ninja636b Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 (edytowane) Witam, jestem tu nowy i szukałem podobne tematy ale dalej nie wiem co może wydawać taki odgłos.Proszę o jakieś ukierunkowania, w szczególności chciałbym wykluczyć panewkę (mam nadzieję, że to nie to)Zdjąłem owiewki i chłodnicę aby było lepiej słyszeć dźwięk stukania. Spisałem sobie różne rzeczy które wydają stuki w silniku a, że jestem w tym zielony chciałbym prosić ekspertów o jakieś opinie.Motocykl to ninja 636B 2003 rok. To udało mi się znaleźć a) Panewka b) Zaworyc) Łańcuch rozrządud) Pęknięty pierścieńe) Napinaczf) Tłoki walą w zawór lub w głowicęg) Sworzeń wali o korbowódh) Kosz sprzęgłowyi) Łańcuch alternatoraj) Sprzęgło Plik do ściągnięcia w formacie mp.4 (Zwykły media player) Mam zimę na zrobienie silnika na igiełkę i skrzyni biegów (dwójka wypada) i chcę wiedzieć czy nie lepiej kupić nowego silnika ze skrzynią. http://przeklej.net/video_details/158550.html Pozdrawiam, Mariusz EDIT: DODAJĘ ŻE JAK SILNIK POPRACUJĘ KILKA MINUT TO ODGŁOSY SĄ MNIEJ SŁYSZALNE!!! Edytowane 26 Listopada 2013 przez ninja636b Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazgul65 Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 (edytowane) moim zdaniem to chyba cos w w cylindrze lub głowicy ,moim zdaniem odpada łancuch rozrządu łańcuszek nie stuka a szumi,,zawory klekoczą lub cykają pekniety pierścień odczułbyś w utracie mocy a o braniu oleju nie wspomnę co do sworznia tłoka moze to być to choc myslę że wtedy stukot byłby bardziej metaliczny ale wiesz gdybać sobie można,ciężko jest określic ja bym szukał w górnej cześci silnika nie w dolnej ale to tylko moja sugestia poczekamy na informacje i wskazówki pozdrawiam Edytowane 26 Listopada 2013 przez nazgul65 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ninja636b Opublikowano 26 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Jak olej sie nagrzeję i rozleje po silniku, jest lepiej. Nie ma takiego walenia wtedy. Ale tak czy siak dalej slychac ze cos jest nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazgul65 Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 a może masz słabe cisnienie oleju w silniku ale podejrzewam że jak było by słabe to juz byśmiał silnik z głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Spuść olej i zobacz czy nie ma opiłków metalu. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ninja636b Opublikowano 26 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 (edytowane) a jest taka mozliwość że tak łupie bo jest zły olej wlany i dop jak sie nagrzeje to sie uspokaja i słychać to duzo słabiej ? Slucham roznych odglosow na yt z panewkami i wg mnie to nie jest to, bo wszedzie slychac taki specyficzny dzwiek. Dla pewnosci jutro pobawie sie z olejem i zlukam czy sa opilki. Ten klekot jest taki jakby luzy zaworowe byly juz bardzo duze, ale jak zassie olej i sie nagrzeje to od razu jest lepiej. A z panewkami chyba jest na odwrot, na zimnym malo slyszalne a na cieplym bardziej. Znalazłem w necie takie coś: 1. Stukanie dochodzące z komory sprężania:nadmiar nagaru w komorze sprężaniaOczyścić głowicę i denko tłoka.zbyt niska wartość oktanowa benzynyOpróżnić zbiornik, napełnić odpowiednim paliwem.nieprawidłowa wartość cieplna świecyWymienić.zły skład mieszanki paliwowo powietrznejWyregulować gaźnik.źle ustawiony zapłon.Wyregulować. 2. Stukot dochodzący z cylindra:za duży luz cylinder - tłokWymienić zużytą część.pęknięte lub zapieczone pierścienie wymienić.skrzywiony korbowódNaprawić / wymienić.zatarty sworzeń nokaWymienić uszkodzone elementy.luz na sworzniu tłokaWymienić zużyte elementy.luz łożyska korbowego wałuNaprawić / wymienić.wypięte zabezpieczenie sworznia tłokowegoWymienić uszkodzone elementy. 3. Hałas spod dekla zaworowegoza duży luz zaworowy .Wyregulować zaworypęknięta lub zbyt miękka sprężyna zaworowaWymienić.uszkodzone łożyskowanie wałka rozrząduWymienić uszkodzone elementy.uszkodzone łożyskowanie dźwigni zaworowychWymienić uszkodzone elementy. 4. Inne dźwięki towarzyszące pracy silnika:rozciągnięty łańcuch rozrząduWyregulować/ wymienić. uszkodzone łożyskowanie wału Wymienić uszkodzone elementy.zużyte łożysko kosza sprzęgłowegoWymienić.zużyte kota rozrząduWymienić.zużyty łańcuch sprzęgłowyWymienić. Edytowane 26 Listopada 2013 przez ninja636b Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Spość najpierw olej. Stukać może wiele rzeczy i ogólnie to jest gdybanie do momentu kiedy się nie rozbierze. Poza tym tematów o stukaniu w silniku też się kilka znajdzie i rad tam wiele. Sprawdź olej i napisz co się objawiło Twoim oczom. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 nie brzmi jak panewka, olej powinien być czysty. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Jak dla mnie to też nie panewka ale spuścić olej nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ninja636b Opublikowano 26 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 a może masz słabe cisnienie oleju w silniku ale podejrzewam że jak było by słabe to juz byśmiał silnik z głowy Jak to sprawdzić? a może po prostu zły olej albo za mało bo jak teraz patrzyłem to jest w połowie skali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazgul65 Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 (edytowane) mi sie wydaje jak masz połowe stanu to raczej nie powinno sie to dziać dobrze dolej do pełnego stanu sprawć a na jakim oleju jezdzisz????a jaki poleca producent motocykla?nie wiem jak u ciebie ale u mnie w vtx 1800 jest czujnik cisnienia oleju jak mi sprawdzali cisnienie to wykrecali mi czujnik i wkrecali specjalny zegar z miernikiem i po odpaleniu pokazywało cisnienie na zegarze ale jak kolega wyzej napisał spusc olej i sprawc czy nie ma w nim opiłków metalu na korku spustowym powinnes miec magnes na którym opiłki powinny pozostac jezeli cos sie dzieje złego pozdrawiam Edytowane 26 Listopada 2013 przez nazgul65 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ninja636b Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 nie wiem na jakim jezdze go kupilem motocykl miesiąc temu, zrobilem nim 650 km. Stuki jak kupowałem były takie same, a sprzedawca zapewniał mnie że to zawory albo kosz sprzęgłowy. Może jet zły i za mało, bo jak sie silnik nagrzeje to jest zdecydowanie lepiej. Spuszcze i zobacze te opilki. A jaki olej proponujecie do tego modelu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazgul65 Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 (edytowane) wejdź na forum z twoja maszyna i tam dowiesz sie jaki olej stosowac ja osobiscie stosuje taki, no ale ja mam honde vtx 1800 i posiadam mokre sprzegło jeden olej smaruje mi silnik i skrzynię niewiem jak jest u ciebie Edytowane 27 Listopada 2013 przez nazgul65 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Wymiana oleju w takim stukającym silniku to strata kasy. Nowy olej na pewno nic nie pomoże, jeśli w spuszczonym oleju nie będzie złotych opiłków to trzeba zabrać się za rozbiórkę i zlokalizować przyczynę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ninja636b Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Spuszcze olej wieczoremw garazu i zobaczymy, ale jak slucham jak wala panewki to jest zupełnie inny dzwiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.