MaciekV Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Ostatnio zaczynam słyszeć u siebie łańcuszek rozrzadu a jak wszyscy wiemy w VTR 1000 f główną wadą nie tylko tego modelu Hondy sa napinacze łańcuszków które są na spreżynie lecz po jakimś czasie sprężyna przestaje spełniać woje zadanie (jest za miekka lub pęka i kłopot gotowy) od kiedy zaczynam borykać sie z tym problemem zrodził mi się w głowie jeden pomysł. Mianowicie w modelu cbr 600 f3 którym jezdziłem kilka sezonów od momentu w którym zostałem jedo właścicielem został założony napinacz zapadkowy z yamahy R6 stosowany zamiennie w cbr 3f? gdzie tez sa wadliwe napinacze. I problem dzwonienia czy szurania znika z tego co wiem z opini do końca zywota motocykla. Z tego co pamietam napinacze w VTR I cbr f3 sa podobne. A gdyby zastapić napinacze VTR napinaczami z R6? (w f3 trzeba nieznacznie rozwiercic otwory i pasuje idealnie) zamiast manualnych które na dobra sprawe napinamy na oko i przewaznie ze zbyt dużą siłą. Co myślicie o zastąpieniu napinaczy VTR napinaczami z R6?Może ktos juz prubował tego?Może napotkaliście jakieś problemy? Teoretycznie napinacz zapadkowy nie ma możliwości cofniecia sie przez które VTR ulegaja poważnym awariom...W praktyce napinacz R6 jest dłuzszy od nap. F3 ale jest też cieńszy (stopa po której chodzi zapadka) jak jest z wytrzymałością tego elementu czy silnik V nie rozniesie w pył napinacza R6?Może ma ktoś coś do powiedznia na ten temat? Bardzo mnie ciekawią wasze opinieOdpo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 Po pierwsze wydaje mi sie ze pomyliles napinacze Yamahy R6 z napinaczami FZR.To wlasnie napinacze z FZR sa bardzo czesto stosowane zastepczo w CBRkach co bylo dokladnie opisane tutaj: http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/47612-napinacz-rozrzadu-cbr-600f4-2000/ Te sprezynki w napinaczach VTR to rzeczywiscie zmora uzytkownikow. Zastanawiam sie czy sama wymiana sprezynki nie zalatwi sprawy. Sądze ze napinacze z FZRy spokojnie dalyby sobie rade ,ale nie zaryzykowalbym tego w swoim motocyklu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Masz racje że chodzilo o FZR 600. Wymiana samej sprezyny to pomyłka ze wzgledu na jakość tych sprężyn.Sprężyny dostepne w sklepech do tych napinaczy nadaja sie co najwyżej do cbr(taka sama) w VTR ta sprezyna polata (jeśli dobrze trafisz) miesiąc czasuJest to jakiś zamiennik marnej jakości. W serwisie sa tylko dostepne całe napinacze Więc nie ma możliwości kupienia samej oryginalnej sporezynyZastanawiam sie nad rozwiązaniem z tematu ale patrząc na napinacz VTR to potężne urządzenie w porównaniu z nap. FZR (cienki sworzeń) a VTR bardzo brutalnie traktuje wszyskie elementy motocykla. Niejestem pewien czy ten napinacz podola takim obciążeniom w tym silniku (czy z czasem nie pęknie)Ogólnie w varadero 1000 lata ten sam silnik może ktoś tam tego próbował?Ogólnie szukam rozwiązanią które zamknie ten temat na amen. Rozwiąże to problemy posiadaczy i Varadero i VTRNapinacz manualny to raczej ostateczność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Na logikę trzeba szukać napinacza od innej litrowej V i porównywać rozstaw śrub. W ostateczności można trochę rozwiercić tak jak w przypadku FZR. A SP ma te same problemy z napinaczami co Firestorm? Może od niego. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
satanic_masta Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Limo, SP ma caly rozrzad na kołach zebatych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Hehe, no fakt :). To zostaje jakiś TLR albo RSV. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 oglądam napinacze suzuki Sv 1000-taki jak w TL1000r napinacza z RSV nie znalazłem.ten z suzuki po 2004r jest na zapadce (moim zdaniem najlepsze napinacze) Noszę się z zamiarem podmianki na ten napinacz (na allegro sa w rozsądnych cenach ok80zł) ale narazie nie mam skad go wziąć jednak troche się różną konstrukcyjnie te napinacze więc może komuś przychodzi do głowy jeszcze jakis moto z ktorego można by bylo zapożyczyć napinacz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Wymiana samej sprezyny to pomyłka ze wzgledu na jakość tych sprężyn.Sprężyny dostepne w sklepech do tych napinaczy nadaja sie co najwyżej do cbr(taka sama) w VTR ta sprezyna polata (jeśli dobrze trafisz) miesiąc czasuJest to jakiś zamiennik marnej jakości. W serwisie sa tylko dostepne całe napinacze Więc nie ma możliwości kupienia samej oryginalnej sporezyny Nie wiem skad takie zdanie na temat tych sprezyn, ale ja mam raczej dobra opinie o nich. Na napinaczach mozna powiedziec ze "zeby zjadlem". Sprezyny z allegro czy z Larssona maja odrobinke grubszy drut dzieki czemu sa wytrzymalsze i dzialaja z wieksza sila.http://pokazywarka.pl/w04ns5/Wymienilem ich setki, podkrecalem nieco wieksza ilosc niz fabryka i zawsze dzialaly bez zarzutu (mowa o CBR 600). Zastanawia mnie czy te pekajace sprezynki w VTRach to jakas wadliwa seria czy tez ta brutalna moc o ktorej pisze Maciek.Na Twoim miejscu zmienilbym sprezynki, podkrecil nieco mocniej i obserwowal. Gdyby dzialo sie cos niepokojacego, zdecydowalbym sie na napinacz z zapadka. Moze od Suzuki DRZ / LTZ ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 w cbr te sprezyny daja rade ale vtr niszczy je po kilku tygodniach jazdy. Sam przerabialem to w nie jednej cbr f3.w vtr Mocniejsze naciagniecie sprezyny konczy sie jej peknieciem zaraz po odpaleniu. Nie wiem czemu ale tak sie dzieje sam to przerabialem i kilka osob z ktorymi kontaktowalem sie w tej sprawie. Dlatego ten temat poza tym a rzedowce dzialaja inne sily niz w V na te napinacze.W cbr wymiana napinacza nie byla z przyczyn pekajacych sprezyn tylko ze wzgledu na wyciagniety lancuszek roz.i napinacz stawal sie zbyt krótki dlatego wymienialo sie na dluższy z FZR 600 co przy dbrych wiatrach oszczedzalo nam kase i nerwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.