michoa Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 witam nabyłem coś co wygląda jak wybrakowany quad (albo zmutowany motocykl) wygląda to tak Uploaded with ImageShack.us silnik w tym to chłodzony powietrzem 2T z membramą na dolocie bez zaworu wydechowego, podobno ma ok 26KM (to nie jest taki sam silnik jak w starej cr 250 ...) do rzeczy pierwsza sprawa to mrożący krew w żyłach samozapłon....więc tak kupiłem to w stanie dosyć opłakanym ale zapala od kopa ze ssaniem , nie trzyma wolnych obrotów , ale biegi wchodzą i w sumie jedzie więc postanowiłem się przejechać :D no i podczas jazdy miałem dziwne wrażenie że to coś nie do końca schodzi z obrotów no ale była moc, i dałem kumplowi.... no i nagle wyjeżdża zzakrętu i przeraźliwy huk(to ma prawie pusty wydech chodzi jak crossówka z lat 80 ) , silnik ma bardzo wysokie obroty , mówie co ten idiota robi trzyma ją na oporowych obrotach na sprzęgle -problem okazał się mrożący krew w żyłach..... to coś dostało samozapłonu-nie pomogło odcięcie zapłonu (przycisk odcinający zapłon działa faktycznie iskra znika ), odciąłem paliwo minęły z 2 sek dalej nic , silnik wyje jak wściekły sytuacja jest niebezpieczna bo grozi strzałem z korby albo jakims wybuchem silnika , dolotu do filtra powietrza nie było jak zatkać (jest dosyć specyficznie poprowadzony ) w końcu zaparliśmy przednim kołem o ścianę i strzał ze sprzęgła-trzykółek lekko podskoczył i zgasł ufffff... i skąd to się wzięło ?? jakie mogą być przyczyny ?? pierwszy raz miałem taką akcje w małym 2T wiem że w dieslach się zdarzają samozapłony czy rozbiegania silnika ale tu ?? druga sprawa -wyjąłem silnik z ramy razem z osprzętem bo od 2 miechów szukam czemu nie mogę ustawić wolnych obrotów..... sytuacja wygląda tak -odpala od kopa tylko na ssaniu , bez gazu, na ssaniu silnik nie chce chodzić nawet zimny, wyłączasz ssanie , i wtedy chodzi na wolnych obrotach jak się lekko nagrzeje ALE chodzi z 3-4 sek bardzo nierówno, potem przez moment obroty delikatnie wzrastają , i nagle gwałtownie spadają i gaśnie- i znowu zapali tylko na ssaniu i to samo....świeca po tym jak zgaśnie jest mokra...... więc tak1.regulacja gaźnika nie pomaga, gaźnik czyszczony, dysze pokrywają się z serwisówką, zaworek iglicowy trzyma,2.paliwo świeże mieszanka 1:30 z olejem (to nie ma dozownika ) na 100% dochodzi kranik , drożny3.wymieniłem oba simmeringi wału -nie pomogło4.kompresje ma zimna 10 barów(to dużo czy mało w takim 2T ?? ) ściągałem garnek -tłok organoleptycznie ładny, czysty bez nagaru , pierścienie są , nie są zapieczone, głowica czysta w środku (bez nagaru )5. świeca nowa , zgodna z seriwsówką, podmieniałem cewkę zapłonową-nic , stator organoleptycznie ok , rezystancje uzwojeń zgodne z serwisówką, klin pod magnetem jest....6. wał korbowy nie ma wyczuwalnego luzu, nowe łożysko tłoka (tu też nie ma luzu )7.jedynie połączenie wydechu z cylindrem jest nieszczelne , kapie stamtąd niespalony olej8.membrama na dolocie ok-listki całe jest szczelna nie wiem coś jeszcze ?? zastanawiam się może w środku ten silnik ma nieszczelność np między karterami ?? macie jakieś pomysły ?? coś mi się wydaje że ten samozapłon z brakiem wolnych obrotów są powiązane...... ogólnie pojazd w zasadzie jeździł , nawet wcale nie takie słabe to było jak na 26KM i 140kg wagi na sucho, tylko ten brak wolnych obrotów i samozapłon....nie mogę wymieniać na oślep co popadnie bo części do tego są tylko w USA , w pl pozostaje tylko szukanie zamienników..... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 nie ma prawa byc nieszczelnosci miedzy cylindrem a wydechem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 10 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 tak ale czy to przyczyna samozapłonów i braku wolnych obrotów ?? 2T miałem w życiu setki i sporo odpalałem bez dyfuzorów, wydechów , dziurawymi dyfuzorami, z nieszczelnościami i nigdy nie było problemów z wolnymi obrotami i samozapłonami Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2013 (edytowane) najpierw napraw wszystko co moze powodowac cyrki i jak dalej nie bedzie ok to dopiero kombinuj,jesli dyfuzor słabo siedzi w cylindrze to mozna dokupic kilka oringów zaroodpornych i jakis dopasowac, tam musi byc szczelnosc bo rezonans powoduje zasysanie lewego powietrza,napewno jak w 99% starych sprzętów zuzyty i brudny jest gaźnik, to ze przedmuchales go sprezarką nie oznacza ze jest czysty, w starych sprzetach są takie perfidne zabrudzenia ze rusza jes tylko myjka ultradzwiekowa, tak samo regulacja-co z tego ze iglica jest ustawiona jak manual nakazuje jak ona nie trzyma wymiarów bo jest wytarta i sklad mieszanki jest zły,ogólnie zeby ogarnąc stare wynalazki trzeba duzo cierpliwosci, ciekawe czy podszedłby tam piec rfvc z rozrusznikie(pewnie za mało miejsca), wtedy mogłoby to ciekawie latac :D Edytowane 14 Grudnia 2013 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 17 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 ogólnie zeby ogarnąc stare wynalazki trzeba duzo cierpliwosci, ciekawe czy podszedłby tam piec rfvc z rozrusznikie(pewnie za mało miejsca), wtedy mogłoby to ciekawie latac :D no fajnie by to latało z silnikiem od xr 600 :D ale nie wejdzie bez przeróbek ramy, tam piec siedzi bardzo ciasno , wyciągnięcie go to była masakra całe tylnie zawieszenie rozebrałem , łącznie z wykręceniem wahacza i jest za mało miejsca , trzebaby ciąć kołyskę a nie chce tego sprzętu jakoś ekstremalnie wieśniaczyć, bo fajnie się sie uchował ..... z drugiej strony nie mam jakiegoś ekstremalnego parcia na 100% oryginał i najchętniej wsadziłbym tam piec z jakiejś dt 125 (bo jest tani prosty i mały ) i obstawiam że generalnie dorobiłbym mocowania z blachy i obyło by się bez ingerencji w ramę ale jest jeden problem-tam łańcuch jest z prawej strony a żaden tani łatwodostępny 2T motocyklowy nie ma łańcucha z prawej...... spróbuje to prowizorycznie uszczelnić na tyle żeby było szczelne przy uruchomieniu silnika i do jego rozgrzania wtedy będe wiedział co dalej ...... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Michoa nie chcesz sprzedać tego wynalazku? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 17 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 narazie to nie ma opcji -to jest rzecz która moim zdaniem powoli zyskuje już na wartości, w sumie jest to jedyna sztuka jaką widzę w PL, a ja niestety mam słabość do zabytków i osobliwości offroadu, dopóki nie miałem swojej graciarni i mogłem mieć max 2 moto to jeszcze coś kasy odłożyłem a tak zaczynam budować kolekcję :D ja to chciałem coś praktyczniejszego , np tri-z 250 tam piec jest identyczny jak w yz(różni się naprawdę detalami typu kopajs do przodu a nie do tyłu ), fakt że pali jak smok , szybko się zużywa , dołu zero (jeździłem tri-z 250 to takie coś z silnikiem crossowej ćwiary to jest masakra, kółko przód w górze z 5 biegu, najpierw nie jedzie jak złapie rezonans to nie utrzymasz w rękach tego typu pojazdy mają zły rozkład masy, tył jest ciężki , rama krótka , przód bardzo lekki , non stop jeżdżą na 2 kołach , zrobienie tym podjazdu to level pro, byle stromizna i chce cię nakryć tak samo zakręty to masakra już quadem łatwiej tutaj to musisz wręcz dupę z siodła i na ziemię , żeby nie zaliczyć rolki na bok no ale jakoś mają swój urok i zawsze chorowałem :D to waży 138kg suche jak na 3 koła uważam za ekstra wynik większość dualowych enduraków jest cięższa a te koła z oponami swoje ważą ) no ale jest jako taki dostęp do części gdzie do mojego atc w PL nie ma nic , piec to jest niby prosta konstrukcja ale ma np wałek wyrównoważający (pierwszy raz się z tym spotykam w 2T ) parę części jest dziwnych wręcz nie do zamiany -np simmering od magneta ma taki wymiar że nikt takiego nie ma , kupiłem 1mm cieńszy , i ogólnie....klocki hamulcowe też pasują tylko do ATC w PL nie do dostania maybe aso..... więc trzeba serca i krwi żeby to ożywić a stan jest kiepski niewykluczone że trzebabędzie się uśmiechnąc do ebaya , rama jest miejscami masakrycznie skorodowana aż lakier złazi, hamulce zgon, dziwne że np ośka wahacza się odkręciła(gdzie w młodszej dt 80 po waleniu pneumatem połowa się urwała a drugiej połowy nie mogliśmy 10kg młotem wybić ) , i był na niej smar(czyli ktoś korzystał z kalamitek nie tak dawno ?? ) , bardzo czysty jest też olej ze skrzyni (i był ) silnik ma 10 bar kompresji , głowica czysta od nagaru, i pali zimna od 2 strzała (nie wiem czy przez krótki starter czy słabe przełożenie ale jest ciężko kopnąć i czasem mam wrażenie że chce oddać :D ) sprzęgło jest jak nowe (wymiarami i wyglądem) ogólnie to wygląda jakby albo stało pod gołym niebem w miejscu kwaśnych deszczów albo jest odratowane z powodzi w morzu bo całe ma wszędzie zacieki jakbyś polał solanką i poczekał aż wyschnie stąd też masakryczna korozja np podnóżków czy ramy , silnik niby jest czarny ale ma takie białe nacieki których niczym nie mogę zmyć..... możliwe że gaźnik ma zużytą przepustnicę i iglicę , drga ona od wibracji i skład mieszanki się zmienia stąd takie problemy z wolnymi obrotami (nawet jak je przez chwilkę trzyma to strasznie falują, niższe wyższe ...) spróbuje najpierw uszczelnić wydech zobaczymy co da -jak nie ogarnę to spakuje w skrzynię i kupię tri-z 250 jeszcze drzwi od garażu się domkną ale już będzie ciężko coś zrobić przy xr hahahaha :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goofer Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 Michoa nie chcesz sprzedać tego wynalazku? :)http://tablica.pl/oferta/honda-atc-250r-CID5-ID4ti2j.html#dc851408d1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 michoa naprawiaj swojego bo za kilka lat kupisz dobrego Mercedesa za ten wynalazek Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.