Skocz do zawartości

Napinacze Łańcuszków rozrządu VTR 1000 Firestorm Teoria


MaciekV
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zaczynam słyszeć u siebie łańcuszek rozrzadu a jak wszyscy wiemy w VTR 1000 f główną wadą nie tylko tego modelu Hondy sa napinacze łańcuszków które są na spreżynie lecz po jakimś czasie sprężyna przestaje spełniać woje zadanie (jest za miekka lub pęka i kłopot gotowy) od kiedy zaczynam borykać sie z tym problemem zrodził mi się w głowie jeden pomysł.

Mianowicie w modelu cbr 600 f3 którym jezdziłem kilka sezonów od momentu w którym zostałem jedo właścicielem został założony napinacz zapadkowy z yamahy R6 stosowany zamiennie w cbr 3f? gdzie tez sa wadliwe napinacze. I problem dzwonienia czy szurania znika z tego co wiem z opini do końca zywota motocykla.

Z tego co pamietam napinacze w VTR I cbr f3 sa podobne. A gdyby zastapić napinacze VTR napinaczami z R6? (w f3 trzeba nieznacznie rozwiercic otwory i pasuje idealnie) zamiast manualnych które na dobra sprawe napinamy na oko i przewaznie ze zbyt dużą siłą.

Co myślicie o zastąpieniu napinaczy VTR napinaczami z R6?

Może ktos juz prubował tego?

Może napotkaliście jakieś problemy?

 

Teoretycznie napinacz zapadkowy nie ma możliwości cofniecia sie przez które VTR ulegaja poważnym awariom...

W praktyce napinacz R6 jest dłuzszy od nap. F3 ale jest też cieńszy (stopa po której chodzi zapadka)

jak jest z wytrzymałością tego elementu czy silnik V nie rozniesie w pył napinacza R6?

Może ma ktoś coś do powiedznia na ten temat?

Bardzo mnie ciekawią wasze opinie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po pierwsze wydaje mi sie ze pomyliles napinacze Yamahy R6 z napinaczami FZR.

To wlasnie napinacze z FZR sa bardzo czesto stosowane zastepczo w CBRkach co bylo dokladnie opisane tutaj: http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/47612-napinacz-rozrzadu-cbr-600f4-2000/

 

Te sprezynki w napinaczach VTR to rzeczywiscie zmora uzytkownikow. Zastanawiam sie czy sama wymiana sprezynki nie zalatwi sprawy.

Sądze ze napinacze z FZRy spokojnie dalyby sobie rade ,ale nie zaryzykowalbym tego w swoim motocyklu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje że chodzilo o FZR 600.

Wymiana samej sprezyny to pomyłka ze wzgledu na jakość tych sprężyn.

Sprężyny dostepne w sklepech do tych napinaczy nadaja sie co najwyżej do cbr(taka sama) w VTR ta sprezyna polata (jeśli dobrze trafisz) miesiąc czasu

Jest to jakiś zamiennik marnej jakości. W serwisie sa tylko dostepne całe napinacze Więc nie ma możliwości kupienia samej oryginalnej sporezyny

Zastanawiam sie nad rozwiązaniem z tematu ale patrząc na napinacz VTR to potężne urządzenie w porównaniu z nap. FZR (cienki sworzeń)

a VTR bardzo brutalnie traktuje wszyskie elementy motocykla. Niejestem pewien czy ten napinacz podola takim obciążeniom w tym silniku (czy z czasem nie pęknie)

Ogólnie w varadero 1000 lata ten sam silnik może ktoś tam tego próbował?

Ogólnie szukam rozwiązanią które zamknie ten temat na amen. Rozwiąże to problemy posiadaczy i Varadero i VTR

Napinacz manualny to raczej ostateczność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oglądam napinacze suzuki Sv 1000-taki jak w TL1000r napinacza z RSV nie znalazłem.

ten z suzuki po 2004r jest na zapadce (moim zdaniem najlepsze napinacze)

Noszę się z zamiarem podmianki na ten napinacz (na allegro sa w rozsądnych cenach ok80zł) ale narazie nie mam skad go wziąć

jednak troche się różną konstrukcyjnie te napinacze więc może komuś przychodzi do głowy jeszcze jakis moto z ktorego można by bylo zapożyczyć napinacz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wymiana samej sprezyny to pomyłka ze wzgledu na jakość tych sprężyn.

Sprężyny dostepne w sklepech do tych napinaczy nadaja sie co najwyżej do cbr(taka sama) w VTR ta sprezyna polata (jeśli dobrze trafisz) miesiąc czasu

Jest to jakiś zamiennik marnej jakości. W serwisie sa tylko dostepne całe napinacze Więc nie ma możliwości kupienia samej oryginalnej sporezyny

 

Nie wiem skad takie zdanie na temat tych sprezyn, ale ja mam raczej dobra opinie o nich. Na napinaczach mozna powiedziec ze "zeby zjadlem". Sprezyny z allegro czy z Larssona maja odrobinke grubszy drut dzieki czemu sa wytrzymalsze i dzialaja z wieksza sila.

http://pokazywarka.pl/w04ns5/

Wymienilem ich setki, podkrecalem nieco wieksza ilosc niz fabryka i zawsze dzialaly bez zarzutu (mowa o CBR 600).

Zastanawia mnie czy te pekajace sprezynki w VTRach to jakas wadliwa seria czy tez ta brutalna moc o ktorej pisze Maciek.

Na Twoim miejscu zmienilbym sprezynki, podkrecil nieco mocniej i obserwowal. Gdyby dzialo sie cos niepokojacego, zdecydowalbym sie na napinacz z zapadka. Moze od Suzuki DRZ / LTZ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w cbr te sprezyny daja rade ale vtr niszczy je po kilku tygodniach jazdy. Sam przerabialem to w nie jednej cbr f3.w vtr Mocniejsze naciagniecie sprezyny konczy sie jej peknieciem zaraz po odpaleniu. Nie wiem czemu ale tak sie dzieje sam to przerabialem i kilka osob z ktorymi kontaktowalem sie w tej sprawie. Dlatego ten temat

 

poza tym a rzedowce dzialaja inne sily niz w V na te napinacze.

W cbr wymiana napinacza nie byla z przyczyn pekajacych sprezyn tylko ze wzgledu na wyciagniety lancuszek roz.i napinacz stawal sie zbyt krótki dlatego wymienialo sie na dluższy z FZR 600 co przy dbrych wiatrach oszczedzalo nam kase i nerwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...