infamous Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 Witam wszystkich.Problem dotyczy motocykla Yamaha YZ250 2T z 1999 roku.I lecimy od początku sprawa wygląda następująco złożyłem niedawno silnik w swojej yz po wymianie tłoka,łożysk,skrzyni biegów(dwa tryby) itp. Problem w tym że przy odpaleniu na ssaniu moto wchodzi praktycznie na max obroty przy czym wolnych nie idzie ustawić dodam że to pokrętło na ktorym jest ssanie i sie reguluje obroty jest prawie skręcone do zera.Moto na ssaniu ma bardzo wysokie obroty a jesli nie włącze ssania a odkręce ta śrubke od obrotów dzieje sie to samo też obroty są dużo za wysokie.Dodam jeszcze że moto przed remontem chodziło bez zarzutów ładnie pracowało na niskich obrotach i elegancko sie wkręcało Proszę o jakieś opinie,podpowiedzi co to może być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 To są ewidentne skutki kręcenia śrubami przez laika w stodole :banghead:Jeżeli motocykl przed remontem pracował ładnie to dlaczego był rozebrany ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
infamous Opublikowano 26 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 Moto było rozbrane ponieważ sie posypała skrzynia biegów więc to chyba normalne że moto musiało zostać rozebrane.Zresztą napisałem że moto przed remontem chodziło bez zarzutów(chodzi o prace silnika) nie pisałem że jeździło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 Czyli z Twojego opisu wynika, że na skutek wymiany skrzyni biegów gaźnik się obraził ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
infamous Opublikowano 26 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 no własnie sam bym chciał wiedzieć co sie stalo dodam że przy ustawieniach gaźnika jakie zaleca serwisówka yz i tak wchodzi na bardzo wysokie obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peery Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 Ja sie jakos szczegolnie na tym nie znam ale mam wrazenie ze zawor iglicowy nie trzyma i paliwo leje sie ciurkiem do cylindrow. ------------------------------------------------------- Sorry za brak polskich znakow ale pisze z telefonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goofer Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 Może gdzieś ciagnie lewe powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
infamous Opublikowano 26 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 Hmm sprawdze i tą sugestie z zaworem a jeśli chodzi o lewe powietrze to czy da się to jakos sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 Ja sie jakos szczegolnie na tym nie znam ale mam wrazenie ze zawor iglicowy nie trzyma i paliwo leje sie ciurkiem do cylindrow. -------------------------------------------------------Sorry za brak polskich znakow ale pisze z telefonu Ja sie jakos szczegolnie na tym nie znam ale mam wrazenie ze zawor iglicowy nie trzyma i paliwo leje sie ciurkiem do cylindrow. -------------------------------------------------------Sorry za brak polskich znakow ale pisze z telefonu Ciekawe podejście do tematu - nie znam się ale odpowiem :banghead:W takim razie opowiedz nam dlaczego silnik będzie się szybciej kręcił jak paliwo poleje się "ciurkiem" do cylindrów ?Wiesz co poza paliwem potrzebuje silnik aby się wkręcił na wyższe obroty ?W przypadku autora tego tematu jest podobnie - nie zna się ale sam sobie naprawi bo może się uda i zaoszczędzi :banghead:Rogrzebał gaźnik i źle poskładał a teraz liczy na pomoc z internetu bo niby w/g niego zrobił dobrze a jest źle :biggrin: :biggrin: .Wyjmij synu przepustnicę ponownie i poprawnie ją wsuń do gaźnika aby swobodnie opadła do samego dołu a potem odpal silnik i ustaw wolne obroty. http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C5%82czynnik_nadmiaru_powietrza Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peery Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 To są ewidentne skutki kręcenia śrubami przez laika w stodole :banghead:Jeżeli motocykl przed remontem pracował ładnie to dlaczego był rozebrany ?Ciekawe podejście do tematu - nie znam się ale odpowiem :banghead:Ano ciekawe, ale wydaje mi się że jednak lepsze niż ja jestem "MISZCZ" wszystko wiem ale nic nikomu nie powiem. Sorry ale naprawde twoje podejście zaczyna mnie wkurzać, bo to nie pierwszy post gdzie na czyjeś pytanie, pewnie dla ciebie proste i banalne udzielasz odpowiedzi w stylu "zaprowadź do PRO SERWISU a nie dotykaj". Rozumiem że jest zima, rozumiem że mało zleceń ale naprawde niektórzy kręcą przy moto bo chcą się czegoś dowiedzieć albo to poprostu lubią, a nie dlatego żeby niedać serwisowi zarobić. Ja osobiście pomimo że w warsztacie i że za to płacę to większość robię sam bo to lubię. Fakt płace za patrzenie mi na ręce (czytaj czyjąś siedzę) ale też za wyposażenie którego używam. Jednak wiem, że nie wszyscy mają taką możliwość. W takim razie opowiedz nam dlaczego silnik będzie się szybciej kręcił jak paliwo poleje się "ciurkiem" do cylindrów ?Wiesz co poza paliwem potrzebuje silnik aby się wkręcił na wyższe obroty ?W przypadku autora tego tematu jest podobnie - nie zna się ale sam sobie naprawi bo może się uda i zaoszczędzi :banghead:Rogrzebał gaźnik i źle poskładał a teraz liczy na pomoc z internetu bo niby w/g niego zrobił dobrze a jest źle :biggrin: :biggrin: .Wyjmij synu przepustnicę ponownie i poprawnie ją wsuń do gaźnika aby swobodnie opadła do samego dołu a potem odpal silnik i ustaw wolne obroty. http://pl.wikipedia.org/wiki/Współczynnik_nadmiaru_powietrzaTak jak mówiłem nie znam się na tym aż tak bardzo żeby zrobić na ten temat wykład, ale dzieje się to tak samo jak w przypadku ssania, wzbogacasz mieszankę to rosną obroty, nawet bez zwiększania ilości powietrza. Jak wiadomo przepustnica w gazniku nie jest nigdy całkowicie zamknięta, a w momencie zwiększenia obrotów zwiększa się podciśnienie w dolocie a co za tym idzie przy stałym położeniu przepustnicy odrobinę więcej powietrza jednak do cylindrów się dostanie. To wszystko w połączeniu z dużym nadmiarem paliwa w mieszance powoduje prace na wysokich obrotach. Dla jasności pisze to tylko na podstawie swoich doświadczeń i może w tym gaźniku akurat takiej możliwości nie ma, ale jak dla mnie objawy sugerowały by własnie za wysoki poziom paliwa lub niedomykanie zaworu iglicowego. Dlatego też dopisałem, że się na tym jakoś super nie znam żeby osoba czytająca nie brała mnie za wyrocznię, tylko wzieła tą możliwość pod uwagę. Jeśli Piotrze poczułeś się urażony to z góry przepraszam bo nie takie było moje zamierzenie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
infamous Opublikowano 27 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 Panowie ten temat nie jest założony żeby sie tutaj kłócić to po pierwsze po drugie Piotrze to gaźnika nie ruszałem w ogóle i nie wiem co się stało dlatego tez założyłem ten temat bo liczyłem na pomoc innych forumowiczów niestety nie wszyscy śpią na pieniądzach i tak jak napisal Peery to kręce przy moto bo raz że to lubie i chce jak najwięcej rzeczy zrobic sam a po drugie to mnie poprostu nie stać na serwisy tak że Piotrze jeśli masz tu kogokolwiek obrażać albo coś w tym stylu to lepiej nie pisz nic.Dzięki Peery sprawdze ta przepustnice może to akurat będzie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 Wyjmij synu przepustnicę ponownie i poprawnie ją wsuń do gaźnika aby swobodnie opadła do samego dołu a potem odpal silnik i ustaw wolne obroty. Dzięki Peery sprawdze ta przepustnice może to akurat będzie to. Panu Piotrowi podziękuj :laugh: Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
infamous Opublikowano 27 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 Przepustnica jest na samym dole a na ssaniu i tak wchodzi na bardzo wysokie obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 Przepustnica jest na samym dole a na ssaniu i tak wchodzi na bardzo wysokie obroty. Przepustnica jest na samym dole a na ssaniu i tak wchodzi na bardzo wysokie obroty.Czyli silnik ciągnie gdzieś "lewe" powietrze Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 Popatrz czy linka gazu się gdzieś nie podwinęła i poprostu masz uchyloną przepustnicę cały czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.