Skocz do zawartości

KAWASAKI NINJA 636B COŚ STUKA PROSZĘ O POMOC.


ninja636b
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem tu nowy i szukałem podobne tematy ale dalej nie wiem co może wydawać taki odgłos.

Proszę o jakieś ukierunkowania, w szczególności chciałbym wykluczyć panewkę (mam nadzieję, że to nie to)

Zdjąłem owiewki i chłodnicę aby było lepiej słyszeć dźwięk stukania.

 

Spisałem sobie różne rzeczy które wydają stuki w silniku a, że jestem w tym zielony chciałbym prosić ekspertów o jakieś opinie.

Motocykl to ninja 636B 2003 rok.

 

To udało mi się znaleźć

 

a) Panewka

b) Zawory

c) Łańcuch rozrządu

d) Pęknięty pierścień

e) Napinacz

f) Tłoki walą w zawór lub w głowicę

g) Sworzeń wali o korbowód

h) Kosz sprzęgłowy

i) Łańcuch alternatora

j) Sprzęgło

 

Plik do ściągnięcia w formacie mp.4 (Zwykły media player)

 

Mam zimę na zrobienie silnika na igiełkę i skrzyni biegów (dwójka wypada) i chcę wiedzieć czy nie lepiej kupić nowego silnika ze skrzynią.

 

http://przeklej.net/video_details/158550.html

 

Pozdrawiam, Mariusz

 

 

EDIT: DODAJĘ ŻE JAK SILNIK POPRACUJĘ KILKA MINUT TO ODGŁOSY SĄ MNIEJ SŁYSZALNE!!!

Edytowane przez ninja636b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to chyba cos w w cylindrze lub głowicy ,moim zdaniem odpada łancuch rozrządu łańcuszek nie stuka a szumi,,zawory klekoczą lub cykają pekniety pierścień odczułbyś w utracie mocy a o braniu oleju nie wspomnę co do sworznia tłoka moze to być to choc myslę że wtedy stukot byłby bardziej metaliczny ale wiesz gdybać sobie można,ciężko jest określic ja bym szukał w górnej cześci silnika nie w dolnej ale to tylko moja sugestia poczekamy na informacje i wskazówki pozdrawiam

Edytowane przez nazgul65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jest taka mozliwość że tak łupie bo jest zły olej wlany i dop jak sie nagrzeje to sie uspokaja i słychać to duzo słabiej ?

 

Slucham roznych odglosow na yt z panewkami i wg mnie to nie jest to, bo wszedzie slychac taki specyficzny dzwiek. Dla pewnosci jutro pobawie sie z olejem i zlukam czy sa opilki. Ten klekot jest taki jakby luzy zaworowe byly juz bardzo duze, ale jak zassie olej i sie nagrzeje to od razu jest lepiej. A z panewkami chyba jest na odwrot, na zimnym malo slyszalne a na cieplym bardziej.

 

Znalazłem w necie takie coś:

 

 

1. Stukanie dochodzące z komory sprężania:

  • nadmiar nagaru w komorze sprężania

Oczyścić głowicę i denko tłoka.

  • zbyt niska wartość oktanowa benzyny

Opróżnić zbiornik, napełnić odpowiednim paliwem.

  • nieprawidłowa wartość cieplna świecy

Wymienić.

  • zły skład mieszanki paliwowo powietrznej

Wyregulować gaźnik.

  • źle ustawiony zapłon.

Wyregulować. 2. Stukot dochodzący z cylindra:

  • za duży luz cylinder - tłok

Wymienić zużytą część.

  • pęknięte lub zapieczone pierścienie wymienić.
  • skrzywiony korbowód

Naprawić / wymienić.

  • zatarty sworzeń noka

Wymienić uszkodzone elementy.

  • luz na sworzniu tłoka

Wymienić zużyte elementy.

  • luz łożyska korbowego wału

Naprawić / wymienić.

  • wypięte zabezpieczenie sworznia tłokowego

Wymienić uszkodzone elementy. 3. Hałas spod dekla zaworowego

  • za duży luz zaworowy .

Wyregulować zawory

  • pęknięta lub zbyt miękka sprężyna zaworowa

Wymienić.

  • uszkodzone łożyskowanie wałka rozrządu

Wymienić uszkodzone elementy.

  • uszkodzone łożyskowanie dźwigni zaworowych

Wymienić uszkodzone elementy. 4. Inne dźwięki towarzyszące pracy silnika:

  • rozciągnięty łańcuch rozrządu

Wyregulować/ wymienić. uszkodzone łożyskowanie wału Wymienić uszkodzone elementy.

  • zużyte łożysko kosza sprzęgłowego

Wymienić.

  • zużyte kota rozrządu

Wymienić.

  • zużyty łańcuch sprzęgłowy

Wymienić.

Edytowane przez ninja636b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spość najpierw olej. Stukać może wiele rzeczy i ogólnie to jest gdybanie do momentu kiedy się nie rozbierze.

Poza tym tematów o stukaniu w silniku też się kilka znajdzie i rad tam wiele.

Sprawdź olej i napisz co się objawiło Twoim oczom.

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie wydaje jak masz połowe stanu to raczej nie powinno sie to dziać dobrze dolej do pełnego stanu sprawć a na jakim oleju jezdzisz????a jaki poleca producent motocykla?nie wiem jak u ciebie ale u mnie w vtx 1800 jest czujnik cisnienia oleju jak mi sprawdzali cisnienie to wykrecali mi czujnik i wkrecali specjalny zegar z miernikiem i po odpaleniu pokazywało cisnienie na zegarze ale jak kolega wyzej napisał spusc olej i sprawc czy nie ma w nim opiłków metalu na korku spustowym powinnes miec magnes na którym opiłki powinny pozostac jezeli cos sie dzieje złego pozdrawiam

Edytowane przez nazgul65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem na jakim jezdze go kupilem motocykl miesiąc temu, zrobilem nim 650 km. Stuki jak kupowałem były takie same, a sprzedawca zapewniał mnie że to zawory albo kosz sprzęgłowy. Może jet zły i za mało, bo jak sie silnik nagrzeje to jest zdecydowanie lepiej. Spuszcze i zobacze te opilki. A jaki olej proponujecie do tego modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wejdź na forum z twoja maszyna i tam dowiesz sie jaki olej stosowac ja osobiscie stosuje taki, no ale ja mam honde vtx 1800 i posiadam mokre sprzegło jeden olej smaruje mi silnik i skrzynię niewiem jak jest u ciebie

post-58267-0-36023800-1385555638.jpg

Edytowane przez nazgul65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...