Skocz do zawartości

Suzuki SV650n 2002 Urwana Sruba od kolanka przy cylindrze


Pankes
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

 

Próbowalem odkrecic kolanko w moim bzyku, mowie o przodzie, i urwalem jedna nakretke,z kawalkiem gwintu, teraz zdalem sobie sprawe ze to nie sa szpilki tylko prety gwintowane wychodzace z cylindra, drugiej narazie nie ruszalem , mocze ja w WD40, sprobuje pojutrze, ale mam pytanie, jak wykrecic ta srube(pret gwintowany) czy wogole jest taka mozliwosc? I ewentualnie co potem, bo po jednej stronie brakuje gwintu na nakretke,gwint urwal sie rowno z otworem kolanka. O ile pojdzie mi dobrze druga sruba, to co zrobic zeby bylo dobrze z pierszwa, zeby kolanko bylo dobrze dokrecone.

 

Dodam tylko ze mam zamiara druga nakretke psikac WD40 ze 2 dni pare razy na dzien, i mam zamiar podgarz palnikiem kolanko przy cylindrze.

 

Prosze o porade

Edytowane przez Pankes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj fote.

Jeśli jest to pręt wkręcony w głowice to pół biedy bo można go wykręcić i wkręcić jakiś pręt o podobnym wymiarze i gwincie ale jeśli jest to odlew (nie wkręcony) to ciężko będzie.

I daj znać jak poszła ta druga. Jak już zdejmiesz to kolanko to wstaw foto, tylko takie żeby było widać o co chodzi i jak to jest zamocowane w głowicy

 

z tego co widzę po fotach na google to nie ma tragedii jest to tak zrobione że nawet jak się urwała to jest dobry dostęp żeby próbować ją wykręcić a jak pęknie w taki sposób że nie będzie się dało wykręcić to w tym miejscu można to rozwiercić i ponownie nagwintować albo dać helicola

Edytowane przez MaciekV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj fote.

Jeśli jest to pręt wkręcony w głowice to pół biedy bo można go wykręcić i wkręcić jakiś pręt o podobnym wymiarze i gwincie ale jeśli jest to odlew (nie wkręcony) to ciężko będzie.

I daj znać jak poszła ta druga. Jak już zdejmiesz to kolanko to wstaw foto, tylko takie żeby było widać o co chodzi i jak to jest zamocowane w głowicy

mam tez nadzieje ze to pret OBY!!! Wstawie foty z przebiegu calej operacji!!!

 

Teraz moje kolejne pytanko, na przyszlosc, jakby mi sie udalo ta druga odkrecic, to jaki polecacie sposob, na wykrecenie tego preta ulamanego z glowicy, bo to pewnie zapieczone wszystko, ja mysle zeby przyspawac cos prostopadle na koncu i probowac obrucic, tylko co jak nie bedzie chcial ruszyc,

prosba o sposoby jakich uzywacie.

 

Dziekuwa,

 

Caly proces oczywiscie zsfotografuje i opisze po calej robocie

 

Aha , jak tu fotke zapodac????? Pojde zaraz do garazu i zrobie

 

Sorka za takie pytania ale swiezy jestem jesli o fora chodzi

 

zalaczam foty,,,

 

tez mam nadzieje ze pojdzie git,

post-74842-0-30851600-1392925291_thumb.jpg

post-74842-0-38574700-1392925304_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wierć i nie klej żadnym klejem.Odkręcaj drugą pójdzie to dobrze a jeśli się urwie to nie ma problemu.Do pozostałości przyspawaj najlepiej większą nakrętkę i odkręcaj.To najlepszy i najszybszy sposób na urwane śruby.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzę silnik wyjęty ze zwłok motocykla - na początek odkręć drugą śrubę a jak się urwie to nie płacz tylko znajdź dwie nakrętki M10 i daj to spawaczowi niech przyspawa je do wystających kawałków urwanych śrub a zaraz po spawaniu zanim wystygnie obficie pryskaj WD40 - po kilku minutach i delikatnym kręceniu o kilka stopni lewo-prawo śruba powinna ruszyć.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mi tak troche ten klej nie podchodzil,gorzej jak spawne i dalej sie bedzie ukreacac,ale trzeba byc optymista, takie troche angielskie rozwiazanie, tasma, albo klej, ale dzieki za porady, pomecze jeszcze troche wd-kiem i sie zabieram jutro, albo pojutrze, opisze, jak poszlo,



Jak widzę silnik wyjęty ze zwłok motocykla - na początek odkręć drugą śrubę a jak się urwie to nie płacz tylko znajdź dwie nakrętki M10 i daj to spawaczowi niech przyspawa je do wystających kawałków urwanych śrub a zaraz po spawaniu zanim wystygnie obficie pryskaj WD40 - po kilku minutach i delikatnym kręceniu o kilka stopni lewo-prawo śruba powinna ruszyć.

Dzieks, Ten silnik, nie jest wyjety ze zwlok, moim zdaniem nie ma tragedii, probuje go odbudowac,lubie ten motor

Silnik caly czas siedzi na miejscu.

 

A kolanko obcialem bo i tak bylo zagiete , a mam drugie,

Edytowane przez Pankes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę spanikowałeś ale nie jest tak źle :) jak masz czym przyspawać drugą nakrętkę i duży klucz to powinno puścić beż większych problemów

ps. na przyszłość są lepsze środki odrdzewiające niż WD40... zerknę w domu to podam nazwę poza tym cenowo też są tańsze a łatwiej puszczają zapieczone śruby... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa specjalne klucze do odkręcania szpilek, jesli wystaje kawałek to można próbować, albo jak koledzy mówią, naspawac nakrętkę i jedziesz. przyklad klucza http://allegro.pl/klucz-do-wykrecania-szpilek-5mm-1-2-objechanych-i3986254532.html

Dział to cudo?

Jak mocno zapieczone to nie jestem pewien czy da rade...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego modelu z linka nie uzywalem , ale np ten powinien dac rade http://allegro.pl/klucz-sciagacz-do-szpilek-6-14mm-uniwersalny-i3963003140.html

- moj tesc uzywa na statkach i chwali sobie. Ja w przy dowpipe w mojej AR 166 v6 turbo nie dalem rady,ale to wydech i zaraz za turbina , wiec wszystko przepalone i zapieczone na amen. Ale w glowicy powinno pojsc.

Ta druga srube mozna odkrecic udarowka

Edytowane przez kisYZF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze kto podpowie co potem jak juz je wykrece ,gdzie moge zakupic takie szpilki????



Dobra Panowie szpilki wykrecone. Kolnierz on kolanka zbity, i mam kolejny problem,:)))

 

Zrobilem glupote obcinajac kolanko tak wysoko blisko sylindra, teraz obstukalem juz tak ze nie ma zabardzo jak koncowki kolanka z glowicy wybic.

 

Moze jakies ciekawe sposoby,????

 

Ja mysle zeby sprobowac je przeciac i zagiad do srodka i jakos je stamtad wyklepac.

 

Ale niewiem czy pojdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...