Skocz do zawartości

tarcza hamulcowa


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o przytkany przewód miałem coś takiego w fordzie po lekkim naciśnięciu na hamulec koło blokowało,ale jak to sprawdzić

Po zdemontowaniu dmuchnij w niego ustami. Drożny przedmuchasz w zasadzie bez oporu, jeśli będzie przytkany, z pewnością poczujesz, bo nie da rady go przedmuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wychodzi na to że muszę wymienić klocki ponieważ są krzywo zdarte .Po dokładnym obejrzeniu zauważyłem że tłoczki na zewnątrz zacisku są prawie całkowicie schowane a na wewnątrz mocno wystają.Klocek zewnętrzny cały czas trze o tarczę .Morze ktoś podrzuci w którym miejscu na ośce ma być dokręcona stopa lagi.Tam nie ma żadnego oporu ani ogranicznika.Po odsunięciu lagi 2mnm na zewnątrz tłoczki wystają mniej więcej po równo ,czy tam jest jakiś wymiar mocowania lagi od koła czy tak na pałkę się to skręca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby brakowało Ci tulejki dystansowej? Powinna być tulejka na ośce, opierająca się z jednej strony na ladze a z drugiej na łożysku koła, simerring koła pracuje na tej tulejce.

 

Prześlij zdjęcie jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tulejki są z obu stron nie pamiętam z której dłuższa lub krótsza ,tylko że z prawej lagi nie dotyka do niej ponieważ na ośce jest rant i os z tulejką z kręcone są z lewa stroną a prawa nie ma ogranicznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A który to jest rok RK?

 

Serwisówka od 2006 mówi tak:

 

1. Umieść koło między lagami a oś po prawej stronie pojazdu,

2. Nasmaruj oś.

3. Przytrzymując koło, wsuń oś przez prawą lagę, krótki zewnętrzny dystans i bęben koła aż gwintowany koniec osi zacznie się pojawiać z lewej strony bębna,

4. Oś ma być wysunięta 3 zwoje gwintu z łożyska koła po lewej stronie, wsuń oś przez długi zewnętrzny dystans i lewą lagę aż z prawej strony faza na osi dojdzie do prawego dystansu.

5. Załóż podkładkę, podkładkę blokującą i nakrętkę,

6. Włóż pręt lub wkrętak w otwór osi i trzymając go dokręć nakrętkę osi 68-75 Nm.

7. Włóż wiertło 7/16" (11.1125 mm) do otworu osi w miejsce pręta lub wkrętaka,

8. Odciągnij lagę tak, żeby oparła się na wiertle i dokręć śruby blokady osi na ladze momentem 14.9-20.3 Nm.

9. Wyciągnij wiertło z otworu osi.

10. Zainstaluj zacisk hamulcowy:

a. Użyj osłony żeby zabezpieczyć błotnik przed uszkodzeniem,

b. Z zaworem odpowietrzającym u góry, załóż zacisk tak, żeby tarcza była pomiędzy klockami. W razie potrzeby rozsuń klocki żeby mieć miejsce na wsunięcie na tarczę.

c. Przymierz górny otwór montażowy zacisku do górnego mocowania na ladze. Luźno wkręć długą śrubę mocującą zacisk do lagi.

d. Wkręć krótką śrubę mocującą zacisk do lagi w dolny otwór. Dokręć tą śrubę momentem 37.9-51.5 Nm

e. Dokręć górną śrubę momentem 37.9-51.5 Nm,

f. Powtórz punkt 10 dla zacisku po drugiej stronie

11. Wciśnij dźwignię hamulca przedniego kilka razy, żeby ustawić klocki na tarczy.

Edytowane przez wallygatorr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi być wiertło,pójdź do tokarza i wytoczy Ci pręt o podanych wymiarach.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopy!!!

z tym wiertłem to nie przesada?

Ustawiłbym lagę na osi tak, aby tłoczki obu stron były mniej więcej równo wysunięte i dokręciłbym dół.

Będzie równo.

 

Klocki jak jeszcze grube, też bym nie zmieniał. Dotrą się do tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rabbit, ja tylko przetłumaczyłem z oryginalnej serwisówki HD od Touringa 2006.

 

Dlaczego wiertło? Bo HD od zawsze podawał w serwisówkach specjalne narzedzia (Jims xxxx) albo kawałek odpowiednio wygiętego druta.

 

Lady68 miał tłoczki równo wysunięte, tylko zacisk nie był równolegle do tarczy, co spowodowało tarcie hamulca i zuzycie klocków "pod kątem".

 

A po co kombinować z wiertłem lub dotoczonym prętem - bo wtedy masz pewność, ze jest dobrze, a sposób jest pewny i prosty...

Edytowane przez wallygatorr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wally, ale przecież napisane jest:

"Po dokładnym obejrzeniu zauważyłem że tłoczki na zewnątrz zacisku są prawie całkowicie schowane a na wewnątrz mocno wystają.Klocek zewnętrzny cały czas trze o tarczę ."

 

Czyli laga jest za blisko koła. I mimo całkowicie schowanego tłoczka klocek dociśnięty jest do tarczy.

Wystarczy odsunąć.

A regulacja względem otworu w osi może być złudna jeśli tulejka jest niewłaściwej długości - oczywiście to nie jest stwierdzenie ale moto stare nie wiadomo co ma.

A celem jest centralne ustawienie zacisku względem tarczy a nie książkowe wg osi.

 

Żeby zacisk był nierównolegle do tarczy, to laga musiałaby być skręcona albo powierzchnie otworów mocujących laga/zacisk nierównoległe.

W takim przypadku mały błąd nie problem - klocki się dotrą krzywo i będzie OK,

a duże zukosowanie to trza wyrównać lub wymienić lage lub zacisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rabbit, niestety się mylisz - regulacja względem otworu osi jest regulacją równoległości obu lag. Ustawienie koła względem lag to zadanie właśnie tulejek - dlatego ważne jest, żeby nie zamienić ich stronami.

 

Jeżeli tulejka jest niewłaściwej długości - to należy skontaktować się z dealerem HD (takie części ciężko kupić w aftermarkecie, HD dużo za to nie liczy) i kupić nowe tulejki dla tego motocykla i tego rocznika - i to jest jedyny sposób usunięcia problemu.

 

Ustawianie lagi " na oko" niesie ze sobą więcej problemów - oprócz zacisków będzie to nierówna praca zawieszenia (przez brak równoległości lag zwiększą się opory, niekoniecznie równo w obu lagach), jednostronne zużycie tulejek zawiasu w lagach, i zużycie simeringów zawieszenia.

 

Uważam, że problem lady68 jest problemem ustawienia lagi. Ja osobiście w tym momencie ustawiłbym wszystko wg instrukcji, jeśli ustawienie zacisków względem tarczy będzie ok to wymieniłbym jeszcze wszystkie 4 klocki hamulcowe - założenie z jednej strony nowych, które mogą mieć inną twardość - czyli inną siłę hamowania - jest ryzykowne i też niezdrowe dla sprzęta - będą różne momenty skręcające oddziałujące na lagi, co może skutkować niemożnością utrzymania prostego toru jazdy podczas hamowania.

 

Lady68 - jeżeli będziesz potrzebować tanich dobrych klocków to napisz mi priv, niedaleko mnie jest firma robiąca klocki i okładziny hamulcowe, klocki do HD mają na półce, a oprócz tego mogą dorobić klocki z mieszanki jaką potrzebujesz - kolega dorabiał u nich klocki do FXSTC z chromowanymi tarczami, i dopiero wtedy przestały mu piszczeć hamulce, i nawet zaczęły "spowalniać" jak w HD z jedną tarczą...

 

Jeżeli laga lub zacisk są uszkodzone w wyniku "przygody" jaką miał ten motocykl i nie da się tego prawidłowo ustawić - do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wally,

No to przepraszam. Myliłem się. :notworthy: Jednak co instrukcja to instrukcja.

Przyznaję że jeśli tulejki, oś i piasta są prawidłowe, to ustawienie wg. instrukcji daje pewność poprawnej pracy zawieszenia.

 

 

A jak wygląda sprawa równomierności momentów skręcających oddziałujących na lagi w przypadku jednej tarczy?

Jak z utrzymaniem toru jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...