MaciekTOS Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Witam ,poszukuje porady doractwa w dobrym wyborze .Poszukuje motocykla na dłuuuższy czas który się "nie znudzi" tzn który jest bezawaryjny bezproblemowy na długie lata . Wymagania wygoda dla 2 osób , zapas mocy na trasie , bezawaryjność .Wzrost kierowcy 185 cm . Doświadczenia na motocyklach RS 125 , Varadero 125 , Honda Dominator 650 , XJ 600 , CBR 1000 dual.Nie szukam motocykla na poczatek , nie chcial bym też za pół sezonu robić generalnego remontu wymieniać głowic itp . Mam w głowe takie pomysły : 1 Yamaha Super Tenere 750 rocznik 89-952 Yamaha XJ 900 Diversion rocznik 94-973 Honda CB 750 rocznik 92-974 Suzuki GSX 750 Inazuma rocznik około 97 Nie sa o co prawda porównywalne motocykle , ale coś z tego moglibyście polecić z czystym sumieniem , doświadczeniem .Aha sprawa kluczowa budżet 5-6 tys .Inne propozycje mile widziane .... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 W tym przedziale cenowym moim faworytem jest XJ 900 Diversion. Brat stał przed podobnym dylematem i padło właśnie na xj-tę.Miałem okazję trochę nią pojeździć, tak więc: Na PLUS:1. Na postoju moto dość ciężkie, jednak po ruszeniu z miejsca zapominasz całkowicie o jej masie.2. Posiada wał kardana (doceniłem po długiej jeździe w deszczu)3. Bardzo wygodna pozycja kierowcy (jestem tego samego wzrostu co Ty) i mnóstwo miejsca dla pasażera4. Spalanie - przy normalnej jeździe do 120 nie przekracza 6L (a przy jeździe 100km/h w deszczu udało się zejść do 5.2L/100 km)5. Dobra ochrona przed wiatrem i duże możliwości załadunkowe Na MINUS:1. Spore wibracje i różne dźwięki spod plastików (a te były naprawiane)2. Przy byle parkingówce lecą w diabły mocowania owiewki Więcej grzechów nie pamiętam, ale jak byś miał jakieś pytania to wal śmiało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 A moze VFR 750 z konca lat klepania . XJ ma wygodniejsza pozycje , ale to produkt z lat 80..kiepski zawias , duuza masa i spowalniacze a nie hamulce - zalezy czy czasami lubisz sobie szybciej polatac po winklach solo , czy tylko turystyka. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spili Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Poczytaj ten wątek. Podobne wymagania kierownika :) http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/165736-turystyk-na-europejskie-drogi-pomoc-w-wyborze/ Cytuj http://www.paneuropean-klub.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rura_ Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 GPZ1100. Przynajmniej nie będziesz się czuł jak na taborecie ;-). Z młotkoodpornych to sam sobie napisałeś - CB, GSX i XJta. Kawe też trudno zajeździć, pod jednym wszakże warunkiem - serwis! Ona jest na brak, lub olewanie bardzo czuła. Spokojnie w takiej kasie kupujesz, podobnie jak resztę, rocznik w okolicach 96-97. Cytuj "O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamin Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Ja będę jeździł XJ 900 szusty sezon, bo trudno mi się od niej oderwać :) Co rok mnie korci na zmianę i trudno mi coś innego dopasować do siebie - jak nie zła pozycja za kierą, to dużo poli [np. duży bandzior] albo wieje za bardzo - fzs 1000- i zostaje na następny sezon. Jedynie FJR brał bym bez zastanowienia, ale tej cenowo jeszcze nie sięgam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekTOS Opublikowano 6 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Ja będę jeździł XJ 900 szusty sezon, bo trudno mi się od niej oderwać :) Co rok mnie korci na zmianę i trudno mi coś innego dopasować do siebie - jak nie zła pozycja za kierą, to dużo poli [np. duży bandzior] albo wieje za bardzo - fzs 1000- i zostaje na następny sezon. Jedynie FJR brał bym bez zastanowienia, ale tej cenowo jeszcze nie sięgam ;) A ile Ci pali tak szczerze ? , VFR przymierzałem ale pasażer siedzi typowo jak na plastiku przy hamowaniu leci na kierowce niestety .Kawasaki odpada , wątek czytałem .A Xj podobno wymiana rozrządu jest problemowa i większość sprzętów nie ma zrobionego rozrządu-prawda to ? A Bandit S w porównaniu do XJ 900 ? tadeoDzięki za informacje , czyli tak na prawdę minusów nie ma , z tego co mówisz ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamin Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Co do spalania - no właśnie też z tego względu ją trzymam :) Przy spokojnej turystycznej jeździe w granicach 120/ godz. - 5 - 5,5 l na 100 km. poniżej nie uda się zejść.Przy pałowaniu z kolegami na XX , bandicie, FZ1 spali 7 na sto. I mitem jest że jest paliwożena, chyba że jest rozregulowana albo zaworki iglicowe przy dopływie paliwa się zacinają od syfu. Co do porównania z banditem 1200 - na przyśpieszeniu nie nadąży - bandit jej odjedzie, tylko że bandzior to ''chlajus'', i lubi mieć denerwujące przypadłości, ale XJta jest wygodniejsza od bandziora - do turystycznej jazdy lepiej się nada zwłaszcza w 2 osoby i ma lepszą osłonę od wiatru. Z rozrządem, wymianą nie ma żadnego problemu, jest tak jak u innych motocykli, a rozrząd potrafi wytrzymać 100 tys. przebiegu, moja ma ponad 60 tys i jeszcze sporo wolnych ząbków na napinaczu, regulacja zaworów łatwa [wymiana płytek] bo to 8 zaworowiec. Minus - to nie bardzo lubi zakręty, bo to ciężki motocykl, ale daje radę, nie odstaję nigdy za kolegami, wystarczy przeciwskrętem sobie pomagać. Hamulce są gorsze niż w bandicie czy np. fazerach, ale bez przesady - jeśli dwoma palcami daje się przednie koło zablokować to chyba nie jest tak źle? A i odsprzedać nie jest trudno, gorzej z XJ600, ale 900kę zawsze się sprzeda i nawet cena za specjalnie nie spada w ostatnich latach.I piszę szczerze - jak by było g.wno to bym napisał ;) przecież swojej nie chcę Ci wcisnąć :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 VFR przymierzałem ale pasażer siedzi typowo jak na plastiku przy hamowaniu leci na kierowce niestety .jak sie nie umie siedziec , to i na enduro bedzie dociskac kierowce , od tego ma raczki aby sie trzymac , wystarczy raz poinstruowac plecak ze ma sie trzymac raczek i nie ma problemu . A na plastiku to ty nigdy nie siedziales , siadz na R6 ...lub innego super sporta zobaczysz roznice z kolanami pod broda siedzac na podpasce zwanej blednie siodelkiem badz kanapa :) , VFR to turystyk ze sportowymi mozliwosciami. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sitars Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Jak chcesz się przymierzyć do XJ, to zapraszam do mnie, sądząc po nicku okolice Ostrowca. Jak coś, to wal na PW. Cytuj SQ7NSQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-lisio- Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Ja będę jeździł XJ 900 szusty sezon, bo trudno mi się od niej oderwać :) Co rok mnie korci na zmianę i trudno mi coś innego dopasować do siebie - jak nie zła pozycja za kierą, to dużo poli [np. duży bandzior] albo wieje za bardzo - fzs 1000- i zostaje na następny sezon. Jedynie FJR brał bym bez zastanowienia, ale tej cenowo jeszcze nie sięgam ;)Mam dokładnie to samo- nie ma na co zmienić. Moja ma już 115 tys km nalatane z czego 53 pode mną i jeszcze daje radę. U mnie spalanie zazwyczaj w przedziale 6-7,5 przy cyklu mieszanym. Faktem jest że łańcuszek napędu alternatora grzechocze, ale ten typ tak ma. Zepsuć się nie ma co, a trasa 800 km na jeden raz nie jest bardzo męcząca zarówno dla jeźdźca jak i pasażera. Dobrze jest być "słusznej" postury bo do przepychania w garażu trzeba się trochę naszarpać. Jest ciężka ale ciężar czuć właśnie przy wypychaniu z garażu i jak trzeba ją podnieść :) Cytuj jazda motocyklem to najprzyjemniejsze co można robić w ubraniu ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Kamin - ale z tym, że Bandzior "chlajus" to miałeś do czynienia? Czy znasz kogoś kto wie? :laugh:Tak się składa, że mój Bandzior pali podobnie do XJ-ty czy XJR-ry 1300 (w takim zastawieniu zazwyczaj jeździmy). Przy takiej samej jeździe różnice w spalaniu są znikome. Nie wyobrażam sobie, jak musiałby być kręcony Bandzior, żeby spalił te legendarne 10l! Ja jeszcze 8.5 nie przekroczyłem przy jeździe w okolicy 170-200 km/h. MaciekTos - z czystym sumieniem polecam Ci zarówno XJ-tę jak i Bandita 1200. Oba te motocykle są proste konstrukcyjnie, tanie w utrzymaniu i dają mnóstwo frajdy z jazdy. Do Bandita masz większy wybór dodatków i akcesoriów, ale i do Diversiona kupisz wszystko, co będzie niezbędne w turystyce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekTOS Opublikowano 6 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 O nawet nie pomyślałem że są ludzie z okolicy ;) .Wiem wiem jaka jest pozycja na sporcie , dlatego sporta nie szukam ;) .Czyli wszyscy tutaj posiadacze XJ 900 sobie chwalą - to dużo świadczy .A takie wady jak spalanie 7 l w mieście , słabe hamulce , i że kiepsko skręca . Ale to wszystko jest nie istotne , takie internetowe narzekania ludzi którzy nigdy nie jezdzili nie jest tak ? . Ten kto ma sobie chwali i już , dzięki Panowie za opinie .Swoją drogą jak ktoś ma Bandita 1,2 , pałuje i pali 8 litrów i narzeka że dużo pali , albo ktoś jezdzi XJ 900 i narzeka że ciężka - to można sobie to puścić bokiem .Dobrze że są ludzie którzy jeżdżą i potrafią powiedzieć " jak jest " w rzeczywistości .Znam wiele przypadków gdzie ktoś kupuje nowy samochód i od razu jest nie zadowolony że kupił , a za miesiąc że mu plastik trzeszczy przy mrozie -16 - i potem opinia idzie w internet że samochód X nie jest wart zainteresowania ... Bandita 1,2 w takim przedziale cenowym nie znajdę , chodź jest od jakiegoś czasu takie cudo w sieci :http://tablica.pl/oferta/suzuki-gsf-1200-bandit-CID5-ID4RKb9.html#bad03e1791 A do XJ 900 , porównując Bandita 600 s , chodzą sztuki po 5 tys z hakiem ?Coraz bardziej się przekonuje do tej XJ 900 , Użytkownicy XJ 900 ile ważycie ? :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamin Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 tadeo - trochę tych motocykli już przeżuciłem :cool: A banditem 1200 często sobie jeżdżę i teraz, bo ujezdża go kolega i często się przesiadamy dla relaksu - bandit pali więcej niż XX czy FZ1 z którymi śmigam :) I nie jest to pierwszy bandit z którym mam do czyniena, Może po prostu Twój jest wyjątkowy, Przyznam Ci rację że pali tyle co XJR - znaczy się - następny chlajus :) -też znajomy tym jeździ i czasami ja :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Mi przy normalnej jeździe (tak do 140 i 5 tys. obr.) nie przekroczył jeszcze 6.5l/100km. A kręcony po Alpach i Dplomitach nie przekroczył 8.5.Wiesz, ja nie porównuję starego olejaka do Fazera, bo wiem, że to inna liga. Ale Nie za takie pieniądze, jakie chce wydać autor wątku. MaciekTOS - może warto dozbierać z 5 stówek. W okolicy 6.5 - 7 tysi zarówno XJ-tę jak i Bandita kupisz całkiem przyzwoitego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.