Skocz do zawartości

KTM SX czy EXC


Rekomendowane odpowiedzi

Przeszedł dzien sądu,czyli ostateczny wybór między KTM 450 exc a KTM 450 sx.

 

Moje zasoby pieniężne są dużo niższe niż tego przewidywałem więc kupienie KTM exc jest teraz problemem a więc zadam kilka pytań.O EXC wiem wszystko a o SX prawie nic:

1.Co powiecie o zawieszenie przednim i tylnym w SX.Jaką grubość mają przednie zawiasy?

2.Czy to prawda że od 2003 roku we wszyzstkich SX są montowane kick startery?

3.4 biegowa skrzynia wystarczy na rozwinięcie jakiej prędkości?

5.Serwis Sx jest taki sam jak EXC?

6.Czy SX pozwoli mi na dłuższe wypady?

7.I czy byłoby probleme podłączenie w SX świateł?

8.I ostatnie pytanie czy motor bez homologacji można ubezpieczyć? O zarejestrowaniu wiadomo że mogę zapomnieć.

 

Sporo tych pytań ale myślę,że jakiś fachowiec od SX albo znający dobrze ten motocykl zdoła mi odpowiedzieć.

Dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 taką samą jak w exc 48mm od 2003r, ale zupełnie inne nastawy

2 wcześniej też były, od 2008r brak kopki ale za to jest nowy silnik i rozrusznik, do starego silnika sx idzie załozyc rozrusznik, kat bardzo ladnie palą z kopki

3.4 kolego katy sx i exc mają identyczne czwórki, także przypomnij sobie jak sie exc jezdziło na czwórce (wolno!!), to jest kicha w tym motocyklu, zeby jezdzic jako tako w terenie trzeba zalozyc skrzynie z exc bo jak przedluzysz zębatkami przelozenie to z kolei pierwsze biegi będą za dlugie, dramat na przelotach!

5 teoretycznie tak, manual nie rozróznia między sx i exc przy interwałach, ale na chłopski rozum jeśli ktoś jezdzi exc 525 który ciągnie z dołu jak lokomotywa lajtowo na wysokich biegach to nie potrzebuje takiego serwisu jak gosciu co sciga się na sx

6 a co to jest dłuzszy wypad? jak dla mnie to exc tez sie na nie nie nadaje, sx tymbardziej przez torową skrzynię i jeszcze bardziej narwany charakter

7 nie

8 można ubezpieczyc na nr VIN

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do enduro sx się nie nadaję, czterobiegowa skrzynia jest bardzo krótka a jedynka długa i szybka. Światła możesz dołożyć rozudowując instalację. Rozrusznik również można założyć. Generalnie bardzo dużo rzeczy od exc można przełożyć plug&play co jest dużą zaletą. Serwisy sx-a wypadają częściej, jest to bardziej wysilony silnik, pozatym ten model posiada zawory tytanowe którę szybciej padają i są droższe w zakupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest jeszcze sposób oddawania mocy w SX a EXC?

Długi wypad to moim zdaniem 100km,siedzisko pewnie twarde i tyłek boli już po 10 kilometrze dobrego terenu.

Nie rozumiem twojej odpowiedzi na 3 i 4 pod punkt.4 bieg w SX odpowiada 4 biegowi w EXC? Tak zrozumiałem.Hm..wiem że się na to nie patrzy ale na oko ile Sx na oryginalnym przełożeniu miałby V-maxa?

8.Czy jeżeli ubiezpieczę go na nr Vin to np podczas kolizji moje ubezpieczenie pokryje wszystkie koszty poszkodowanego?

Edytowane przez Enduurowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mówimy "idzie" tylko można zamontować zawory stalowe ale wraz ze sprężynami jednocześnie przyjmując do wiadomości spadek dynamiki silnika w porównaniu do zaworów tytanowych

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest jeszcze sposób oddawania mocy w SX a EXC?

 

sx ma keihina mx 41mm a exc 39mm i inny walek rozrządu, sx lepiej się wkręca

 

 

Nie rozumiem twojej odpowiedzi na 3 i 4 pod punkt.4 bieg w SX odpowiada 4 biegowi w EXC? Tak zrozumiałem.Hm..wiem że się na to nie patrzy ale na oko ile Sx na oryginalnym przełożeniu miałby V-maxa?

 

 

tak, czwórki są taki same, przełozenie wynosi dokladnie 22:26, nie wiem jaki będzie vmax, bo to zalezy od zębatek, ja w tej chwili w 525 mam zebatki 14-50 i na 4tym biegu moze ze 120 pojade, na 6stce ponad 160 ale po co to komu w takim mootcyklu, bardziej liczy się przelotowa a ta na exc to spokojnie ponad 100km/h w terenie w sx to juz męczarnia

8.Czy jeżeli ubiezpieczę go na nr Vin to np podczas kolizji moje ubezpieczenie pokryje wszystkie koszty poszkodowanego?

 

to jest trudny temat, polecam pogadac z ubezpieczalnią, koszt jest tez inny niz OC

nie mówimy "idzie" tylko można zamontować zawory stalowe ale wraz ze sprężynami jednocześnie przyjmując do wiadomości spadek dynamiki silnika w porównaniu do zaworów tytanowych

 

to oczywiste, w tych silnikach sprężyny kapelusze i zabezpieczenia wymienia się ZAWSZE przy wymianie zaworów, tymbardziej ze do tytanowych są inne...a spadek dynamiki przy pojemnosciach 525 czy 450 raczej nie stanowi problemu :biggrin:

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mówisz że w sx ponad 100km/h to męczarnia ale zmiana zębatek pomoże jeżeli chciałbym zwiększyć prędkość maksymalną.Ma on na pewno taki zapas mocy że nie odczuje tego na przyspieszeniu.

Podczas kupna SX muszę się liczyć z tym że silnik będzie mocno wyżyłowany i zaraz będę musiał coś przy nim grzebać.Dobrze myśle?
To w koncu ostateczne pytanie co lepsze? Jezdziłbym pewnie tak jak dotychczas 50km dziennie sredniego terenu bez bagien itp.Bardziej jakieś podjazdy.

Ale też lubię wyskoczyć sobie do mojego małego miasteczka dlatego też lepszy będzie SX czy zostać przy EXC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeśli dasz długie przełożenie na zębatkach to jedynka wyjdzie ci za długa do podjazdów, do ruszania w trudnych miejscach czy do zawracania na tylnym kole (jeśli ogarniasz),

pół biedy gdy będziesz se parkotał po piaskownicach miedzy Pulawami a Dęblinem, ale jeśli wjedziesz w wąwozy za Parchatką to się zamęczysz, bylo to juz u nas przerabiane przez upalaczy japońskich crossówek gdzie i tak jest lepiej bo jest 5 biegów i sporo krótsza jedynka niż w sx,

Ale też lubię wyskoczyć sobie do mojego małego miasteczka dlatego też lepszy będzie SX czy zostać przy EXC?

 

radzę ci dołożyc do exc albo kupic crf lub yz-f, ewentualnie husaberg, znajomek ma w Zamościu fajnego 450 z tablicą, za 8K, wszystko porobione, nie pali z rozrusznika jak to husaberg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie zamierzam zmienić firmy KTM na jakimkolwiek inną.Też na początku byłem przy exc więc raczej przy nim zostanę.Jak myślisz do 9k kupię coś już w miarę odpowiedniego? Wiem że nie będzie mnie stac na roczniki +2006 no ale zmian dużych nie było.

A skąd jesteś bo patrzę że z lubeklsiego pochodzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 9K coś tam już kupisz, 400/520EXC z kwitami spokojnie, 525/450 też się trafiają z roczników 02-03, kupic nie sztuka tylko potem ogarnij wszystko w takiej okazji to inna bajka. Znajomy z Krzczonowa hanluje częsciami i calymi katami 4T, na zyczenie moze z exc wyjąc rame z paierem i zastąpic ją ramą bez prawa rejestracji cena spada wtedy o jakies 2K.

Jestem z Nałęczowa, ale upalam w trójkącie Rąblów-Kazik-Puławy albo na Roztoczu, czasem jakies góry.

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie tak daleko mnie,a byłeś w tych wąwozach w Kazimierzu dolnym?

Czyli on handluje ogólnie KTM 4T,częsciami+całymi motocyklami czy tylko w grę wchodzą same części? No ja chciałem kupić tak jakoś na zimę albo na jej koniec aby nowy sezon rozpocząć nie od remontów ale od jazdy.Widziałem bardzo ładnego KTM 450 EXC, 2004,z papierami za 9,5k.Wizualnie ładny,co w silniku się dzieje? Tylko Bóg wie..

Edytowane przez Enduurowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samym Kaziku się nie jezdzi bo raz, że tam sporo turystów zwłaszcza w niedzielę, dwa że są lepsze miejsca w pobliżu, a trzy że policja tam ma terenówkę i quady.

Handluje głównie częsciami ale i czasami sprzedaje w całości.

Rzadko się zdarza żeby ktoś sprzedawał sprzęt wyszykowany do sezonu, ale szukaj, za zdrowego exc z papierem trzeba trochę zaplacic, tak jak juz pisalem-znacznie taniej można dorwac husaberga bo ludzie się tego boją i ciezko sprzedac a to dobry sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co miałeś z tym na myśli? "na zyczenie moze z exc wyjąc rame z paierem i zastąpic ją ramą bez prawa rejestracji cena spada wtedy o jakies 2K."

Wiesz często są okazje takie że ludzię sprzedają EXC bez papierów sam widzialeś na pewno.Husaberg odpada ze względu na dostępność częsci która według mnie jest dużo mniejsza niż KTM,stan wizualny(nie chce go czysto do terenu).

Myślisz że dogonili by Cię? Na czym w ogóle ty śmigasz? A quady jakie tam mają,kiedyś latałem tam swoją WR i jakoś nikogo nie spotkałem ale nie wątpie w to że coś mają aby ganiać takich jak my.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli, że sprowadza crossówki i exc z papierami i bez papierów do rejestracji, może przełożyc ramę bez papierów do exc a zarejstrwoaną ramę sprzedac komus osobno,np tu ma taką aukcję:

http://allegro.pl/ktm-450-04-exc-rama-dokumenty-pl-520-525-400-i3705625778.html

Do HUSA masz częsci u AUNERA, więkoszosc od ręki, wysyłają za pobraniem, ceny normalne. U nas w NMR tez mozna bez problemu dostac to i owo tyle ze raczej do nowszych po 2004r, duzo częsci pasuje z KTMów, co do wyglądu to kwesta gustu, hus też ma swój klimat, wszystko spod siekiery mi to pasuje :D

Ja smigam ostatnio na exc 525, na quadach się nie znam, jak ktoś narobi trzody to się wezmą i za nas, ale póki co jest spokój i niech tak zostanie, podstawa to nie niszczyc upraw i zwalniac gdy mijasz ludzi, zwłaszcza z dziecmi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...