Skocz do zawartości

WFM koła


helwart
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

cześć, mam WFM rok 1956, jestem w trakcie restauraji, pytanie dotyczy kół, dotarłem do instrukcji, gdzie napisano, że były chromowane i malowane, nie wiem jak w rzeczywistości powinno być i czy dotyczy to też piast i szprych czy tylko samch obręczy, jeśli ktoś dysponuje wiedzą na ten temat to proszę o podpowiedzi, pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacje z instrukcji są prawdziwe. Koła chromowane występowały w wersji eksportowej, która w ramach odrzutów też trafiała częściowo na rynek krajowy. W większości przypadków felgi były malowane farbą typu srebrzanka a szprychy cynkowane. Od 1957 roku standard wykończenia się podniósł i stosowano wyłącznie chromowane felgi (chociaż tak na prawdę ich jakość bardziej przypominała dzisiejszy ocynk, ponieważ gładkość powierzchni pozostawiała wiele do życzenia). Osobiście sądzę, że dla rocznika 1956 najlepszy zestaw to chromowane felgi i cynkowane szprychy, aczkolwiek ładne pomalowanie całości na srebrno (np. lakierami proszkowymi) nie będzie grzechem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacje z instrukcji są prawdziwe. Koła chromowane występowały w wersji eksportowej, która w ramach odrzutów też trafiała częściowo na rynek krajowy. W większości przypadków felgi były malowane farbą typu srebrzanka a szprychy cynkowane. Od 1957 roku standard wykończenia się podniósł i stosowano wyłącznie chromowane felgi (chociaż tak na prawdę ich jakość bardziej przypominała dzisiejszy ocynk, ponieważ gładkość powierzchni pozostawiała wiele do życzenia). Osobiście sądzę, że dla rocznika 1956 najlepszy zestaw to chromowane felgi i cynkowane szprychy, aczkolwiek ładne pomalowanie całości na srebrno (np. lakierami proszkowymi) nie będzie grzechem.

wnioskuję, że piasty malowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej WFM '55 ,w jednym kole (tym które było z jednego kawałka od mojego wraku) było widac,że obręcz koła i piasta były malowane czymś przypominającym srebżankę,tak jak mówi kolega HD1940 :) Ja omalowałem na szaro,lakierem proszkowym,wychodzi dużo taniej niż chrom,efekt podobny do tej fabrycznej srebżanki,a bardzo dobrze kryje wżery po rdzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie błąd, koła były malowane owszem ale farbą koloru szarego piasty srebrzanką, piszę na podstawie posiadania kilkudziesięciu oryginalnych kół. Exportowe rzeczywiście były chromowane, znikoma część krajowych po 57 tez miała chromy za dodatkową opłata:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...