Lidkus Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Jak masz zapowietrzony uklad chlodzenia, to czujnik na powietrzu Ci nie zalaczy wentylatora musi byc zamoczony w plynie. Zmieniales ostatnio plyn chlodniczy? Czy coś regulowales/remontowales silnik ? w ostatnim czasie?Bo coś mi śmierdzi przedmuchem pod głowica na uszczelce, lub nie trzymającym cisnienia korkiem. Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 wentylator moze przestawac dzialać w momecie wyłaczenia stacyjki. (w zaleznosci od modelu motocykla) wiec wentyl sprawny.Wyciekł płyn w miejscu gdzie jest uszczelka czy przy weżach? tak czy siak pewnie termostat do wymiany plus naprawa miejsca w którym wyciekł płyn.spoglądasz czasem na wskażnik temperatury plynu chłodzacego? Bo mam wrazenie ze niebardzo i pewnie przegrzałeś silnik zaciął się termostat i pod wpływem cisnienia- wywaliło płyn.Do tego gratuluje pomysłu i jazdy z za niskim poziomem plynu chłodzącego Pewnie niedługo bedzie do wymiany uszczelka pod głowicą...To że nie wywalało dalej płynu nie znaczy ze wszystko jest w porzadku poprostu był go za mało. 1 dolej wody do chłodnicy do odpowiedniego poziomu-> 2 odpal motot nagrzej do temperatury w której włączy sie wentylator i pogazuj troche patrzac czy czasem nie wywala płynu w tym miejscu. 3 Jeśli bedzie wyciek zlokalizuj go dokładnie czy to wąż czy uszczekla na termostacie. 4 zgaś moto poczekaj aż ostygnie! 5 Zdejmij pekniety waż wymien albo obetnij jesli nie bedzie za krótki dodatkowo uszczeka na termostacie do wymiany zalej nowy płyn i odnowa punkt 2 sprawdz jeszcze termostat czy działa. Jeśli nie wiesz jak- sprawdz w necie każdy sprawdza sie tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samurajdawid Opublikowano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Dziękuję za odpowiedzi. Jeżeli chodzi o poziom płynu chłodniczego, to jest go tyle, ile powinno być. Zmieniany całkowicie 1,5 miesiąca temu przy wymianie skrzyni biegów. Cały układ chłodniczy był przy tej okazji uszczelniany taką specjalną pastą i właśnie na tym uszczelnieniu pojawiła się szczelina drobna. Więc nie wyciekło z korka. Uszczelka pod głowicą także jest nowa. Jutro sprawdzę termostat, ale przyczyna tkwi prawdopodobnie w czujniku temperatury. Bo jak pisałem nie załącza się wentylator w ogóle. To nie tak, że jeżdżę na motorze nie sprawdzając jego stanu technicznego. 3 dni temu odebrałem go od Mechanika i zapewnił mnie, ze wszysystko jest ok. A tu jadąc od niego ( po 32 km jazdy naprawdę spokojnej ) stało się to, co się stało. A dzisiaj do tego wyszło, że spaliy się świece ( nówki, 4 dniowe !!! ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 Znowu spaliło Ci świece?Tak jak pisał monter - to nie koniecznie musi być sam czujnik tylko coś po drodze może nie łączyć. Jeśli pomysł naprawy układu chłodniczego za pomocą pasty wyszedł od twojego wymieniacza ... lepiej znajdź kogoś innego. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samurajdawid Opublikowano 29 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 Właśnie wróciłem z garażu. Więc tak:1) wentylator działa po odłączeniu kabelka od czujki cieczy2) motor zapalił, ale syczy z tego uszczelnienia pastą, w miejscu, w którym zrobiła się nieszczelność.3) poziom płynu chłodniczego nawet po tym wycieku jest na poziomie odpowiednik.Znalazłem już czujnik do motoru. Wymienię go i w tedy dam znać co i jak dalej. Muszę też dosczelnić termostat, żeby już nie syczał. Dla pewności także ściągnę go i sprawdzę, czy działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 wymien tam uszczeke a nie paprasz jakas pastaskoro moto sie nie przegrzewa jak twierdzisz to przyczyna nie tkwi w niesprawnym czujniku co za tym idzie wentylatorze.poza tym znajdz porządnego mechanika który znajdzie usterkę elektryki bo tak wymieniać świece to co dwa dni można ale po co??????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 31 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2013 Jak masz nieszczelny układ chłodniczy to czego byś nie robił to wentylator będzie się ciągle włączał, bo bez ciśnienia płyn wcześniej się gotuje. A jak będziesz dalej paciał tą pastą to jeszcze naleci Ci tego badziewia do układu i zapomnij, że to w ogóle będzie normalnie działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 8 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 (edytowane) to ze plyn sie gotuje w nieszczelnym ukladzie nie musi zalaczyc wentylatora, jego zalaczanie uzaleznione jest od temperatury a temperatura wyzsza jest w ukladzie zamknietym... a autor tematu robi zamieszanie raz pisze ze wentylator sie nie kreci raz ze w czasie jazdy nawet sie kreci i jeszcze swiece niby sie spalily mimo ze zakladajac temat napisal, ze w ogole nie kreci rozrusznik... chaos Edytowane 8 Listopada 2013 przez JanuszK30 Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.