Skocz do zawartości

Gaźniki GS500E


vitia
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

1. Po rozebraniu gaźników w moim moto zauważyłem, że blaszka na jednym z pływaków jest odgięta nieco bardziej niż w drugim przez co zaworek iglicowy wcześniej zamyka dopływ paliwa. Jakie powinno być prawidłowe ustawienie tzn. przy jakim położeniu pływaka powinien być zamknięty zaworek iglicowy? Czy to się ustawia "na oko"?

 

2. Zauważyłem również, że w jednym z gaźników śruba regulacji mieszanki jest w innym położeniu niż w drugim. Czy tak może być, czy może jest jakieś ustawienie fabryczne?

 

3. Mam dwa komplety przepustnic (zostały mi dwie ze starych gaźników) - w jednym oprócz otworu na iglicę są tam dwa otwory, w innych przepustnicach jeden z otworów jest fabrycznie (chyba) zasklepiony. Które są właściwe? Mam Gs500e z roku '90, wersja kanadyjska niezdławiona.

 

4. Czy można samemu wyregulować gaźniki (nie posiadając wakuometrów)? Jeśli to możliwe to mógłby ktoś w skrócie napisać na czym to polega?

 

Pozdrawiam :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

1. Poziom pływaka: 14,6 +/- 1 mm

2. Skład mieszanki (ilość obr. wykręcania): 2-2,25 i nie powinien mieć żadnych różnic między gaźnikami.

3. Patrząc od strony iglicy i tym garbikiem do góry to lewy otwór powinien być zaślepiony, a prawy wolny.

4. Nie polecam synchronizacji na "oko". Podczas synchronizacji podłączasz wakuometry do gaźników (konkretnie do dekielka gaźnika - jest tam odpowiednie wyprowadzenie na które założony jest kapturek ochronny z gumy i odpowiednio zabezpieczony). Synchronizacja polega na równomiernym ustawieniu podciśnień w gaźniku, a podciśnienie to reguluje się śrubą znajdującą się pomiędzy dwoma gaźnikami.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

 

Przy okazji zapytam o jeszcze jedną rzecz: na twojej www w dziale oddławianie GS-a jest napisane, że należy wymienic dysze główne z rozmiaru 135 na 120. Czy to znaczy, że wymienia się je na mniejsze? Czy może to tylko oznaczenie tych dysz a nie rozmiar? Pytam bo po rozebraniu gaznikow okazalo sie ze mam wlasnie 135 i nie wiem czy musze wymienic na 120 czy nie.

 

Pozdrawiam :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysze 135 są większe niż 120 ale w oddławionym GS-ie są dysze 120 akurat. Te cyferki właśnie oznaczają rozmiary dysz. Sprawdź jeszcze swoje dekielki gaźników. Być może masz dławionego sprzęta.

Pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, miałem (jeszcze do wczoraj :crossy: ) dekielki z ogranicznikami uniemożliwiającymi otwarcie się przepustnicy do końca, ale troszkę inne niż opisujesz na www. Nie było całego pierścienia ograniczającego a tylko 3 małe ograniczniki symetrycznie wokół okręgu (na stronce w dziale oddławianie gs-a na zdjęciu stoczonej już pokrywki widać takie 3 kółeczka- były właśnie w tych miejscach) - blokowały przepustnice ok 2 mm.

 

W serwisówce podaje się również rozmiar dyszy głównej #122,5, słyszałeś może o takich? Ale już za późno, zamówiłem dzisiaj w Larssonie 2 dysze #120 korzystając z nr katalogowego na stronce :evil:

 

Jutro montaż (dysze #120, przepustnice z 1 otworkiem i dekle bez ograniczników) i regulacja, mam nadzieję, że będzie w końcu dobrze.

 

Pozdro! :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak słyszałem o tych 122,5. Różnice te pomiędzy 120 a 122,5 mogą wynikać z różnic w klimacie. No wiesz gdzieś jest cieplej a gdzieś chłodniej :buttrock:. Ja polecam 120 bo takie są w Niemczech a więc klimatycznie zbliżone do Polski. :crossy:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wszystko tak jak napisałem i jest SUUUUUUPER!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jeszcze nigdy Suka tak dobrze nie chodziła, zawsze były jakieś dławienia, nie mozna było się wkręcić pow. 9000obr/min itp. Aczkolwiek nie robiłem synchro gaźników, bo nie mam wakuometrów, ale i tak jest dobrze - no, może na niskich obrotach lekko szarpie (mysle, że po synchronizacji bedzie ok).

 

Dzięki za wszystkie uwagi.

 

Pozdro! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

a więc najlepiej na początku spuścić paliwo bocznymi śrubami przy gaźnikach klucz 8mm , z ich dna wychodzą małe rurki gdzie możesz podłożyć wężyk i zlać sobie do słoika :icon_mrgreen:

jak dostaniesz sie już do gaźników to odwróć je o 180stopni i odkręć pokrywki (te dolne od komory paliwa)

następnie wyjmujesz pływaki, tylko uważaj żebyś zaworku iglicowego nie zgubił

bierzesz każdy pływak, w jedenj ręce go trzymasz a drugą za pomocą zwykłej pincety do paznokci chwytasz za blaszkę, która zamyka zawór iglicowy - blaszkę tą musisz tak odchylić aby po założeniu pływaka zamykał on zawór iglicowy w położeniu 14,6mm (+/-1mm) - zmierzysz to sobie np linijką od krawędzi gaźnika bez pokrywki którą zdemontowałeś do dolnego krańca pływaka (czyli jego baniaczków- które utrzymują go na powierzchni paliwa), musisz tylko uważać jak będziesz wyginał blaszkę bo nie można ją tak sobie ruszać w jedną i druga stronę bo na końcu Ci odpadnie, trezba to robić delikatnie - każdy mm zmiany położenia blaszki bardzo wpływa na położenie pływaka względem komory i zaworu iglicowego

 

jakby co to napisz na GG to jeszcze Ci wytłumaczę jak mnie złapiesz , a nie będziesz jeszcze czegoś rozumiał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

witam,nie wiem czy dział jest odpowiedni na moje pytanie,ale mam problem ze spadkiem mocy jak się moto nagrzeje,jak jest zimny wchodzi na pełen zakres obrotów,ale jak tylko się rozgrzeje traci moc,kreci tylko do 6 tyś,wymieniłem już prawie całą elektronikę od zapłonu,gaźniki były czyszczone i synchronizowane na zegarach,paliwo dostaje,świece HGK.

proszę niech ktoś coś doradzi bo jestem już zdesperowany oblać benzyną i ją podpalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...