Skocz do zawartości

W motorze nie załącza się wentylator, Suzuki Bandit 400, '92 r.


samurajdawid
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak masz zapowietrzony uklad chlodzenia, to czujnik na powietrzu Ci nie zalaczy wentylatora musi byc zamoczony w plynie. Zmieniales ostatnio plyn chlodniczy? Czy coś regulowales/remontowales silnik ? w ostatnim czasie?
Bo coś mi śmierdzi przedmuchem pod głowica na uszczelce, lub nie trzymającym cisnienia korkiem.

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wentylator moze przestawac dzialać w momecie wyłaczenia stacyjki. (w zaleznosci od modelu motocykla) wiec wentyl sprawny.

Wyciekł płyn w miejscu gdzie jest uszczelka czy przy weżach? tak czy siak pewnie termostat do wymiany plus naprawa miejsca w którym wyciekł płyn.

spoglądasz czasem na wskażnik temperatury plynu chłodzacego? Bo mam wrazenie ze niebardzo i pewnie przegrzałeś silnik zaciął się termostat i pod wpływem cisnienia- wywaliło płyn.

Do tego gratuluje pomysłu i jazdy z za niskim poziomem plynu chłodzącego Pewnie niedługo bedzie do wymiany uszczelka pod głowicą...

To że nie wywalało dalej płynu nie znaczy ze wszystko jest w porzadku poprostu był go za mało.

 

1 dolej wody do chłodnicy do odpowiedniego poziomu->

 

2 odpal motot nagrzej do temperatury w której włączy sie wentylator i pogazuj troche

patrzac czy czasem nie wywala płynu w tym miejscu.

 

3 Jeśli bedzie wyciek zlokalizuj go dokładnie czy to wąż czy uszczekla na termostacie.

 

4 zgaś moto poczekaj aż ostygnie!

 

5 Zdejmij pekniety waż wymien albo obetnij jesli nie bedzie za krótki dodatkowo uszczeka na termostacie do wymiany zalej

nowy płyn i odnowa punkt 2

 

sprawdz jeszcze termostat czy działa. Jeśli nie wiesz jak- sprawdz w necie

każdy sprawdza sie tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Jeżeli chodzi o poziom płynu chłodniczego, to jest go tyle, ile powinno być. Zmieniany całkowicie 1,5 miesiąca temu przy wymianie skrzyni biegów. Cały układ chłodniczy był przy tej okazji uszczelniany taką specjalną pastą i właśnie na tym uszczelnieniu pojawiła się szczelina drobna. Więc nie wyciekło z korka. Uszczelka pod głowicą także jest nowa. Jutro sprawdzę termostat, ale przyczyna tkwi prawdopodobnie w czujniku temperatury. Bo jak pisałem nie załącza się wentylator w ogóle. To nie tak, że jeżdżę na motorze nie sprawdzając jego stanu technicznego. 3 dni temu odebrałem go od Mechanika i zapewnił mnie, ze wszysystko jest ok. A tu jadąc od niego ( po 32 km jazdy naprawdę spokojnej ) stało się to, co się stało. A dzisiaj do tego wyszło, że spaliy się świece ( nówki, 4 dniowe !!! )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu spaliło Ci świece?

Tak jak pisał monter - to nie koniecznie musi być sam czujnik tylko coś po drodze może nie łączyć. Jeśli pomysł naprawy układu chłodniczego za pomocą pasty wyszedł od twojego wymieniacza ... lepiej znajdź kogoś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z garażu. Więc tak:

1) wentylator działa po odłączeniu kabelka od czujki cieczy

2) motor zapalił, ale syczy z tego uszczelnienia pastą, w miejscu, w którym zrobiła się nieszczelność.

3) poziom płynu chłodniczego nawet po tym wycieku jest na poziomie odpowiednik.

Znalazłem już czujnik do motoru. Wymienię go i w tedy dam znać co i jak dalej. Muszę też dosczelnić termostat, żeby już nie syczał. Dla pewności także ściągnę go i sprawdzę, czy działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymien tam uszczeke a nie paprasz jakas pasta

skoro moto sie nie przegrzewa jak twierdzisz

to przyczyna nie tkwi w niesprawnym czujniku co za tym idzie wentylatorze.

poza tym znajdz porządnego mechanika który znajdzie usterkę elektryki bo tak wymieniać świece to co dwa dni można ale po co???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz nieszczelny układ chłodniczy to czego byś nie robił to wentylator będzie się ciągle włączał, bo bez ciśnienia płyn wcześniej się gotuje. A jak będziesz dalej paciał tą pastą to jeszcze naleci Ci tego badziewia do układu i zapomnij, że to w ogóle będzie normalnie działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ze plyn sie gotuje w nieszczelnym ukladzie nie musi zalaczyc wentylatora, jego zalaczanie uzaleznione jest od temperatury a temperatura wyzsza jest w ukladzie zamknietym... a autor tematu robi zamieszanie raz pisze ze wentylator sie nie kreci raz ze w czasie jazdy nawet sie kreci i jeszcze swiece niby sie spalily mimo ze zakladajac temat napisal, ze w ogole nie kreci rozrusznik... chaos

Edytowane przez JanuszK30

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...