Pucek1 Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Witam chciałbym wam przedstawić mój nowy nabytek. Jest to jawa 175 z 1962r. Wyciągnąłem ją w tym tygodniu z szopy dziadka, i mam ochote , wielką ochote ją odrestaurować . Jestem zielony w sprzętach Czechosłowackich więc licze na to że mi pomożecie i podzielicie sie wiedzą na jej temat . Oto zdj zaraz po przywiezieniu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Chyba jednak CZ175, sądząc po zbiorniku paliwa. Obie marki produkowały prawie identyczne jednoślady, ale jednak to to nie całkiem to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pucek1 Opublikowano 24 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Jednak masz racje to jest CZ , właśnie zobaczyłem na stronie http://www.cezetmania.info/modely/index.html?item=170# .Zaraz dodam zdj po wyczyszczeniu.j.w wstawiam tu zdj które zrobiłem po wyczyszczeniu , niewiela róznica ale zawsze to inaczej . Mam pytanie , czy ten model był bardzo awaryjny ?? Chciałbym sie jeszcze zapytać ile by mnie kosztowała renowacja tego Motocykla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Jednak masz racje to jest CZ ...Mam pytanie , czy ten model był bardzo awaryjny ??Chciałbym sie jeszcze zapytać ile by mnie kosztowała renowacja tego Motocykla?Na pierwsze pytanie odpowiem, że nie wiem. Nigdy nie miałem, nie mam i mieć nie zamierzam. Ale to już pełnowartościowy weteran i jako taki powinien służyć za pojazd rozrywkowy nie użytkowy. Awaryjność w takim przypadku ma znaczenie drugorzędne, bo usuwanie niesprawności to istota przywracania do życia staruszka, a przypadki powstające już w trakcie jazd, nadają smaczku użytkowaniu jednośladu. Koszt odbudowy będzie w tym wypadku wynikową ceny czyszczenia, malowania i przede wszystkim chromowania części. Te informacje uzyskasz w warsztatach w twojej okolicy, bo ceny z mojego terenu nijak się zapewne mają do cen u ciebie.Ponieważ obecnie jest tendencja do pozostawiania motocykli w oryginalnym , nawet nie najpiękniejszym stanie, można w twoim przypadku poprzestać na kosmetyce i naprawie mechaniki. Będzie na pewno taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pucek1 Opublikowano 25 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Jeśli chodzi o malowanie to tu niema innego wyjscia , zdjęcie nieodzwierciedla tego jak on naprawe wygląd. Wiem że dużo kolekcjonerów uznaje tylko orginalny lakier ale to bd pojazd dla mnie i chciałbym go zrobić jak najładniej. Bd służyc do niedzielnych przejażdzek lub jazdy na bliskie zloty :) . Myślałem nad kolorem czarnym , tylko najgorzej bd z chromami , bo ich sie już nieda naprawić a słyszałem że są bardzo drogie. A jak jest z przodnim błotnikiem , czy te nowsze wersje miały taki czy był on wymieniany? Nr rejstracji z tyłu sie zgadzają z tymi z przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saladin Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 (edytowane) Wejdź na fora "branżowe" czyli jawa250.fora.pl i jawacz.pl, tam dostaniesz masę informacji odnoście czeskich marek. W podkarpackim jest dość prężna ekipa jawaczowa :) W Mrągowie natomiast, jest jedyny w Polsce autoryzowany diler Jawy i ma on całkiem dobrze zaopatrzony sklep. Ściągają z Czech wszystko co zamówisz lub znajdziesz w internetowych sklepach. Do takiej CZ 175 model 450 jak Twoja ściągałem np. oryginalne tylne światło stopu, dekielek boczny kierownicy i inne drobiazgi, wszystko 100% oryginał. Twój model różni się od Jawy 175 przede wszystkim ramą, CZ ma ramę o okrągłym przekroju, a Jawa kwadratową.Pozdrawiam. Edytowane 25 Października 2013 przez Saladin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pucek1 Opublikowano 26 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 (edytowane) Dzisiaj był bardzo pracowity dzień , rozebrałem pół CZ , gdy pokazałem dzisiejsze zdj poprzedniemu właścicielowi roześmiał się i powiedział że dał mi żebym nią jezdził a nie sprzedawał na złom :D . Dzisiaj wygląda ona tak :) Edytowane 26 Października 2013 przez Pucek1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hashman Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 (edytowane) . Myślałem nad kolorem czarnym , tylko najgorzej bd z chromami , bo ich sie już nieda naprawić a słyszałem że są bardzo drogie. Ani mi się waż jej na czarno malować ! Przejdź się do mieszalni lakierów samochodowych, a napewno coś Ci dobiorą najbliższego oryginału.Kumpel za samo chromowanie zbiornika w identycznej CZ odchudził się o 400zł. edit. Błotnik masz bankowo nieoryginalny. Edytowane 30 Października 2013 przez hashman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pucek1 Opublikowano 8 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 Czemu piszesz żebym jej na czarno nie malował ?? takie też wychodziły . Ja myślałem żeby zamiast chromu położyć farbę srebrną , bo z tym chromowaniem to przesada jest ze tak drogo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 ...to może ja dorzucę swoje "trzy grosze";Skoro chcesz ją "w taki sposób" malować......to lepiej nie rób tego w ogóle...Odczyść i zakonserwuj oryginalny lakier, dokup oryginalny przedni błotnik (da się taki dostać w fabrycznym lakierze), wyczyść powłoki galwaniczne (to nic, że widać na nich rdzawe ślady") i zakonserwuj je przed dalszą korozją - w takim stanie będzie wyglądała dużo ładniej niż "pociapkana czarną farbą i srebrzanką na baku" (a przede wszystkim zachowa swój oryginalny stan.........);Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pucek1 Opublikowano 11 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Jak odradzacie czarną farbe to wymaluje na oryginalny kolor. Zdjęcia nie odzwierciedlają tego jak to naprawdę wygląda , najgorszy bak... chrom cały zżarty przez rdze , na baku lakier odpryskuje... na przodzie lakier zdarty do samego metalu. W piatek przyszedł cylinder z tłokiem . Niestety właściciel przez tel mówił że cylinder jest w idealnym stanie , a gdy przyszedł to było wyczuwalne wgłębienie obok kanału płuczącego... , miały być wszystkie pierścionki na tłoku a nie było żadnego . Nie chciałem już odsyłać przesyłki , bo i tak mnie to tanio wyszło , a odesłanie kosztowało by ok 40zł. Zawiozłem do kolegi który ma sklep motoryzacyjny i pow że niekoniecznie trzeba bd robić szlif , gdyż on zamówi pierścionki które bd dokładnie przylegać . Mają być jutro , zobaczymy :P Dostałem też głowice od poprzedniego właściciela którą znalazł podczas porządków . Brakuje jeszcze akumulatora i bd można próbować odpalac weterana :) Zdjęcia części dodam w czwartek ( brak telefonu) . Jaki doradzacie akumulator ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.