Bercik89 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Witam, przymierzam się do oklejenia owiewek folia carbon w moim moto i mam kilka pytan- jaki będzie efekt, czy warto się za to zabierać?- jaka musi być powierzchnia, moja owiewki sa trochę porysane i maja chropowata powierzchnie ?- jaka jest trwalosc takiej foli, czy latwo się nie uszkadza?- jak za to się zabrać,odtluszczanie itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Powierzchnia pod naklejki musi być jak pod lakierowanie bo będzie wszystko widać. Trwałość folii jest długa a uszkodzić oczywiście, ze ja możesz zadrapując ją...jak lakier.W zalezności od rodzaju folii nakleja się ja na mokro (płyn do szyb) lub na sucho (np. termokurczliwa) Tego musisz dowiedziec się tam gdzie kupujesz folię.Efekt? Rzecz gustu. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bercik89 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 chce okleić ta na sucho przy pomocy opalarki, czy ta folia nie będzie odklejać się ? gdzies wyczytałem ze powierzchnia musi być niemalże idealnie rowna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptaku Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 (edytowane) Powierzchnia powinna być idealna bo wszystkie nierówności będą widoczne na folii a wtedy efekt będzie raczej żałosny.Folia nie powinna się odklejać, o ile na brzegach, zagięciach, będzie przyklejona z dużym zapasem, ale ponieważ jest to folia termoodkształcalna to pod wpływem wysokiej temperatury np. od silnika czy wydechu, może się odklejać lub marszczyć czasami.Wszystko zależy co dokładnie chcesz oklejać i jak mocno te elementy są narażone na temperaturę.Oklejałem w zeszłym sezonie jakieś nieduże elementy i po sezonie tu i ówdzie był jakiś feler, dlatego teraz dam te elementy pokryć hydrografiką. Edytowane 20 Stycznia 2014 przez Ptaku Cytuj VZ800 => ZR-7http://www.forum.zr-7.plhttp://www.bikepics.com/members/ptok/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość starydziad Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 (edytowane) No jak zrobisz to byle jak to wyjdzie tak jak na baku tego sporta :blush:http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/151938-przerobki-sportsterow/page-27?do=findComment&comment=2112968post 529- widać stary napis.Czy ktoś może robił coś prawdziwym carbonem -jakaś firma. Edytowane 20 Stycznia 2014 przez starydziad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ksylo Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Przede wszystkim to kup dobra folię, polecam 3M. Na chropowatych powierzchniach słabiej sie klei więc dobrze jest dokupic dodatkowy klej. Smarujesz klejem i jak wyschnie dopiero naklejasz folię. Tylko z dodatkowym klejem jest trudniej bo nie oderwiesz do poprawek. Ja mam elementy juz dwa lata i nie ma na nich sladu zuzycia. Odklejac sie bedzie jesli zabrudzisz łapami folie przy naklejaniu i nie oczyscisz/odtłuscisz powierzchni. Folia traci własciwosci klejace kiedy ja nakładasz kilka razy i odrywasz do poprawek i macasz rekami. Dobrze jest robic w gumowych rekawiczkach ale niestety się rwą jak odrywasz od folii. Sztuka polega na nałozeniu za pierwszym razem dobrze bez poprawiania, wtedy trzyma mocno. Najgorsze sa elementy wklęsłe, trzeba tak zaplanowac wykładanie folii, żeby we wklesłym elemencie folia nie była rozciagana. Link na mój motocykl, widac jak to robiłem. http://bikepics.net/members/xylo/06rocketiii/default.asp?i=2238030&s=0 Folia 3M Di NOC ma wypukła strukturę i na prawdę swietnie wygląda. Widziałem jednak podrobki jak z wiejskiego odpustu, odradzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bercik89 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 będą to wszystkie owiewki w crm 125 , nie sa one przymocowane bezpośrednio przy silniku czytlumiku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ksylo Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Najlepiej jest to dac komus co ma już doswiadczenie ale za darmo nikt nie chce robic. Nie wiem jak wyglada crm125. Na pewno trzeba troche wprawy a jak ktos manualnie jest kiepski to zawsze spier.......... Do folii 3M wystarczy w zupelnosci suszarka do włosów. Trzeba tak robic zeby jak najmniej rozciagac, poprawiać i podgrzewac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 (edytowane) Przede wszystkim to kup dobra folię, polecam 3M. Na chropowatych powierzchniach słabiej sie klei więc dobrze jest dokupic dodatkowy klej. Smarujesz klejem i jak wyschnie dopiero naklejasz folię. Tylko z dodatkowym klejem jest trudniej bo nie oderwiesz do poprawek. Ja mam elementy juz dwa lata i nie ma na nich sladu zuzycia. Odklejac sie bedzie jesli zabrudzisz łapami folie przy naklejaniu i nie oczyscisz/odtłuscisz powierzchni. Folia traci własciwosci klejace kiedy ja nakładasz kilka razy i odrywasz do poprawek i macasz rekami. Dobrze jest robic w gumowych rekawiczkach ale niestety się rwą jak odrywasz od folii. Sztuka polega na nałozeniu za pierwszym razem dobrze bez poprawiania, wtedy trzyma mocno. Najgorsze sa elementy wklęsłe, trzeba tak zaplanowac wykładanie folii, żeby we wklesłym elemencie folia nie była rozciagana. Link na mój motocykl, widac jak to robiłem. http://bikepics.net/members/xylo/06rocketiii/default.asp?i=2238030&s=0 Folia 3M Di NOC ma wypukła strukturę i na prawdę swietnie wygląda. Widziałem jednak podrobki jak z wiejskiego odpustu, odradzam. w jak dużych arkuszach idzie dostać tą 3M? Jak z ceną? Edytowane 20 Stycznia 2014 przez zikowski Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bercik89 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 ksylo a te folie carbon na allegro 150x 50 za ok 35zl sa dobre czy nie warto je kupować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Te folie wytrzymują maxymalnie kilka miesięcy na motocyklu cross, enduro. Oklejałem swojego kata w listopadzie i na dzień dzisiejszy już trzeba zrywać folię z boczków chłodnicy bo odchodzi. Jak ktoś dużo rzuca motorem to wytrzyma jeden lot. Efekt wizualny fajny ale nic poza tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ksylo Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 (edytowane) Słyszeliscie kiedys o allegro? Wystarczy wpisac 3M DI NOC i wam znajdzie. 150x60 widze, ze kosztuje 180zł wiec podobny format za 35zł bedzie jakims totalnym badziewiem. Tylko 3M robi oryginalna folie ze strukturą, to japońska firma a nie jakies Chiny. Lepiej sobie zrobić po kawałku cos dobrego niz zwykła błyszczaca czarna folie z nadrukiem, ktory sie zetrze po miesiacu. Wszystko kwestia wyboru ale jak wiadomo, "chytry dwa razy płaci". Na ędro, które się mocno rysuje i katuje to jeszcze nic odpornego nie wynaleziono. Tak samo zedrze sie lakier i wszystko inne, to uroki ędro. W normalnym użytkowaniu drogowym wytrzymuje podobnie jak lakier choc jest bardziej miękkie szczególnie latem w Słońcu. Jak sie dba tak się ma. W terenie nie polecam, dużo kosztuje a tam zniszczy się wszystko. Edytowane 20 Stycznia 2014 przez Ksylo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bercik89 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 to w takim razie za drogo by mnie wyszedł ten interes z folia jak mam zaplacic 180zl za 150x60 a w moim moto mam do oklejenia 6 sporych owiewek, wiec lepiej polozyc lakier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xylena Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 albo hydrografikę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ptaku Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Tylko że hydrografika wcale nie wyjdzie taniej, ale jest dużo trwalsza i moim zdanie daje lepszy efekt. Cytuj VZ800 => ZR-7http://www.forum.zr-7.plhttp://www.bikepics.com/members/ptok/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.