jeśli się nie wie, jak to zrobić, może wyjść całkiem niezły bałagan.

Jeśli puściłeś układ wtryskowy na sucho, być może stoją już wtryski. Odpowietrzanie takiego układu to szereg kroków w odpowiedniej kolejności. Poluzowanie nakrętek na rurkach wysokiego ciśnienia nie wystarczy. To nie jest diesel o starej konstrukcji.

Edytowane przez grizzli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zacznijmy od początku-dlaczego musiałeś czyścic zbiornik? Może tu mamy częściową odpowiedz na Twoje pytanie.

Z tym samostartem bym tak radośnie nie podchodził. Bo jeśli się nie wie, jak to zrobić, może wyjść całkiem niezły bałagan.

Jeśli puściłeś układ wtryskowy na sucho, być może stoją już wtryski. Odpowietrzanie takiego układu to szereg kroków w odpowiedniej kolejności. Poluzowanie nakrętek na rurkach wysokiego ciśnienia nie wystarczy. To nie jest diesel o starej konstrukcji.

Wystarczy w zupełności a tekście o puszczonym układzie wtryskowym na sucho odnoszę wrażenie, ze piszesz z teorii...

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie samego filtra musiałem ze 2 minuty pompować gruchą ale franca pykneła od razu . A ta grucha jest w stanie zalać (odpowietrzyć)całą linie od zbiornika aż po pustą listwię z pompą CR czy to grubsza sprawa i trza robic jak Monter przykazał albo więcej ? Filtr napełniła bez problemu.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisze z teorii bo sam zablokowałem 4 wtryski w mondeo ;) Ja używam do tego gruchy na spreparowanym wężu te gruchy w samochodzie zwykle są w debilnym miejscu.

Ale ten układ nie jest suchy. Ale dobrze wiedzieć. mi się nie zdarzyło...jeszcze.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dobrze wiedzieć. mi się nie zdarzyło...jeszcze.

Jak ci się zdarzy, tak jak Wuesce, albo mnie, jak wchodziły pierwsze uklady CR w osobówkach, kiedy dopiero poznawałem temat, to wtedy zrozumiesz, o czym mowię.

Rozumiem, że zawodowo zajmujesz się dieslem, więc nie będę dyskutować, bo nigdy nie kopię się z koniem.

 

Ale ten układ nie jest suchy.

Musisz nauczyć się żargonu, którym operujemy w naszej branży. :) To bardzo ułatwia zrozumienie pewnych pojęć i pomaga w dyskusji, jeśli się oczywiście wie, czego ona dotyczy.

 

odnoszę wrażenie, ze piszesz z teorii...

Może rzeczywiście nie powinienem się odzywać. Udzielanie rad, gdy wokół są tabuny znawców, nigdy nie wychodzi na dobre i powoduje tylko niepotrzebne spięcia. :)

Edytowane przez grizzli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to w tym silniku przewód od smarowania turbosprężarki idzie blisko kolektora wydechowego i nagrzewa się na tyle że w środku przypala sie olej, przewód się zatyka i pada turbina ? coś gdzieś czytałem że któryś hdi cierpi na coś takiego, to jak kolega grzebie to by sobie obczaił sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik obdarzony jest sitkiem oraz wymiana oleju co 20 000 co jest chorym zagraniem marketingowym.

 

 

http://allegro.pl/pompka-do-spuszczania-paliwa-gruszka-2x-waz-i4202116494.html taka gruszka tylko nie na 2 metry tylko w sumie na metr i odpowiednie króćce pozyskujesz ze starego filtra. Przydaje się też do pieprzonej VP44(to jest dopiero gówno!).

 

Nie wiem dlaczego nie można dołożyć pompki w zbiorniku to rozwiązanie zapewnia tylko same plusy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie jezdzi na oleju pamiętającym ASO to się jakies sitko przy silniku zapycha i wtedy zdycha turbo . Tak twierdzi internet . Ja tam przepływ mam , sprawdziłem organoleptycznie luzując śrubę na turbo - godzina czyszczenia :laugh: I tak się jescze wszytko z wydechu nie wypaliło bo jak pałuje to wali w kabinie :icon_mrgreen:

Lekiem na całe zło było usunięcie tego sitka , nie wnikałem bo olej leci jak trzeba , moze już go nie mam.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...