Skocz do zawartości

CBX 750 F problem z elektryką


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z elektryką. Mianowicie po wymianie silnika złożyłem sprzęt i po kilku próbach go odpaliłem (nie gadał na 2 cylindry ale po wyeliminowaniu uszkodzonej świecy i złej kolejności wpięcia 2 fajek zagadał na 4) i przejechałem się nim. Po 900m jazdy nagle straciłem iskrę, potem przestał reagować rozrusznik, a w końcu przestało wszystko świecić i reagować (podczas prób reanimacji ruszałem tylko wiązkę bezpieczników, gdyż miałem z nią wcześniej problem). W domu sprawdziłem kable od wiązki i każdy przewodził, bezpieczniki całe więc zrezygnowany wrzuciłem ją spowrotem do instalacji. Następnie wpiąłem się z żarówką w minus aku i sprawdzałem gdzie zaświeci i świeciła w zasadzie wszędzie. Zarówno w wiązce bezpieczników, w rozruszniku, w klaksonie, światłach. Więc stwierdziłem, że sprawdzę masę na silniku. Okazało się, że nie tam nie ma więc zacząłem ruszać kablem od minusa w aku do ramy i wtedy znów wszystko się zaświeciło. Jako, że nie miałem pod ręką nowego kabla podłączyłem stary tylko tak, aby był mniej zgięty. Motocykl odpalił na 4 cylindry (pojawiły się niepokojące mnie dźwięki, których wcześniej nie było jakby coś latało w środku, nie były głośne i intensywne ale zwróciły moją uwagę, może być kwestia nierozgrzania?), pochodził chwilę i gdy się zagrzał to go zgasiłem. Po jakimś czasie znów go chciałem odpalić, ale się nie udało, strzela w kolektory a czasem w gaźnik i nie ma opcji żeby zapalił. Świece są nowe, po przejechaniu i odpaleniu mają biały kolor. Moje pytanie brzmi, po pierwsze czemu nie odpala? Czy jest możliwość, aby przestawiła mu się kolejność cewek? Czy mogę próbować zmieniać kolejność fajek i próbować odpalać bez uszczerbku dla silnika? Co się stanie gdybym tak eksperymentował z kolejnością fajek? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej zalatwiles swiece tym ostatnim odpaleniem na krotko i dlatego nie chce teraz odpalic.

Oprocz tego jak Monter napisal trzeba odbudowac ta instalacje, a wlasciwie jej strone masowa, czyli przejrzec, rozkrecic oczyscic i zakonserwowac wszystkie polaczenia instalacji z masa ( silnik i rama ) motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem przewodność kabli od modułu do cewek i jest wszystko git. Mam zapasowy moduł i po jego podpięciu nic się nie zmieniło, więc wpiąłem spowrotem "stary" i przy kolejnej próbie odpalenia załapał na moment, a potem znów nic. Przekładam cewki, kable do fajek itp. Każda świeca podaje iskrę, każda fajka i przewód też (przynajmniej w momencie gdy przykładam świecę do silnika i kręcę rozrusznikiem) ale nadal strzela w kolektory czasem i nie może załapać. Kombinowałem z różnymi ustawieniami połączeń i jedynie czasem mi odpalał na 2 i 3 cylinder (np gdy podpiąłem z lewej cewki, lub prawą podłączyłem jako lewą). Nie chcę zamawiać na ślepo modułu na allegro, tym bardziej że mam dwa w domu plus nie mam nawet pewności że to jest przyczyna moich problemów. Czy jest możliwa diagnostyka (oraz ewentualna naprawa) takiego modułu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...