Skocz do zawartości

honda atc 250 1984 problem z brakiem wolnych obrotów i samozapłonem


michoa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

nabyłem coś co wygląda jak wybrakowany quad (albo zmutowany motocykl) wygląda to tak i57m.jpg

Uploaded with ImageShack.us

 

silnik w tym to chłodzony powietrzem 2T z membramą na dolocie bez zaworu wydechowego, podobno ma ok 26KM (to nie jest taki sam silnik jak w starej cr 250 ...)

 

do rzeczy

pierwsza sprawa to mrożący krew w żyłach samozapłon....więc tak kupiłem to w stanie dosyć opłakanym ale zapala od kopa ze ssaniem , nie trzyma wolnych obrotów , ale biegi wchodzą i w sumie jedzie więc postanowiłem się przejechać :D no i podczas jazdy miałem dziwne wrażenie że to coś nie do końca schodzi z obrotów no ale była moc, i dałem kumplowi....

 

no i nagle wyjeżdża zzakrętu i przeraźliwy huk(to ma prawie pusty wydech chodzi jak crossówka z lat 80 ) , silnik ma bardzo wysokie obroty , mówie co ten idiota robi trzyma ją na oporowych obrotach na sprzęgle -problem okazał się mrożący krew w żyłach.....

 

to coś dostało samozapłonu-nie pomogło odcięcie zapłonu (przycisk odcinający zapłon działa faktycznie iskra znika ), odciąłem paliwo minęły z 2 sek dalej nic , silnik wyje jak wściekły sytuacja jest niebezpieczna bo grozi strzałem z korby albo jakims wybuchem silnika , dolotu do filtra powietrza nie było jak zatkać (jest dosyć specyficznie poprowadzony ) w końcu zaparliśmy przednim kołem o ścianę i strzał ze sprzęgła-trzykółek lekko podskoczył i zgasł ufffff...

 

i skąd to się wzięło ?? jakie mogą być przyczyny ?? pierwszy raz miałem taką akcje w małym 2T wiem że w dieslach się zdarzają samozapłony czy rozbiegania silnika ale tu ??

 

druga sprawa -wyjąłem silnik z ramy razem z osprzętem bo od 2 miechów szukam czemu nie mogę ustawić wolnych obrotów.....

 

sytuacja wygląda tak -odpala od kopa tylko na ssaniu , bez gazu, na ssaniu silnik nie chce chodzić nawet zimny, wyłączasz ssanie , i wtedy chodzi na wolnych obrotach jak się lekko nagrzeje ALE chodzi z 3-4 sek bardzo nierówno, potem przez moment obroty delikatnie wzrastają , i nagle gwałtownie spadają i gaśnie- i znowu zapali tylko na ssaniu i to samo....świeca po tym jak zgaśnie jest mokra......

 

więc tak

1.regulacja gaźnika nie pomaga, gaźnik czyszczony, dysze pokrywają się z serwisówką, zaworek iglicowy trzyma,

2.paliwo świeże mieszanka 1:30 z olejem (to nie ma dozownika ) na 100% dochodzi kranik , drożny

3.wymieniłem oba simmeringi wału -nie pomogło

4.kompresje ma zimna 10 barów(to dużo czy mało w takim 2T ?? ) ściągałem garnek -tłok organoleptycznie ładny, czysty bez nagaru , pierścienie są , nie są zapieczone, głowica czysta w środku (bez nagaru )

5. świeca nowa , zgodna z seriwsówką, podmieniałem cewkę zapłonową-nic , stator organoleptycznie ok , rezystancje uzwojeń zgodne z serwisówką, klin pod magnetem jest....

6. wał korbowy nie ma wyczuwalnego luzu, nowe łożysko tłoka (tu też nie ma luzu )

7.jedynie połączenie wydechu z cylindrem jest nieszczelne , kapie stamtąd niespalony olej

8.membrama na dolocie ok-listki całe jest szczelna

 

nie wiem coś jeszcze ?? zastanawiam się może w środku ten silnik ma nieszczelność np między karterami ?? macie jakieś pomysły ?? coś mi się wydaje że ten samozapłon z brakiem wolnych obrotów są powiązane......

 

ogólnie pojazd w zasadzie jeździł , nawet wcale nie takie słabe to było jak na 26KM i 140kg wagi na sucho, tylko ten brak wolnych obrotów i samozapłon....nie mogę wymieniać na oślep co popadnie bo części do tego są tylko w USA , w pl pozostaje tylko szukanie zamienników.....

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale czy to przyczyna samozapłonów i braku wolnych obrotów ??

 

2T miałem w życiu setki i sporo odpalałem bez dyfuzorów, wydechów , dziurawymi dyfuzorami, z nieszczelnościami i nigdy nie było problemów z wolnymi obrotami i samozapłonami

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw napraw wszystko co moze powodowac cyrki i jak dalej nie bedzie ok to dopiero kombinuj,jesli dyfuzor słabo siedzi w cylindrze to mozna dokupic kilka oringów zaroodpornych i jakis dopasowac, tam musi byc szczelnosc bo rezonans powoduje zasysanie lewego powietrza,

napewno jak w 99% starych sprzętów zuzyty i brudny jest gaźnik, to ze przedmuchales go sprezarką nie oznacza ze jest czysty, w starych sprzetach są takie perfidne zabrudzenia ze rusza jes tylko myjka ultradzwiekowa, tak samo regulacja-co z tego ze iglica jest ustawiona jak manual nakazuje jak ona nie trzyma wymiarów bo jest wytarta i sklad mieszanki jest zły,

ogólnie zeby ogarnąc stare wynalazki trzeba duzo cierpliwosci, ciekawe czy podszedłby tam piec rfvc z rozrusznikie(pewnie za mało miejsca), wtedy mogłoby to ciekawie latac :D

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ogólnie zeby ogarnąc stare wynalazki trzeba duzo cierpliwosci, ciekawe czy podszedłby tam piec rfvc z rozrusznikie(pewnie za mało miejsca), wtedy mogłoby to ciekawie latac :D

 

no fajnie by to latało z silnikiem od xr 600 :D ale nie wejdzie bez przeróbek ramy, tam piec siedzi bardzo ciasno , wyciągnięcie go to była masakra całe tylnie zawieszenie rozebrałem , łącznie z wykręceniem wahacza i jest za mało miejsca , trzebaby ciąć kołyskę a nie chce tego sprzętu jakoś ekstremalnie wieśniaczyć, bo fajnie się sie uchował .....

 

z drugiej strony nie mam jakiegoś ekstremalnego parcia na 100% oryginał i najchętniej wsadziłbym tam piec z jakiejś dt 125 (bo jest tani prosty i mały ) i obstawiam że generalnie dorobiłbym mocowania z blachy i obyło by się bez ingerencji w ramę ale jest jeden problem-tam łańcuch jest z prawej strony a żaden tani łatwodostępny 2T motocyklowy nie ma łańcucha z prawej......

 

spróbuje to prowizorycznie uszczelnić na tyle żeby było szczelne przy uruchomieniu silnika i do jego rozgrzania wtedy będe wiedział co dalej ......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie to nie ma opcji -to jest rzecz która moim zdaniem powoli zyskuje już na wartości, w sumie jest to jedyna sztuka jaką widzę w PL, a ja niestety mam słabość do zabytków i osobliwości offroadu, dopóki nie miałem swojej graciarni i mogłem mieć max 2 moto to jeszcze coś kasy odłożyłem a tak zaczynam budować kolekcję :D

 

ja to chciałem coś praktyczniejszego , np tri-z 250 tam piec jest identyczny jak w yz(różni się naprawdę detalami typu kopajs do przodu a nie do tyłu ), fakt że pali jak smok , szybko się zużywa , dołu zero (jeździłem tri-z 250 to takie coś z silnikiem crossowej ćwiary to jest masakra, kółko przód w górze z 5 biegu, najpierw nie jedzie jak złapie rezonans to nie utrzymasz w rękach tego typu pojazdy mają zły rozkład masy, tył jest ciężki , rama krótka , przód bardzo lekki , non stop jeżdżą na 2 kołach , zrobienie tym podjazdu to level pro, byle stromizna i chce cię nakryć tak samo zakręty to masakra już quadem łatwiej tutaj to musisz wręcz dupę z siodła i na ziemię , żeby nie zaliczyć rolki na bok no ale jakoś mają swój urok i zawsze chorowałem :D to waży 138kg suche jak na 3 koła uważam za ekstra wynik większość dualowych enduraków jest cięższa a te koła z oponami swoje ważą ) no ale jest jako taki dostęp do części gdzie do mojego atc w PL nie ma nic , piec to jest niby prosta konstrukcja ale ma np wałek wyrównoważający (pierwszy raz się z tym spotykam w 2T ) parę części jest dziwnych wręcz nie do zamiany -np simmering od magneta ma taki wymiar że nikt takiego nie ma , kupiłem 1mm cieńszy , i ogólnie....klocki hamulcowe też pasują tylko do ATC w PL nie do dostania maybe aso.....

 

więc trzeba serca i krwi żeby to ożywić a stan jest kiepski niewykluczone że trzebabędzie się uśmiechnąc do ebaya , rama jest miejscami masakrycznie skorodowana aż lakier złazi, hamulce zgon, dziwne że np ośka wahacza się odkręciła(gdzie w młodszej dt 80 po waleniu pneumatem połowa się urwała a drugiej połowy nie mogliśmy 10kg młotem wybić ) , i był na niej smar(czyli ktoś korzystał z kalamitek nie tak dawno ?? ) , bardzo czysty jest też olej ze skrzyni (i był ) silnik ma 10 bar kompresji , głowica czysta od nagaru, i pali zimna od 2 strzała (nie wiem czy przez krótki starter czy słabe przełożenie ale jest ciężko kopnąć i czasem mam wrażenie że chce oddać :D ) sprzęgło jest jak nowe (wymiarami i wyglądem)

 

ogólnie to wygląda jakby albo stało pod gołym niebem w miejscu kwaśnych deszczów albo jest odratowane z powodzi w morzu bo całe ma wszędzie zacieki jakbyś polał solanką i poczekał aż wyschnie stąd też masakryczna korozja np podnóżków czy ramy , silnik niby jest czarny ale ma takie białe nacieki których niczym nie mogę zmyć.....

 

możliwe że gaźnik ma zużytą przepustnicę i iglicę , drga ona od wibracji i skład mieszanki się zmienia stąd takie problemy z wolnymi obrotami (nawet jak je przez chwilkę trzyma to strasznie falują, niższe wyższe ...)

 

spróbuje najpierw uszczelnić wydech zobaczymy co da -jak nie ogarnę to spakuje w skrzynię i kupię tri-z 250 jeszcze drzwi od garażu się domkną ale już będzie ciężko coś zrobić przy xr hahahaha :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...