MaciekV Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Jak w temacie planuje zakupić Yamahe wr 400f 2000r na co zwrócić szczególną uwagę? Czy jest coś co odrazu dyskwalifikuje dany egzemplarz? Może jest ktoś na forum kto posiada taki sprzęt i może się wypowiedzieć na temat kosztów i awaryjności?Czytałem trochę na innych forach na temat tego moto i znalazłem masakryczną ilość negatywnych wypowiedzi i opinię jakiegoś mechanika motocykli krosowych który wymienił części które się najczęściej psują i wyszło na to że psuje się wszystko :excl: :excl:pompa oleju sie zacina pompa wody przecieka albo siadają simeringi i woda leje sie do olejuświece się zalewają po kilku złych kopnięciach i wymianaurywają sie zawory (środkowy wydechowy najczęsciej)\zacierają się panewki na wale i wałkach rozrządu pękają łańcuchy rozpękają głowice między zaworami (mikropęknięcia)siadaja tryby 3 i 5bieguurywają się zębatki na wałkach rozrządu i zębatka na wale jest odlewem z cz. wału (też często sie uszkadz) i koisztuje krocie...i wiele wiele innych usterek kosztownych i pracochłonnych Więc chciałbym to zweryfikować bo możę jednak odpuścić sobie ten sprzęt...I rozejzeci się za jakimś KTM który z opini mechanika z tamtego forum jest mniej awaryjny i tańszy w utrzymaniu lecz droższy w zakupie... :wink: Motocykl który mam na oku jest w dość niskiej cenie i na foto utytłany w błocie lecz jeszcze go nie oglądałem więc nie wiem w jakim jest stanie technicznym, sprzedający napisał że bardzo dobrym.... ale wszyscy tak piszą.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
C z e j e n Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 (edytowane) wyczytałeś prawde to pierwszy model serii i problemy były dosłownie ze wszystkimszczerze odradzampoza tym kupować 4suwa z dawnych lat to proponuje kuloodporną honde xr400mocy ma mniej a to zdrowiej dla silnika i zawieszenie starszej generacji ale oszczędna tania w eksploatacji i zawsze odpala Edytowane 24 Stycznia 2014 przez C z e j e n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 24 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 XR spoko wygląda ale to dość ciężki moto i cena to chyba jakaś pomyłka- obdrapany, zardzewiały 97r cena 8800zł :excl: :excl: ??Po za tym przypomina to DR i kle 500 które miałem kiedyś i do latania po lesie się nadaje, a jak chciał bym coś lekkiego na tor i do lasu, jakies bezdroża i potężne góry :biggrin: no i z możliwością rejestracji... Miałem kiedyś dt 125 i całkiem przyjemnie się tym jeździło teraz szukam czegoś co na prawde jedzie a nie tylko sie odpycha w terenie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 (edytowane) xr 400 waży tyle samo co wr400, ceny są spore bo to żywotny sprzęt i przez to ceniony, jeśli kupisz w dobrym stanie to nic a nic oprócz zwykłych wymian oleju i regulacji się przy tym nie robi, jeśli kupisz padakę to robisz raz a dobrze i jezdzisz wiele sezonów, dr i kle to inna bajka, jedynie dr 350 jest podobny ale sporo gorszy, napisz ile masz kasy na wydanie, ale jeśli hard enduro ma byc zarejestrowane i w dobrym stanie to trzeba miec min. te 7-8K, trafiają się owszem okazje ale trzeba cholernie uważac zwlaszcza na takie stare wr, jak to sypnie to nie oplaca się naprawiac Edytowane 24 Stycznia 2014 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 24 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 No właśnie napaliłem się na taka WR bo fajnie wygląda i prowadzi się ja YZ którą miałem okazję zeżdzić. Kasa to około 7tyś. ale coś około 2000r bym chciał. Ewentualnie zamiana za VTR 1000 F 1998r jak ktoś chętny.. :) bo nie mam gdzie trzymać 2 motocykli to i tak vtr będe musiał sprzedać tym bardziej że latanie po asfalcie znudziło mi się ostatnio i chce wrócić do starych czasów jak się latało po błocie i bezdrożach.. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 daj se spokój, jeśli już to dołóż i wez wr450f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 24 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Czyli yzf 450f nie miała już tak awaryjnego silnika jak 400?Czyli koło 10k musiał bym miec na taka 450 2005r z tego co patrzyłem na allegro...A co możesz o niej powiedzieć?Miała jakieś poważne i kosztowne niedociągnięcia?i jak wypadają koszty eksploatacji takiej 450ki?to mój pierwszy poważny kross/enduro więc jak możesz mi to trochę przybliżyć to będe wdzięczny...Czy co sezon będe musiał wymieniać pól silnika (jak w 2t) przy przelocie około 100h w sezonie czy może jednak bez większego wkładu polatam 3/4 sezony.Nie mówię tu o wymianie oleju, flitrów czy świec bo to oczywiste ale np o tłoku, łańcuchu roz, regulacji lub wymianie zaworów, wałków roz, sprzęgła itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Czyli yzf 450f nie miała już tak awaryjnego silnika jak 400? 400 było pierwszym tego typu motocyklem w ogóle, więc miało tzw. choroby wieku dziecięcego, w miarę rozwijania tych sprzętów byly coraz lepsze, w 400 samo to ze ma kilkanaście lat powinno zniechęcac, malo ktora wyczynówka 4T w takim wieku będzie się nadawała do czegokoliwek, poza tym wr a yzf to różnicaCzyli koło 10k musiał bym miec na taka 450 2005r z tego co patrzyłem na allegro... na wr z papierem tak, yz stoją taniej, wr trzeba kupic z rocznika w którym wyeliminowano problemy z rozrusznikiem, chyba byl to właśnie 2005 albo 6 ale nie pamiętam dokładnie, niech ktos mnie poprawiMiała jakieś poważne i kosztowne niedociągnięcia?i jak wypadają koszty eksploatacji takiej 450ki? ona jest kosztowna sama w sobie, raczej niedociągnic tam juz nie było, koszty częsci eksploaytacyjnych jeśli robisz 100h rocznie to min 2-3k zł, raz na 2 sezony remont za dodatkowe 2-3kNie mówię tu o wymianie oleju, flitrów czy świec bo to oczywiste ale np o tłoku, łańcuchu roz, regulacji lub wymianie zaworów, wałków roz, sprzęgła itp. tłok i korba wytrzyma spokojnie 200h amatorki, łańcuszek lepiej wymienic co sezon bo cienki i napędza 2 walki, regulacja zaworow(lub sprawdzenie luzów) i wymiana oleju co kilkanaście h, zawory to temat rzeka, koszt orginalnych tytanowych kosmiczny, koszt uszkodzonej głowicy koszmiczny, trzeba dbac i dmuchac na zimne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 24 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 ok dzieki. to teraz mam zagadkę bo patrząc na te koszty lepiej było by dorwać jakąs 2t do amatorki na 1 tłoku polatam co najmniej 1 sezon a koszty remontu pieca co sezon o połowe mniejsze... A co możesz jeszcze doradzić do 10k co można zarejestrować z silnikiem 2t nie rozmawiamy już tylko o yamaszczeSerwis 2t znam oraz przeciętny kosztorys też, więc potrzeba mi teraz konkretnych modeli i ich wady oczywiście mowa tu o min 250cc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 w tej klasie rządzi ktm 250exc, za tę kasę mozna juz kupic rocznik 2003 (poprawione zawiasy), wad tego sprzętu w zasadznie nie ma, technicznie dopracowany, nie ma slabych punktow, świetnie się prowadzi, dużo mocy, dostęp do części nowych i używanych bardzo dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 weźcie chłopaki nawet nie straszcie, bo kupiłem taką fure z padniętym silnikiempowoli kompletuje i reanimuje, zobaczymy jak wyjdzie pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Takie informacje wyczytałem w necie i pytam na forum żeby się nie wkopać...Jak poskładasz daj znac jak to lata :biggrin: i jak z eksploatacją sprzętu wtedy zweryfikujemy ile prawdy jest w pogłoskach o wr400fCo do ktm 250exc to mówisz o 2t czy 4t bo widziałem dwie wersje na allegro, po za tym prawie nie ma ich używanych więc to chyba prawda że się nie sypią.Ale i cenę trzymają niezle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rams Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 2T szukaj bo 250 4t na silniku rfs to muł jak c**j. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 (edytowane) Znajomy miał wr 400 i to był jakiś dramat. Nie dość że była bez rozrusznika to jeszcze jak cokolwiek poszło nie tak to się zalewała i trzeba było dużo się nakopać żeby ją odpalić. W silnik włożył majątek a i tak nie wiele to pomogło bo kolejne kwiatki zaczęły wychodzić. Ja definitywnie nie kupił bym wr 400.Z tego co piszesz szukasz wyczynowego sprzętu, jednym słowem poczułeś jak fajnie się prowadzi itp.W tej klasie nie spotkasz maszyny gdzie przynajmniej raz na sezon nie będziesz musiał zaglądnąć do silnika. Dlatego 2T wychodzi znacznie taniej w końcowym rozrachunku. Poza tym niższa masa i większa poręczność czyli same plusy.EXC 250 to najlepszy wybór. Tylko jest ich mało... i jak zauważyłeś trzymają cenę. Ale wierz mi nie bez powodu. Edytowane 25 Stycznia 2014 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Miałem kiedyś yamahe Dt 125 przerobioną na tor i z plastikami YZ i zjadała ktm 125 exc tam gdzie ktm stawał Dt wchodziła jak po sznurku dlatego nie miałem o nim dobrego zdania... I z tego powody rozglądałem się za yamaha ale wierze że ta ćwiartka to na prawde dobra maszyna... :) Miałem okazje latać kilkoma Yz w 2t i ładnie idą po torze :biggrin: Szkoda że ktm-ow jest tak mało u mnie i nie mam od kogo porzyczyć na przejażdzkę...bym zobaczył czy mi odpowiada taki kotek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.