Skocz do zawartości

Suzuki Burgman 400 gaśnie!!


luka270
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

dokładnie słabnie i gaśnie .........Według mnie łapie wałek w głowicy. Klasyczny błąd przy składaniu 4t.........może ktoś to wyjaśnić.Jutro zmienię cały gaźnik i powinna sprawa się wyjaśnić jak to paliwo,bo jak do tej pory szukam w głowicy mojego problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie słabnie i gaśnie .........Według mnie łapie wałek w głowicy. Klasyczny błąd przy składaniu 4t.........może ktoś to wyjaśnić.Jutro zmienię cały gaźnik i powinna sprawa się wyjaśnić jak to paliwo,bo jak do tej pory szukam w głowicy mojego problemu

Że niby za ciasno spasowany wałek ze swoimi gniazdami , osiowo lub poprzecznie . Prawdopodobnie nie ma tam panewek wymiennych ( nie przypominam sobie moto w którym wałek w głowicy byłby łozyskowany na panewkach wymiennych ale nie we wszystkim grzebałem .. ) więc jakim cudem (bez ingerencji mechanicznej ) to pasowanie zepsuć ...

Pozatym zakładając że wałek by "łapał" to piec nie kręcił by lżej . A co do paliwa to samostart bardzo ułatwia zapłon nawet najchujowszej mieszanki , było psikane i nie trybi - pozostaje za mały luz zaworowy lub zapchany dolot powietrza (stary filtr ) albo brak filtra powietrza bo bez niego tez czasem nie bangla . Nawet kompletnie zawalony i pusty gaźnik nie byłby w stanie uniemożliwić kilku zapłonów na samym samostarcie .

Jesli masz dźwigienki w głowicy a nie mozesz dostać manometru to sprawa jest prosta - dorzuć kontrolnie po 0,05mm na każdej bo jesli pali na zimno a na ciepło traci kompresje to tyle mniej więcej może brakować . Jesli sie nie uda - dodać jeszcze 0,05 i spróbowac . Jak odpali to mussz trochę si epobawić z luzami żeby nie gasł i nie było klepania .

A powyzsze zjawisko przerabiałem na przykaldzie kilku skośnych skuterków z gunwolitu , znikał luz i moc baotiana :laugh:

 

Jeśli to nic nie da to inną przyczyną może być uszkodzony moduł zapłonowy , po minucie pracy kocówka mocy w module się przegrzewa i nie chce pracować. Tutaj można zapiąć lampę stroboskopową na kabel WN - nie ma iskry to stroboskop nie błyśnie .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że niby za ciasno spasowany wałek ze swoimi gniazdami , osiowo lub poprzecznie . Prawdopodobnie nie ma tam panewek wymiennych ( nie przypominam sobie moto w którym wałek w głowicy byłby łozyskowany na panewkach wymiennych ale nie we wszystkim grzebałem .. ) więc jakim cudem (bez ingerencji mechanicznej ) to pasowanie zepsuć ...

Pozatym zakładając że wałek by "łapał" to piec nie kręcił by lżej . A co do paliwa to samostart bardzo ułatwia zapłon nawet najchujowszej mieszanki , było psikane i nie trybi - pozostaje za mały luz zaworowy lub zapchany dolot powietrza (stary filtr ) albo brak filtra powietrza bo bez niego tez czasem nie bangla . Nawet kompletnie zawalony i pusty gaźnik nie byłby w stanie uniemożliwić kilku zapłonów na samym samostarcie .

Jesli masz dźwigienki w głowicy a nie mozesz dostać manometru to sprawa jest prosta - dorzuć kontrolnie po 0,05mm na każdej bo jesli pali na zimno a na ciepło traci kompresje to tyle mniej więcej może brakować . Jesli sie nie uda - dodać jeszcze 0,05 i spróbowac . Jak odpali to mussz trochę si epobawić z luzami żeby nie gasł i nie było klepania .

A powyzsze zjawisko przerabiałem na przykaldzie kilku skośnych skuterków z gunwolitu , znikał luz i moc baotiana :laugh:

 

Jeśli to nic nie da to inną przyczyną może być uszkodzony moduł zapłonowy , po minucie pracy kocówka mocy w module się przegrzewa i nie chce pracować. Tutaj można zapiąć lampę stroboskopową na kabel WN - nie ma iskry to stroboskop nie błyśnie .

 

bez filtra tym bardziej nie odpalilby na zimnym a swoja drogą janosik ja cały czas myślę o problemie z modułem ale najpierw niech sprawdzi to co ma sprawdzić; zawory i paliwo....

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na brak filtra najprościej i najszybciej użyc dłoni do przytkania wlotu gardzieli gaźnika . Z tego co pamietam wieksze sprzęty bez filtra potrafiły chodzić , niepoprawnie ale jednak , z mniejszymi był problem choć tu nie ma reguły - filtr ma być i koniec ,jak papierowy to nic poza zamontowaniem nie robić , jak gąbkowy to nasączyć preparatem do filtrów .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a5de4e3c5ba3063b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/71d15147cc06ca05.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7b8ee4e7dc4a08f.html

i tak sie składa ze ''wueska'' miał racje co teraz mam zrobic ????głowica była kupiona a wałek z innej ale tam nie ma panewek jest na zdjęciu pokazana ta która miałem i co teraz ??????

Edytowane przez luka270
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na te gustowne wykończenie tym popularnym i ceniącym się dobrą opinią czerwonym uszczelniaczu, sugeruję złożyć to tak jak było i zlecić tą usługę komuś, kto ma większą wiedzę, paradoksalnie prawdopodobnie wyjdzie taniej niż brnąć w to samemu i 10x kupować te same części. Z Twojego opisu zrozumiałem, że w miarę rozgrzewania się silnika, obroty malały i po zgaśnięciu nie ma oporów, ale patrząc na te zdjęcia musiało być odwrotnie.

qxl7.png

Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowych

Ostrów Mazowiecka

793736001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne ale tak było.silnik zmiejszał obroty i gasł ale gdy kręciłem kluczem to chodził lżej niż przed zapaleniem wiec moze to byc troche logiczne gdy był zimny to nie było oleju w głowicy i cylindrze gdy pochodził i zgasł to wtedy kluczem lżej się obracał.tylko teraz jest kwestia jak z tego wybrnąć tam nie ma żadnych panewek ????a co do uszczelniacza to tyle razy była pokrywa zdejmowana ze wole tego nie pisać!:)

Edytowane przez luka270
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego składa się powoli i zwraca uwagę na wszystko, żeby nie było konieczności późniejszej ingerencji. "Klawiatura" i wałek na pewno do wymiany, głowica prawdopodobnie również, ale daj jakieś lepsze zdjęcie, nie musi być całej głowicy, tylko miejsca pracy wałka. Sprawdź pompę oleju, czy nie ma w niej resztek silikonu, potem złóż to na tych częściach co masz i zmierz ciśnienie oleju.

qxl7.png

Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowych

Ostrów Mazowiecka

793736001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luka , pusc swoje dziecko na WF w butach o numer za małych to ci powie że go nogi jebią , a ty nie potrafisz dodac prostej informacji ze masz ulepa .

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kapnij oleju na podpory ,załóż klawiature , wykręć świece ,zakręć bez zakładania czapki i popatrz czy wylatuje olej z podpór wałka (czy w ogóle tłoczy go do głowicy ).

Ciasne pasowanie utrudnuiłoby kręcenie nawet kluczem za wał , tylko tam nie ma oleju na podporach .... uszczelka pod głowicą tez na czerwony ?



Opisz przebieg "remontu" , ze szczegółami.

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

''remont'' :biggrin:

-nowy tłok,pierścienie,sworzeń

-komplet uszczelek (lecz pod dekiel klawiatury nie ten model i przez to uszczelniacz koloru czerwonego)

-nowe uszczelniacze na zaworach

-głowica (uszczelniacze nowe docierane zawory

-głowica była kupiona używka bo w poprzedniej zawór uszkodził gniazdo

-wałek zmierzony- zgodnie z serwisówką

-klawiatura dokręcana z siła 10Nm

-nowy napinacz

Olej tłoczy do głowicy , było to sprawdzone lecz na podporach?????bo jak by były wałek na panewki sprawa by była jasna co do osadzenia.

Edytowane przez luka270
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym zdjęciu masz 2 strzałki czerwone

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/71d15147cc06ca05.html

 

Czy dokładnie z tych miejsc wylatuje olej (spod wałka ) bo ja go na wałku nie widze chyba że to starsze zdjęcie sprzed odpalenia ?

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz drugą świece, to po zgaśnięciu moto wymień szybko świecę na nową(drugą) jeśli odpali to wina świecy.Świece po remoncie tłok-cylinder często padają bo opiłki osiadają na elektrodzie i są przebicia, szczególnie pod ciśnieniem w komorze sprężania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...