Skocz do zawartości

Motocykl nie pali - procedura diagnozy - GSXR 600 k4


p.kuptel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Motocykl to gsx-r 600 k4.

W 2013 miałem nim gruza w Poznianiu. Straciłem przedni i tylny stelaż, zbiornik, klamki, przełączniki, itp.

Motocykl wielokrotnie "dachował".

 

Kupiłem k5 która ma służyć jako dawca.

 

Podjąłem próbę odpalenia k4.

Co mi się udało:

- z racji że elementy takie jak zegary, akumulator itp po gruzie leżały na trasie przelotu motocykla, rozdzieliły się z maszyną, wykonałem gruntowny przegląd styków, elementów takich jak irbox, wszelkie linki, przewody. Kupiłem nowy akumulator,

- po uruchomieniu stacyjki ożyły zegary

- niestety pompa, zamiast wydać z siebie standardowy dźwięk, średnio go potrafię opisać, taki około 2s, że się załącza i pewnie testuje, wydała tylko początkowe że tak powiem "plum" ;-)

- jestem pewien że pompa działa bo w drugim motocyklu wszystko działa OK

 

Szukam powodów dla których pompa może nie funkcjonować.

Power Commander nie wykazuje oznak życia, w sensie po włączeniu stacyjki na ON, żadna lampa w PCIII się nie odpala. Czy to on może być problemem?

 

Czy po takiej dezintegracji konieczne jest przejrzenie wszystkich styków i nasmarowanie ich jakimś "styko turbo regeneratorem"?

 

Znacie może kogoś kompetentnego w Warszawie z którym mógłbym się ustawić na diagnozę problemu jeżeli samemu mi się nie uda odpalić maszyny?

 

Niestety elektyka to nie jest mój konik i średnio dysponuję czasem więc szukam skrótów,

 

Z góry dzięki za info

Piotr

Edytowane przez p.kuptel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znacie może kogoś kompetentnego w Warszawie z którym mógłbym się ustawić na diagnozę problemu jeżeli samemu mi się nie uda odpalić maszyny?

Niestety elektyka to nie jest mój konik i średnio dysponuję czasem więc szukam skrótów,

 

Po takiej przygodzie przyczyn braku reakcji pompy moze byc wiele. Ciezko cokolwiek konkretnego, poza ogolnikami, poradzic nie widzac sprzeta.

Jesli nie uda Ci sie zrobic postepow we wlasnym zakresie to zapraszam. Lubie elektryczne zagadki :).

MOTOKOFEINA.PL - Tuning i chiptuning motocykli. Hamownia motocyklowa Warszawa (Nadarzyn).

Serwis i przygotowanie na tor. Blokady mocy na kat. A2. Obsługa ogumienia.

Akcesoria tuningowe: Rapid Bike, Cordona Quickshifters, Sprint Filter, PZ Racing, 4Racing Components,PK Power.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak podłączysz pompę na krótko i moto odpali to znaczy że tylko w tym jest przyczyna i zawężasz krąg poszukiwań Czyli przekaźnik / bezpieczniki wyjmij bezpiecznik i sprawdź miernikiem czy jest zamknięty obwód. Przekaźnik można też zmostkować (włożyć kabel miedzy 2 wsuwki) tylko musisz zobaczyć które piny po schemacie na przekaźniku wtedy pompa będzie pracować cały czas i wtedy spróbuj odpalić moto jak zagada to znaczy że tylko przekaźnik a jak nie gada to może być jeszcze wiele rzeczy... Testuj bo sezon już idzie wielkimi krokami :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując:

1) mogę podłączyć pompę do drugiego aku i jak moto odpali to znaczy że przekaźnik, jak nie odpali to pkt 2

2) mogę zmostkować przekaźnik - operacja spowoduje wymuszenie działania pompy i jak moto odpali to znaczy że przekaźnik, jak nie odpali to pkt 3

3) wyjmuję bezpiecznik od pompy i sprawdzam miernikiem zamknięcie obwodu - jak malina to jestem w dupie, jak nie to wymiana bezpiecznika ;ub inny problem

 

Dobrze rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej przekaźnik ma styki 30(stały plus po bezpieczniku) 87(plus po zwarciu przekaźnika) 85+ po zapłonie, 86 masa.

 

 

Jeśli zmostkujesz 87 i 30 pompa ma zadziałać

 

Sprawdzasz czy jest impuls na styku 85 i masa na 86(będą to 2 cienkie przewody). Wykonaj pomiary zwykła próbówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vstrom 650 tez miał iskre na swiecach ale bez immo zupa nie leciała z wtryskow . Prosta probówka na diodzie powinna pozwolić zauważyć czy idzie sygnał na wtryski .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy na 30 pinie w gnieździe przekaźnika w ogóle jest zasilanie

 

Na 85 pinie sygnał jest tylko na kilka sekund, pojawia sie na stałe dopiero po odpaleniu silnika.

 

Silu, wywal PowerCommandera, przynajmniej na czas diagnozowania usterki/usterek

 

I co za pomysł z mostkowaniem przekaźnika? Po prostu nowy zamontuj i tyle.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy na 30 pinie w gnieździe przekaźnika w ogóle jest zasilanie

 

Na 85 pinie sygnał jest tylko na kilka sekund, pojawia sie na stałe dopiero po odpaleniu silnika.

 

Silu, wywal PowerCommandera, przynajmniej na czas diagnozowania usterki/usterek

 

I co za pomysł z mostkowaniem przekaźnika? Po prostu nowy zamontuj i tyle.

a jak to nie przekaźnik to po co wydawać kasę jak jeszcze nie zdiagnozował usterki :banghead:

może od razu wymienić piec i wiązkę el- po co się babrać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie czy na zegarach wyświetla jakieś komunikaty po zwarciu kostki diagnostycznej. A nowego przekaźnika nikt nie każe kupować. Na allegro są po 20 zeta. Więc nie wiem czemu te dywagacje o inwestycjach czy warto kupować przekaźnik. Odpowiedź jest taka ze warto bo jeżeli ktoś nie jest w stanie na sucho sprawdzić w kostce przekaźnika czy jest stałe napięcie i dodatkowy plus z kompa do sterowania przekaźnik- pompa to nic innego nie pomoże jak tylko zainwestowanie bagatela 20zł. Poza tym chyba kolega sam nie jeździ, ktoś ma jakiegoś gixa i można na chwile podpiąć drugi przekaźnik. Powinien być pod przednim siedzeniem przykręcony nad akumulatorem do wypełnienia zadupka. A Power Commander obowiązkowo do wypięcia na czas ogarnięcia sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...