Skocz do zawartości

Problem z zanikającą iskrą


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent: Kawasaki ZR 550 Zephyr 1993r.

Objaw jak w temacie: zanikająca iskra, silnik pracuje w zależności od humoru.

 

Co zostało zrobione/sprawdzone. Sprawdziłem czy wszystkie napięcia zasilające dochodzą do modułu zapłonowego/cewek WN- dochodzą. Sprawdziłem czy wyłącznik kosy działa- działa. Sprawdziłem czy generator impulsów działa- działa (wartość zmierzona impulsatora wynosi 400 ohm i zmienia się podczas kręcenia silnikiem w granicach od 400 do 500 ohm, cewki zapłonowe sprawdziłem- działają. Efekt jest taki że raz iskra jest, raz tej iskry nie ma. Sprawdzałem to bezpośrednio na wyjściu z modułu zapłonowego- i już tutaj właśnie zanika ten impuls. Tak jak pisałem napięcie na zasilanie modułu zapłonowego dochodzi, impulsator niby działa, a iskra mimo to raz jest/raz nie ma. Dla upewnienia podmieniłem na drugi moduł zapłonowy i sytuacja jest taka sama. Podłączyłem również na krótko instalację zapłonową, pomijając instalację elektryczną motocykla, i odpaliłem w ten sposób moto, ale efekt jest nadal taki sam, czyli iskra raz jest, a za chwilę jej nie ma. Wychodzi na to że być może jest uwalony impulsator, tylko dlaczego w momencie kiedy impulsator generuje impulsy, sygnał na module jednym i drugim raz jest/raz nie ma.

 

Dodam jeszcze, że w momencie kiedy iskry nie było na dwóch oryginalnych modułach, podłączałem (w celach testowych) moduł od poloneza, i tu uwaga iskra jest... może, ale nie sądzę aby były uwalone dwa moduły?

 

Jakieś pomysły?

Edytowane przez KARDAN-IN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie sprawdzę raz jeszcze oscyloskopem impulsator na zimnym/ciepłym silniku (choć wszystko chyba wskazuje jednak na moduł, ponieważ nawet kiedy impulsator wysyła impuls do modułu- ten z kolei nie daje impulsów na wyjściu do cewek). Jeżeli pomiar impulsatora będzie pomyślny tzn. że sprzedawca sprzedał właścicielowi moto świadomie/lub nie, uszkodzony moduł zapłonowy. I jeżeli faktycznie okaże się że jest to wina modułu, to zdziwi mnie tylko to, że dwa moduły są uszkodzone w taki sam sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wueska (nasz forumowy kolega) naprawia moduły jakby co. Jesli nie ma zimnych lutów w modułach to z reguły zdychają tranzystory na wyjściu na cewki.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak, dzisiaj założyłem kolejny moduł zapłonowy i..... iskry dalej nie ma. Już sam nie wiem, ale podmienione trzy moduły (uwalone) pod rząd to chyba lekka przesada- prawda?. Sprawdziłem impulsator oscyloskopem i odczyt jest. Mało tego wziąłem podpiąłem induktor kabelkami do samochodowego układu zapłonowego, i kiedy kręcę silnikiem kawachy to iskra jest cały czas na świecy w zapłonie samochodu, a w motorze nie ma. Teraz zostaje mi mimo wszystko podstawić jeszcze jeden element którego nie podmieniałem - impulsator.... i zobaczymy. Jeśli na drugim impulsatorze (o ile będzie sprawny) iskry dalej nie będzie, tzn. że prawdopodobnie trafiły mi się po kolei trafione moduły, albo trafiony impulsator.

Z kolei moduły podłączone pod układ zapłonowy samochodu (celem sprawdzenia tylko czy iskra "skacze"), wyzwalają iskrę tylko raz na jakiś czas lub wcale, a w zefirze iskry nie ma w ogóle.

 

Zmierzony impulsator (niezależnie od tego czy iskra jest, czy jej nie ma) ma wartości od 400 do 500 ohm, napięcie 1,78V AC

 

Czy jest jakiś schemat co do sprawdzenia modułu zapłonowego multimetrem?

Edytowane przez KARDAN-IN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak, dzisiaj założyłem kolejny moduł zapłonowy i..... iskry dalej nie ma. Już sam nie wiem, ale podmienione trzy moduły (uwalone) pod rząd to chyba lekka przesada- prawda?. Sprawdziłem impulsator oscyloskopem i odczyt jest. Mało tego wziąłem podpiąłem induktor kabelkami do samochodowego układu zapłonowego, i kiedy kręcę silnikiem kawachy to iskra jest cały czas na świecy w zapłonie samochodu, a w motorze nie ma. Teraz zostaje mi mimo wszystko podstawić jeszcze jeden element którego nie podmieniałem - impulsator.... i zobaczymy. Jeśli na drugim impulsatorze (o ile będzie sprawny) iskry dalej nie będzie, tzn. że prawdopodobnie trafiły mi się po kolei trafione moduły, albo trafiony impulsator.

Z kolei moduły podłączone pod układ zapłonowy samochodu, wyzwalają iskrę tylko raz na jakiś czas lub wcale, a w motocyklu iskry nie ma w ogóle.

 

Zmierzony impulsator (niezależnie od tego czy iskra jest, czy jej nie ma) ma wartości od 400 do 500 ohm, napięcie 1,78V AC

 

Czy jest jakiś schemat co do sprawdzenia modułu zapłonowego multimetrem?

 

 

 

Nie wiem jak zmierzyęłs to 1,78V AC ale jesli to jest szczytowa wartosc to to nie jest sprawny impulsator .Żeby zmierzyć wartosci napięcia na impulsatorze to :

- mierzysz oscyloskopem wartosc szczytowa (pomiar DC - ze składowa stałą , pomiar AC w tym wypadku może dac zaniżony wynik )

- wpinasz diode prostowniczą szeregowo a za nią kondensator równolegle pomiędzy wyprowadzenia impulsatora i mierzysz napięcie na kondensatorze zwyklym multimetrem DC . Kondensator naładuje się do wartosci prawie szczytowej .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej podać zamiast impulsu z czujnika impuls z generatora. Metoda jest chyba najpewniejsza.

 

Masz tu linka możesz sobie kupić przyda się:

 

http://allegro.pl/generator-funkcji-g-432-meratronik-sprawny-i4124594680.html

 

inna droga dla bardzo opornych to impulsator od chińczyka(30zł) i kawałek silniczka z kołem i znacznikiem wysterowanego PWM. Taki generator dla upartych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...