satanic_masta Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 witamkumpel przyprowadzil mi motodo diagnozy, wstepnie, że dzwoni ostro rozrzad, ale z ciekowasci najpierw zajrzalem do alternatora, bo w gsxr lubia sie odkrecac i robic podobny hałas jak rozrzad i moim oczom ukazal sie nastepujacy widok:http://imageshack.us/a/img849/5381/bcx6.jpghttp://imageshack.us/a/img689/5079/6nfs.jpghttp://imageshack.us/a/img202/3690/1tti.jpgi teraz pytanie gdzie szukac brakujacego kawałka magnesu, w misce na korku spustu oleju tylko jakies drobne opiłki,mógl zostac na sitku smoka pompy oleju?pompe oleju tez odkrecic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Większych/mniejszych kawałków trzeba szukać w samym silniku. Najlepiej i najbezpieczniej będzie odkręcić miskę olejową i od tej strony ich poszukać. Problem jest na tyle poważny, że zmielone magnesy mogły się nawet gdzieś przyczepić do stalowych mechanizmów silnika tj wał korbowy, skrzynia biegów łańcuszek rozrządu itd. a to już stanowi potencjalne ryzyko uszkodzenia silnika. W każdym bądź razie sprawdziłbym/oczyścił dokładnie wnętrze silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
satanic_masta Opublikowano 19 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 ogolnie motocykl to typowy anglik pobłogosławiony ręka polskiego kowala:wiązka tasma taśma:http://imageshack.us/a/img194/5760/hf2r.jpgdekiel rewizyjny rozrzadu w stanie igła plus waż ogrodowy do chłodnicy oleju: http://imageshack.us/a/img17/4193/hqy4.jpgmocowanie chłodnicy skorodowane i urwane:http://imageshack.us/a/img801/1204/k6xq.jpghttp://imageshack.us/a/img850/9669/qflf.jpgsruby kolektora o dziwo wszystkie sie odkręciły:http://imageshack.us/a/img854/4743/3pox.jpgim dalej w las tym lepiej, w misce syf silikon i resztki kleju od magnesów:http://imageshack.us/a/img834/236/fuxf.jpgpompa oleju smietnik:http://imageshack.us/a/img203/323/z50p.jpghttp://imageshack.us/a/img29/2470/6kad.jpgchyba teraz by trzeba wyciagnąć silniki zajrzec do panewek, myslicie ze coś tam jeszcze z nich bedzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 Wypada poszukać innego silnika bo z tego można będzie zrobić tylko model dla szkoły mechanicznej. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
satanic_masta Opublikowano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 no wlasnie, chyba tak, co myslicie o tych panewkach, tez chyba smietnik, troche slabo widać, ale bez flesha jescze gorzej. http://imageshack.us/a/img203/2852/nj8v.jpghttp://imageshack.us/a/img706/862/ed18.jpghttp://imageshack.us/a/img856/5310/it9b.jpghttp://imageshack.us/a/img24/1469/mpfx.jpghttp://imageshack.us/a/img17/5358/xerb.jpghttp://imageshack.us/a/img196/1225/imfk.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 (edytowane) Jeśli chodzi o stan wizualny panewek głównych/czopu głównego wału, to są w dobrym stanie technicznym. Stop łożyskowy jest ciągły bez większych odprysków/przebarwień/pęknięć/wżerów itp. Dla całości warto dokonać dokładnych pomiarów tj. owalność czopów głównych/wykorbionych wału korbowego, dokonać pomiaru luzu na panewkach, dokonać oględzin/pomiarów układu korbowo-tłokowego-pierścieni tłokowych-tulei cylindrów....itd. jak podaje serwisówka. Następnie wszystkie wyniki porównujemy z podanymi tolerancjami w serwisówce, i jeżeli pomiary będą się mieściły w tolerancji to jak najbardziej silnik możemy zakwalifikować do dalszej pracy. Należy oczywiście wszystko wcześniej dokładnie sprawdzić/pomierzyć/ocenić czy w ogóle warto przywrócić silnikowi jego świetność. Dlatego zaznaczam, jeżeli pozostałe najważniejsze elementy silnika są w dobrym stanie technicznym, to jak najbardziej możemy dokonać naprawy polegającej na wymianie tylko tych części uszkodzonych (pompy olejowej, koła magnesowego) . Trzeba wziąć pod uwagę związane z tym zabiegiem pewne koszta. A więc jeszcze raz, jeśli silnik jest w ogólnym dobrym stanie technicznym oraz trzyma wymiary/wyniki pomiarów w zakresie tolerancji to kwalifikujemy taki silnik do dalszej pracy... reszta to kwestia decyzji i zasobności portfela. PS. Łożyska ślizgowe (panewki) są bardziej wytrzymałe od łożysk tocznych (kulkowych), z tą róznicą że przy panewkach nie może choć na chwilę zabraknąć środka smarującego. Edytowane 21 Października 2013 przez KARDAN-IN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 PS. Łożyska ślizgowe (panewki) są bardziej wytrzymałe od łożysk tocznych (kulkowych), .....yyyyyy :blink: . Coś odwrotnie w mechanice jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Chodzi o to, że przy zachowaniu odpowiednich warunków (ciśnienie oleju, jakość oleju, odpowiednie pasowanie, etc.) Następuje tarcie płynne i czop wału mechanicznie nie dotyka panewki, przez co nie uszkadza jej w żaden sposób i może pracować "wiecznie" :P A w łożyskach tocznych zazwyczaj jakiś kontakt występuje i poprzez zużycie bieżni lub kulek powstaje nadmierny luz i nie działa ;) No i łożysko ślizgowe mogą przenieść znacznie większe obciążenia ze względu na ich zasadę działania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.